مهرگان خبرداد

استقرار ایستگاه‌های «گیلان مطهر» در ساحل گیلان و برخورد با روزه‌خواران متجاهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، مهرداد مهرگان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از وظایف محوری پلیس حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ، مهرداد مهرگان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از وظایف محوری پلیس حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه است.IMG_1010mehrgan

وی به برخورد پلیس با افرادی که متجاهرانه مبادرت به رعایت نکردن حرمت ماه مبارک رمضان می‌کنند، اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان با افرادی مواجه می‌شویم که قادر به انجام فریضه روزه‌داری نیستند، اما اجازه نمی‌دهیم در ملاءعام روزه‌خواری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس ابتدا در حوزه تذکر زبانی اقدام می‌کند، تصریح کرد: اگر مسائل شرعی توسط افراد رعایت نشود با هماهنگی انجام شده، به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

مهرگان از برنامه‌ریزی پلیس در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد و بیان کرد: گیلان از استان‌های گردشگرپذیر محسوب می‌شود، بنابراین مکان‌های مسافرپذیر در خارج از شهر برای پذیرایی از مسافران با رعایت استانداردها و استتار محیط در نظر گرفته شده است.

وی به صدور مجوز ۱۵ روزه برای مکان‌های پذیرایی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اگر در مکان‌های مذکور رفتار مناسب مشاهده کنیم مجوز این مکان‌ها در ۱۵ روز دوم تمدید می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به وجود هتل‌های دارای سالن پذیرایی در داخل شهرها، خاطرنشان کرد: تعداد هتل‌های مذکور محدود و مشخص است و تنها برای پذیرایی از مسافران داخل هتل‌ها اجازه فعالیت دارند.

مهرگان به فعالیت طرح‌های سالم‌سازی دریا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد مسافران در ماه رمضان به یک‌پنجم کاهش پیدا می‌کند اما نجات غریق‌ها در طرح‌های سالم‌سازی مستقر می‌شوند.

وی با تأکید بر همکاری دستگاه‌های فرهنگی در عرصه اجتماعی، اظهار کرد: شاهد اقدام‌های توان‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در گیلان هستیم اما ثمره فعالیت‌های فرهنگی بلندمدت است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان، یکی از محوری‌ترین اقدام‌های فرهنگی را استقرار ایستگاه‌های «گیلان مطهر» توسط پلیس در نوروز امسال عنوان کرد و افزود: ایستگاه‌های مذکور با حضور روحانیون در راستای تذکر زبانی امر به معروف و نهی از منکر دایر شد و مسؤولان و مردم از آن رضایت دارند.

مهرگان از استقرار ایستگاه‌های «گیلان مطهر» در ساحل، تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری گیلان در فصل تابستان امسال خبر داد و بیان کرد: مطالبه و انتظار مردم در برخورد با افرادی که عرف و شرع را رعایت نمی‌کنند از پلیس بسیار است و اگر این افراد به تذکر زبانی توجه نکنند نسبت به دستگیری و معرفی آنها به مقام قضایی اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات جامعه وجود قلیان‌سراهاست، تصریح کرد: مجموعه پلیس اعتقاد دارد مصرف سیگار و قلیان دروازه ورود به مواد مخدر است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان، مسؤولیت نظارت از قلیان‌سراها را به عهده دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: مصرف قلیان در ملاءعام طبق قانون جرم است و با قلیان‌سراهای بدون مجوز برخورد می‌شود.

مهرگان با تأکید براینکه پلیس مجوزی به عنوان قلیان‌سرا برای هیچکدام از واحدهای صنفی صادر نکرده است، خاطرنشان کرد: به واحدهای صنفی ابلاغ کردیم حق عرضه قلیان در کنار طبخ غذا را ندارند.

وی به زمان عرضه غذا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: از اذان مغرب تا ساعت ۲۴ واحدهای صنفی می‌توانند غذا را عرضه کنند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به عرضه قلیان به بانوان، بیان کرد: اگر مشاهده کنیم واحدهایی قلیان را به بانوان عرضه می‌کنند پروانه آنها ابطال شده و پلمب می‌شوند.

مهرگان به کاهش چشمگیر جرایم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور نشان‌دهنده تاثیر آموزه‌های دینی در جامعه است.

tel final1

Share