در مراسم اختتامیه جشنواره شناسایی الگوهای برتر ارائه گزارش و مستندسازی

استاندار: پاسخ به منتقدین باید با عمل داده شود/ضرورت ارائه‌ی عملکرد ۳ ساله‌ دستگاه‌ها /معرفی سه دستگاه دولتی برتر در امر ارایه ی گزارش و مستندسازی عملکرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ارائه‌ی عملکرد ۳ ساله‌ دستگاه‌ها تأکید و تصریح کرد: باید گزارشات به مردم با ۳ سال قبل از آن قیاس شود تا اقدامات صورت گرفته کاملاً بارز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در مراسم اختتامیه جشنواره شناسایی الگوهای برتر ارائه گزارش و مستندسازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گفت : پاسخ به منتقدین باید با عمل داده شود.

اصلی_۲ محمدعلی نجفی در این مراسم که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه تکیه بر مستندسازی عملکردها یکی از مسائل ضروری در ترویج فرهنگ مستند و مکتوب و خروج از فرهنگ دستورات شفاهی است افزود : اصول مدیریت براساس هدایت و الگوپذیری سازماندهی شده است که منجر به نتایج مثبت می‌شود.

وی افزود : این اقدامات سازماندهی شده در نهایت به مدیریت بهره‌وری و اثربخش ختم می‌شود که در حال حاضر به عنوان یکی از رشته‌های برتر مدیریت در مقطع phd در کشورهای بزرگ دنیا است.

وی یکی از بخش‌هایی که استان در حوزه‌ی شفاف سازی عملکردها پیشتاز است را دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت : گیلان در این بخش ۱۳ پله صعود داشته است که مرهون تلاش همه‌ی دستگاه‌های اجرائی است.

استاندار گیلان افزود: دولت الکترونیک به بهره‌گیری از فناوری روز و مستندسازی عملکرد دستگاه‌های اجرائی و شفاف سازی و کاهش مراجعه‌ی حضوری مردم به دستگاه‌ها کمک شایان توجهی می‌کند.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در سالی که درآمد کشور بالای ۱۰۰ میلیارد دلار بود بیماران با وضعیت سختی در بیمارستان‌ها مواجه بودند افزود : امروز در سطح سلامت با هدایت بخش کوچکی از یارانه‌ها گام بلندی در جهت آسایش مردم برداشته شده است.

وی تشکیل پنجره‌ی واحد در بحث سرمایه گذاری در اداره کل اقتصاد و دارائی را نمادی از شفاف سازی عملکرد عنوان کرد و گفت : در این بخش اگر هر دستگاهی عملکرد خود را به نحو صحیح انجام ندهد به صورت بارز مشخص خواهد شد.

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیر کل بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی استانداری درخصوص ترویج روش‌های سیستمی، علمی و تکنولوژی‌های دنیا در بخش مستندسازی عملکرد دستگاه‌ها گفت : این مسیر با جدیت دنبال شود تا خلاهای موجود برطرف گردد.

وی مدیر کل بازرسی استان را نیز مشاوری امین برای خود و همه‌ی مدیران دستگاه‌های اجرائی عنوان کرد و افزود : مدیران دستگاه‌ها با اعتماد کامل از فرصت موجود بهره‌مند شوند و با طرح صادقانه‌ی گزارش عملکرد خود از بروز هرگونه تخلف و عدول از قانون جلوگیری کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر اقدامات براساس صداقت و پاکدستی انجام گیرد خداوند هم یاری خواهد کرد گفت : در دفاع از حقوق سازمانی و استانی خود از احدی هراس نداشته باشید.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ارائه‌ی عملکرد ۳ ساله‌ دستگاه‌ها تأکید و تصریح کرد: باید گزارشات به مردم با ۳ سال قبل از آن قیاس شود تا اقدامات صورت گرفته کاملاً بارز شود.

دکتر نجفی افزود : انعکاس خدمات دستگاه های دولتی باید بطور مداوم در جامعه تداوم یابد تا مردم در جریان برنامه ریزی های دولت در هر حوزه ایی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم از عملکردها اطلاع داشته باشند و دستگاه‌ها را امین و شفاف ببینند کمال همکاری را انجام می دهند اظهار داشت : در این خصوص گیلان می‌تواند پیشرو باشد و مدیران دستگاه‌ها باید عملکردها را بیان کنند.

وی خاطر نشان کرد : پاسخ به منتقدین باید با عمل داده شود و به آمارهای سازمان آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس تکیه کنید.

استاندار گیلان افزود : در ارائه آمارها تلاش شود تا ضمن دریافت آمار از مراکز معتبر و اطلاعات موجود در دستگاه‌ها به صورت واحد عمل شود.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری نیز گزارشی از روند و معیارهای بررسی و گزینش دستگاههای برتر دولتی ارایه کرد و گفت: این جشنواره  با هدف تعامل و همفکری به منظور شناخت بهترین روش­ ها و الگوهای نوین درخصوص مستندسازی فعالیت­ ها و فرآیندهای کاری دستگاه­های اجرایی و توانایی ارایه مؤثر عملکردها شکل گرفت.

محمد حسینی افزود: دستگاه های اجرایی شرکت کننده ضمن ارایه مستندات در قالب های فرم های مشخص به دبیرخانه جشنواره، در برابر هیئت داوران گزارش عملکرد خود را ارایه و پس از آن در کارگاه آموزشی تدوین الگوی تلفیقی برای مستندسازی و ارایه گزارش عملکرد شرکت کردند.

وی گفت : در این جشنواره شرکتهای گاز- برق منطقه ای و توزیع نیروی برق گیلان به عنوان سه دستگاه دولتی برتر در امر ارایه ی گزارش و مستندسازی عملکرد دستگاه های اجرایی برگزیده شدند و اداره ی کل بیمه ی سلامت در زمینه ی تدوین دقیق فرایندها و ثبت دقیق اقدامات – دانشگاه گیلان در زمینه تنظیم سند راهبردی جامع – شرکت آب و فاضلاب شهری در زمینه ارایه ی موثر گزارش عملکرد -بنیاد مسکن در زمینه برنامه محوری و اداره کل آموزش و پرورش گیلان در زمینه ی یکپارچه سازی اهداف و برنامه ها انتخاب شدند.

محمد حسینی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی در ارایه گزارش فقط اقدامات و دستاوردها را درنظر می گیرند گفت: دستگاه های اجرایی باید به سویی بروند که در ارایه گزارش عملکرد خود نیز به پیامدهای اقدامات هم اشاره نمایند و آن را به عنوان یک زمینه مهم در ارایه گزارش درنظر داشته باشند.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری  با اشاره  اینکه دستگاههای منتخب در حوزه ی برنامه ریزی – ارتقاء خدمات اداری و مستند سازی عملکرد مالی و هزینه ای به الگوهای پیش بینی شده در نظام سنجش بهره وری نزدیکتر بوده اند گفت :با بهره گیری از تجربیات نخستین جشنواره ی شناسایی الگوهای برتر ارایه ی گزارش و مستندسازی عملکرد دستگاههای اجرایی و با عنایت به ضرورت یکسان سازی گزارش های ارایه شده،  الگوی ارایه گزارش عملکرد ۳ ساله دستگاه های اجرایی استان به منظور ارایه به مقامات ذیصلاح و عموم جامعه در هفته دولت سال ۱۳۹۵  تدوین گردید. شایان ذکر است الگوی مذکور توسط استاندار گیلان به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی افزود : براساس این ابلاغ، دستگاه های اجرایی موظف هستند تا گزارش عملکرد سه ساله آن دستگاه را حداکثر تا تاریخ اول تیرماه  به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری ارسال نمایند.

tel final1

Share