در دیدار ثابت قدم و نیکومنش با والدین شهدا مطرح شد

از میدان گاز تا مسکن مهر با شهدای مدافع حرم/ساماندهی مزار شهدای رشت با الگو برداری از سایر شهرها/یکسان سازی مزار شهدا اجرا می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکومنش گفت: در جمع بندی ها قرار بر این شد که یکسری الگو برداری از مزارهای شهر های دیگر انجام شود و بهترین الگو و بهترین طرح را در مزار شهدای رشت اجرایی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شهردار رشت و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با والدین شهدا در خصوص ساماندهی امور مربوط به ارامستانها برگزار شد.

gag1تمام تلاش مدیریت شهری انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز است

در این جلسه، شهردار رشت گفت: خانواده شهدا سرمایه های معنوی کشور هستند و هر اندازه که به خانواده های معزز شهدا خدمت کنیم نخواهیم توانست ذره ای از جانفشانی های فرزندان آنها را جبران نماییم.

سید محمد علی ثابت قدم در این دیدار با با بیان اینکه اصلاحات در مزار شهدای رشت انجام می شود گفت: کارهای عمرانی براساس وعده هایی که داده بودیم در حال انجام شود.
وی تسریع در روند کار را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دغدغه های خانواده شهدا مورد توجه است و به همه امور رسیدگی می شود.

 ثابت قدم تصریح کرد: آرزوی همه مدیران مجموعه شهری این است که همگان بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مردم باشیم چرا که در وصیت های شهدا این امر به مسئولان همواره تذکر داده شده است.

وی گفت: قطعا بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای پیشبرد برنامه های عمرانی در مزار شهدا همکاری های لازم را انجام خواهد داد و شورای اسلامی شهر  رشت نیز حمایت های لازم را مبذول می دارد.
شهردار رشت خاطرنشان کرد: از زمانی که جناب نیکومنش ریاست کمیسیون فرهنگی شورا را بر عهده گرفتن ما در زمینه نصب المان های شهدا و نام گذاری کوچه و خیابان توانستیم حمایت شورا را تمام و کامل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز است.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه  وظیفه مسئولان و مردم در حفظ میراث شهدا بسیار خطیر است خاطر نشان کرد: اعتلای ارزش‌های بلند اسلامی از مهم ترین آرمان های شهدا محسوب می شود.

ساماندهی مزار شهدای رشت با الگو برداری از سایر شهرها

gag3مظفر نیکومنش نودهی نیز در این دیدار گفت: مسئولان، خادم خانواده های شهدا هستند و خدمت به شما عزیزان افتخاری برای مسئولان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به جلسه ای که با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، معاون عمرانی استانداری گیلان در هفته گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه در ارتباط با ساماندهی مزار شهدا و تغییر سنگ مزار شهدا صحبتهایی شد.

وی گفت: در جمع بندی ها قرار بر این شد که یکسری الگو برداری از مزارهای شهر های دیگر انجام شود و بهترین الگو و بهترین طرح را در مزار شهدای رشت اجرایی کنند.

نیکومنش نودهی افزود: مزار شهدا باید به صورت حسینیه و مسجد مد نظر باشد تا تمام مراسمها را بتوان در این مکان برگزار کرد و در برنامه ها گنجانده شده است که  کل سنگ مزار شهدا یک دست شود.

وی تاکیدکرد: یکسان سازی مزار شهدا مصوب شده است و قرار است به زودی جلسه ای برای پیگیری همین موضوع برگزار شود و قرار بر این شد این طرح حتما در سال ۹۵ اجرا شود و جز طرح های اولویت دار است.

از میدان گاز تا مسکن مهر با شهدای مدافع حرم

gag5رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت افزود: در ارتباط با مسائل فرهنگی در شهر از پیشنهادات و نظرات خانواده های شهدا استفاده می شود و از خانواده های شهدا تقاضا داریم که ما را از دعای خیر خود محروم نسازند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان تصریح کرد: فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از عملکرد شورا و شهرداری ابراز رضایت کردند.

نیکومنش نودهی افزود: ما در نظر داریم در بلوار شهدای مدافع از میدان گاز تا مسکن مهر همه تصاویر  پشهدای مدافع حرم را نصب کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت گفت: تمام معابری که فاقد نام شهدا هستند و خانواده های شهدا در آن محل ساکن هستند با در خواست خانواده های شهدا در کمترین زمان ممکن نام مکان به نام شهدا مزین می شود.

وی با بیان اینکه در تعیین سنگ مزار شهدای رشت قرار شد تا بررسی های لازم در مورد کیفیت آن انجام شود گفت: با توجه به آب و هوای گیلان باید ماندگاری سنگ بررسی شود.

نیکومنش نودهی افزود: رضایت خانواده های شهدا در مورد سنگ مزار همواره مورد توجه است تمام فعالیتهایی که انجام می شود در راس آنها رضایت خانواده های محترم شهدا مدنظر است و پیگیری می شود بررسی کیفیت سنگ در کوتاهترین زمان ممکن  انجام شود.

خانواده های شهدای حاضر در این نشست دکتر سید محمد علی ثابت قدم را شهردار خوب و فعال خواندند.

تعویض سنگ مزار شهدا، ساماندهی مشکلات گلزار شهدا مانند رفع مشکلات آبگرفتگی محوطه و نیز سنگفرش شدن این محوطه از امور مورد تقاضای خانواده های شهدا در این دیدار ذکر شد که در ادامه از سوی دکتر سید  محمد علی ثابت قدم شهردار رشت و مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت  در مورد چگونگی رسیدگی به این موارد و طرح های در دست اجرا توضیحاتی برای خانواده های شهدا ارائه شد.

tel final1

Share