حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری

ایران برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ نیاز به جوانان متخصص و متعهد دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصص بدون تعهد همانند علم بدون عمل و ایمان است، گفت: ایران برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نیازمند افراد متخصص و متعهد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از مهر ،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصص بدون تعهد همانند علم بدون عمل و ایمان است، گفت: ایران برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نیازمند افراد متخصص و متعهد است.

photo_2016-05-24_10-12-27 حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده فنی فومن که شامگاه شنبه در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد ضمن تبریک میلاد امام عصر(عج)، اظهار کرد: دانشجویان جزء فرهیختگان جامعه بوده که هر لحظه از زندگی خود را به کسب علم و دانش می پردازنند.

وی برگزاری جشن فارغ التحصیلی و گرفتن مدرک را پایان راه کسب علم ندانست و افزود: بشریت هر روز نیاز به آموختن علوم جدید دارد و نباید پایان یک دوره تحصیلی را اتمام آموختن بدانیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسب شهرستان های فومن و شفت از نظر جوانان مستعد،گفت: به عنوان منتخب مردم این دو شهرستان تمام تلاش خود را بکار بسته تا در این دوره چهار ساله بهترین اتفاقات برای این دو شهرستان رخ دهد.

وی به تأکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در استفاده از این پتانسیل ها اشاره و خاطرنشان کرد:امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود انسان ها را در برخورداری از علم و دانش به چهار گروه تقسیم بندی کردند.

حجت الاسلام افتخاری ادامه داد:داشتن تخصص بدون تعهد،تعهد و بدون تخصص، نه تخصص و نه تعهد، هم تخصص و هم تعهد را چهار گروهی عنوان کرد که امام خمینی (ره) به آن اشاره کرده اند.

وی با بیان اینکه تخصص بدون تعهد همانند علم بدون عمل و ایمان است، گفت: ایران برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نیازمند افراد متخصص و متعهد است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داشتن علم و دانش به همراه ایمان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت اصلی مهم است،اظهار کرد: البته این بدان معنا نبوده که هر کسی خدا را دارد علم را نیز داشته بلکه برای رسیدن به موفقیت هر دو باید درکنار هم قرار گیرند.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه سند چشم انداز توسعه کشور اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم کشورمان را به آن چشم انداز برسانیم نیازمند افراد متعهد و متخصص هستیم.

افتخاری با اشاره به رتبه های علمی کشور در جهان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز با وجود تعهد و با اراده آهنین جوانان ما در فراگیری علم شاهد حضور کشورمان در بین کشورهای مطرح از نظر علمی هستیم.

همچنین در پایان این مراسم از ۳۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشکده فنی فومن تجلیل و تقدیر شد.

tel final1

Share