رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

اولین خوشه های طلایی برنج در شفت به بار نشست/ برنج قیمت کاذبی دارد/پرورش ماهی در قفس در گیلان با قوت ادامه دارد/ایجاد شرکت های شهرک کشاورزی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در مجموع بازار محصولات کشاورزی گیلان متعادل است و فقط برنج قیمت کاذبی دارد،تصریح کرد:برای جلوگیری از هرگونه تغییرکاربری شالیزارها گیلان اقدامات جدی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:امروز اولین خوشه های طلایی برنج استان در شهرستان شفت به بار نشست.shabannezad5072551852782787

علیرضا شعبان نژاد امروز در جلسه شورای کشاورزی که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کشاورزی برگزار شد،گفت:احیای شورای کشاورزی در گیلان اقدامی مثبت در جهت توسعه این بخش است که بسیار خوب در گیلان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد،اضافه کرد: اولین خوشه زنی برنج  در شهرستان شفت امروز به ما گزارش شده است.

شعبان نژاد ادامه داد:امسال سال پربرکتی را در محصول برنج شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در مجموع بازار محصولات کشاورزی گیلان متعادل است و فقط برنج قیمت کاذبی دارد،تصریح کرد:برای جلوگیری از هرگونه تغییرکاربری شالیزارها گیلان اقدامات جدی انجام شده است.

وی گفت:پوشش حفاظت از اراضی در کشور در حدود ۵۶تا ۶۰درصد است این در حالیست که این میزان پوشش در گیلان ۸۸درصد است و ما از میانگین کشوری در حفاظت از اراضی کشاورزی جلوتر هستیم.

شعبان نژاد خاطر نشان کرد:در سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن گیلان ۱۴هزار هکتار از زمین های کشاورزی در معرض تغییرکاربری از محدوده طرح هادی خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه نکاشت اراضی شالیزاری ممنوع است،افزود: سال گذشته بیش از ۲هزار اخطار برای زمین هایی که به نظر می رسید صاحبان آن می خواهند،زمین را بدون کشت رها کنند صادر شد.

وی در ادامه از توسعه نوغانداری در گیلان خبر داد و گفت:یک میلیون قطعه نهال توت در خزانه استان کشت شده است و امید می رود این نهال ها در تحقق اهداف سیاست احیاء ابریشم کشور نقش موثر خود را به خوبی ایفا کنند.

شعبان نژاد از ایجاد شرکت های شهرک کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت: گیلان از استانهای برتر کشور در ایجاد این شرکت ها است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص وضعیت شیلات گیلان گفت:پرورش ماهی در قفس در گیلان با قوت ادامه دارد و هم اکنون برای تولید ۱۲هزار تن داوطلب داریم.

وی افزود: برنامه ریزی داریم تا در ۵سال آینده ۵۰هزار تن ماهی در قفس پرورش داده شود.

tel final1

Share