با حضور مسئولین انجام شد:

افتتاح نخستین موزه تخصصی فرهنگ و آموزش شمال کشور در آستارا+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین موزه تخصصی فرهنگ و آموزش شمال کشور در بنای ۱۰۸ ساله مدرسه تاریخی بندر مرزی آستارا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین موزه تخصصی فرهنگ و آموزش شمال کشور در بنای ۱۰۸ ساله مدرسه تاریخی بندر مرزی آستارا افتتاح شد.

DSC00002در این مراسم شفقی فرماندار آستارا، حجت الاسلام حافظ نیا امام جمعه آستارا، ولی داداشی منتخب مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی،  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از فارغ التحصیلان و دبیران دهه های حال و گذشته شهرستان در کنار مسئولان ادارات و نهادها و نظامی و انتظامی حضور داشتند.

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در آیین افتتاح این موزه اظهار کرد: از جمله پروژه هایی که در دولت تدبیر و امید با یک سیاست دوراندیشانه در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود، ایجاد موزه حکیم نظامی بود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح مذکور با تعامل آموزش و پرورش استان گیلان و فرمانداری شهرستان آستارا محقق شد، ادامه داد: در همین راستا تصمیم بر آن گرفته شد که موزه فرهنگ و آموزش در ساختمان زیبای این مدرسه تاریخی که بنای آن به دوره قاجار برمی گردد، اجرایی شود.

این مقام مسئول از برآورد اعتباری مرمت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی این پروژه سخن گفت و توضیح داد: پس از اختصاص مبلغ مذکور، این موزه با همکاری دستگاه های عضو در هفته میراث فرهنگی افتتاح گردد.

وی از جمع آوری و به نمایش گذاشتن اشیا و اقلام مرتبط با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در این موزه خبر داد و افزود: این موضوع می تواند با افکار عمومی، جوانان و نسل حاضر و آینده ارتباط برقرار کند.

رضا علیزاده از تلاش برای آماده سازی بستر فرهنگی آستارا جهت ارتباط بیشتر با گردشگران داخلی و خارجی سخن گفت و افزود: موزه حکیم نظامی در یک بنای قدیمی متعلق به سال ۱۲۸۷ هجری شمسی به متراژ ۶۵۰ متر مربع ایجاد شده است.

وی در پایان اضافه کرد: این موزه پس از موزه های محیط زیست، کشاورزی، حیات وحش و نظامی انزلی، پنجمین موزه  اختصاصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان می باشد.

tel final1

Share