در جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد

انتقال آرامستان انزلی به حومه شهر/پرداخت حقوق کارگران و کارمندان اولویت شهرداری است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بدیعی فرد رییس شورای شهر انزلی در مورد آرامستان ها عنوان کرد: با منابع طبیعی و فرماندار صحبت هایی انجام شد و پیشنهاد شده که اگر مشکلات آبگیری روبروی بازار آسیای میانه حل شود, زمینی به وسعت ۱۱۰ هزار متر در این خصوص بکار گرفته شود .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر انزلی در حالی با غیبت یکی از اعضا برگزار شد که شاهد درگیری لفظی اعضای شورا با بکدیگر بودیم.

photo_2016-06-21_07-50-13به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, امیر احمدی فرد در این جلسه نسبت به درخواست چندین شهروند در خصوص وضعیت آرامستان اظهار داشت: آرامستان ها زیر نظر شهرداری بوده و قسمت شمالی آن مشکلات بسیاری همچون بهداشتی و نبود آرامش را برای شهروندان ساکن آن محل به وجود آورده است که پیشنهاد می کنم هرچه زودتر انتقال آرامستان به حومه شهر را در دستور کار قرار دهیم.
وی در مورد نطق پیش از دستور تصریح کرد: بر طبق ماده ۱۹ آیین نامه داخلی شوراها نطق پیش از دستور حق اعضای شورا ست و رئیس شورا نمیتواند بدون رضایت اعضا مانع از نطق آنها شود.
عضو شورای شهر انزلی افزود: پایبند و مطیع قانون هستم و اگر هر یک از اعضای شورا تذکری می دهند باید اشاره به بند قانون کنند.

photo_2016-06-21_07-50-18محمدرضا بدیعی فرد رییس شورای شهر انزلی در مورد آرامستان ها عنوان کرد: با منابع طبیعی و فرماندار صحبت هایی انجام شد و پیشنهاد شده که اگر مشکلات آبگیری روبروی بازار آسیای میانه حل شود, زمینی به وسعت ۱۱۰ هزار متر در این خصوص بکار گرفته شود .
وی در مورد درگیری لفظی دو تن از اعضای شورا شهر که منجر به خروج سه تن از اعضا از جلسه شد تصریح کرد: یکی از اعضا غایب بود و عضو دیگر به دلیل مشکلاتی که برایش پیش آمد جلسه را ترک کرد و پس از درگیری لفظی سه تن از اعضا از جلسه به بیرون رفتند  تا جلسه از رسمیت خارج شود.
رییس شورای شهر انزلی افزود: با فرماندار محترم تماس حاصل کردم پاسخگو نبودند. با معاون سیاسی ایشان هماهنگ کرده و ایشان اعلام داشتند به دلیل آنکه این موضوع پیش از این نیز اتفاق افتاده جلسه با ۶ عضو رسمیت دارد.

داریوش جلالوندی دیگر عضو شورا در مورد تذکرات آیین نامه برخی اعضای شورای شهر اظهار داشت: هنگامی باید تذکر داده شود که برخلاف قانون کاری صورت گیرد.
وی افزود: جلسه هنوز به طور کامل شروع نشده برخی تذکر آیین نامه ای می دهند و این موضوع کاملا اشتباه است.

photo_2016-06-21_07-50-22سعید آفتابی دیگر عضو شورا در مورد اعتراضات به وی در سمت منشی شورا اظهار کرد: مردم به بنده رای دادند تا عضو شورا باشم نه اینکه فقط بنویسم و به دوستان پیشنهاد می کنم که از دیگر شوراها نیز این موضوع را استعلام کنند.
وی افزود: مگر آقایان تمام قوانین در شورا رعایت می کنند؟ اگر به دنبال هدف دیگری هستند و بنده را قبول ندارند بنده از سمت منشی شورا استعفاء می دهم.
این عضو شورا با اشاره به اینکه برخی اعضای شورا، دفتر صورت جلسات را امضا نمی کنند و از شورا خارج می شوند گفت: این موضوع مثل این است که بگوییم به دلیل آنکه چراخ راهنمایی و رانندگی خاموش بود می توانیم عابر پیاده را زیر بگیریم.

پرداخت حقوق کارگران و کارمندان اولویت شهرداری است

photo_2016-06-21_07-50-31رضا پورشعبان شهردار بندرانزلی نیز خواستار طرح مباحث ریشه ای در شورا شد و گفت: هریک ماه عملکرد یک ماه, هر سه ماه عملکرد سه ماه و هر شش ماه عملکرد شش ماه ارائه دادیم.
وی افزود: گزارش مالی را هر ماه ارائه می دهیم و اعضای شورا اگر مغایرتی مشاهده می کردند باید اصلاح و یا تذکر می دادند.اگر انحرافی در بودجه پیش می یاید نباید گذشته را فراموش کنیم روزی که بودجه را ارائه دادیم گفتیم سعی کنید با مطالعه دقیق تر تا انحراف به صفر برسد.
شهردار انزلی با بیان اینکه نود درصد بودجه جاری، حقوق است,یادآور شد: پیش از ۳ تا ۴ میلیارد تومان حقوق آتش‌نشان ها است و نمی توانیم حقوق کارگران کارخانه کمپوست, آتش نشانی و نگهبانان را کم کنیم.
وی افزود: با همه ی توصیفات بودجه را به ۲۲ میلیارد رساندیم در حالیکه بر اساس بخش نامه باید ۳۷ میلیارد بودجه بسته می شد.
شهردار انزلی گفت: همه چراها و جواب ها را بلدیم اما حقوق کارگران و کارمندان اولویت شهرداری است.
وی تصریح کرد: کل بدهی به نیروهای شرکتی که از سال ۸۷ باقی مانده بود حداکثردر شش ماه اول سال ۹۵ به صفر خواهد رسید.
پورشعبان گفت: سیاست دولت این است که با ارامش و تعامل ، کارها پیش برود.

مصوبات شورا:

بودجه ۱۸ میلیاردی جی آی اس مورد تصویب قرار می گیرد و نصف بودجه برای امسال و نصف برای سال بعد خواهد بود.

نیروهای شرکت صفارایانه شورا با ۷ نفر موافق است و ۳ نفر شهرداری و سقف قرارداد همان ۱۵۰ میلیون تومان است.

خرید سیستم, نصب و راه اندازی جی آی اس بودجه مصوب شد.

تفریغ بودجه با اکثریت آرا مورد تائید اعضای شورا قرار گرفت.

tel final1

Share