بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از کتابخانه های رودسر:

از دیدار با کتابداران تا بررسی مشکلات در نشست با مسئولین شهرستان/امام جمعه رودسر: نقدهای سازنده می‌تواند به توسعه بیانجامد/تلاش در راه کتابخوان کردن مردم نوعی مجاهدت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیر محمدپور در جریان سفر به شهرستان رودسر ضمن دیدار با فرماندار، امام جمعه این شهر و نیز مسئولین شهرستانی با کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان ،امیر محمدپور در جریان سفر به شهرستان رودسر ضمن دیدار با فرماندار، امام جمعه این شهر و نیز مسئولین شهرستانی با کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفت.

کمک به توسعه کتابخانه های عمومی، سرمایه گزاری در جهت رشد فرهنگی، اجتماعی استf49ac95b-b160-4d65-b59c-8d475f4c01e3

امیر محمدپور پیش از بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر که با همراهی مجتبی رمضانی رئیس اداری و مالی، سید مجتبی سید عیوقی مسئول عمرانی و نیز زهرا اخوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر انجام شد ضمن حضور در فرمانداری این شهرستان با امیر جانبازی، فرماندار رودسر دیدار و در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی جهت توسعه کتابخانه های عمومی این شهرستان گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان کمک به توسعه کتابخانه های عمومی را نوعی سرمایه گزاری در جهت رشد فرهنگی، اجتماعی و ایجاد بسترهای رشد علمی جامعه عنوان کرد و از فرماندار شهرستان رودسر خواست نگاه ویژه ای به کتابخانه های عمومی داشته باشد.

امیر جانبازی نیز در این دیدار نقش کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه را بی بدیل عنوان کرد و اقدامات اخیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ترویج این فرهنگ را بسیار خوب و تاثیر گزار خواند.

فرماندار شهرستان رودسر همچنین ارتباط فرمانداری و مسئولین شهرستان رودسر با کتابخانه های رودسر را ارتباطی دوسویه، موثر و مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: از هرفرصتی برای حمایت از کتابخانه های عمومی استفاده خواهیم کرد.

امام جمعه رودسر: نقد های سازنده در حوزه های مختلف از جمله کتابخوانی می تواند به توسعه بیانجامد

۱۸dd2097-63f8-4684-bea8-ab52cf1c4d76امیر محمدپور پس از این دیدار ضمن حضور در دفتر امام جمعه رودسر با حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی دستجردی دیدار کرد. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار کمک و راهنمایی های ائمه جمعه از کتابخانه های عمومی و ترویج خواندن را مهم توصیف کرد. وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی نهاد کتابخانه های عمومی با عنوان “سال خواندن” ایجاد زمینه های رسیدن به این هدف از سوی آحاد جامعه خصوصا مسئولین و متولیان امر را از مهمترین خواسته های نهاد کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

محمدپور همچنین یکی از راههای ترویج خواندن با مساعدت علمای اسلام را معرفی کتابهای فاخر در مناسبتهای مختلف از جمعه نماز جمعه عبادی سیاسی شهرستانها عنوان و این اقدام را گامی عملی در رسیدن به چشم انداز اهداف این نهاد دانست.

در این دیدار همچنین امام جمعه رودسر نیز تلاشهای گسترده نهاد کتابخانه های عمومی در ترویج مطالعه مفید در کشور را ستودنی توصیف و اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی در این حوزه را چشمگیر خواند. حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی دستجردی خاطر نشان کرد: نقد های سازنده در حوزه های مختلف می تواند به توسعه بیانجامد و این مسئله در مورد کتابخانه های عمومی نیز مصداق دارد و می تواند منجر به حرکت روبه جلو و ایجاد خلاقیت و نوآوری های بیشتر و در نهایت جلب و جذب مردم به سوی کتابخانه های عمومی شود.

وی تلاش در راه کتابخوان کردن مردم را نوعی مجاهدت دانست و اظهار داشت: افرادی نظیر کتابداران که در این راه تلاش می کنند همواره مورد عنایت و رحمت الهی قرار دارند.

شهردار رودسر بر اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد۸۰۱۶۶۴۶۰-ed38-49ba-9c31-42a2e1c1d797

شهردار و اعضای شورای اسلامی رودسر نیز با مدیرکل کتابخانه های گیلان دیدار کردند.  در این دیدار ابتدا خداد قنبر زاده شهردار رودسر ضمن تشریح فعالیتهای فرهنگی شهرداری و اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از قبیل احداث بیش از دوازده مرکز ثابت کتابخوانی در ایستگاه های تاکسی و احداث و نصب کیوسک مطبوعات در  چند نقطه شهر و دیگر اقدامات فرهنگی گفت: در تلاش هستیم که با استفاده از منابع غیر منقول و راهکارهای موجود، در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشارکت کنیم. وی بر اهتمام ویژه شهرداری در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

مدیر کل کتابخانه های استان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاشهای فرهنگی مجموعه شهرداری بویژه شهردار و اعضای شورای شهر در امور فرهنگی و کتاب و کتابخوانی گفت: نگاه و رویکرد مدیران نسبت به حوزه کتاب و کتابخوانی باید تغییر کند. وی تصریح کرد: با پیشینه فرهنگی رودسر متاسفانه سرانه مکانهای کتابخوانی در جایگاه مناسبی قرار ندارد و حمایت دستگاه ها را می طلبد. امیر محمدپور بر مناسب سازی و بازسازی  کتابخانه های موجود در شهر با همکاری شهرداری تاکید کرد.

رییس شورای شهر رودسر نیز در این دیدار گفت: نگاه ویژه به جوانان موجب پرورش مدیران موفق در آینده خواهد شد و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این زمینه بسیار مورد اهمیت است. وی تصریح کرد: شورا و شهرداری رودسر از هیچگونه همکاری با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دریغ نخواهند کرد.۶۹۵۱۲f19-093d-44c6-b054-87c2f19700b8

امیر محمدپور همچنین در سفر به شهرستان رودسر از کتابخانه های عمومی ابوجعفر هوسمی رودسر، جاوید محمدیان رحیم آباد و نیز کتابخانه های عمومی آیت الله علی اکبر طلوعی شوئیل و حاج آقا شفیعی چابکسر بازدید و با کتابداران این کتابخانه های عمومی گفتگو کرد. وی در این بازدید ها جویای مشکلات کتابداران شد و از ایشان خواست در حوزه ترویج خواندن با توجه به سیاستهای نهاد کتابخانه های عمومی تلاش مضاعفی کنند.

توسعه کتابخانه عمومی چابکسر با همکاری خیر کتابخانه ساز

همچنین در بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه عمومی حاج آقا شفیعی چابکسر که با همراهی بخشدار، امام جمعه و نیز یکی از خیرین کتابخانه ساز این شهر صورت پذیرفت مقرر شد طرح توسعه کتابخانه حاج آقا شفیعی چابکسر با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان، شهرداری، بخشداری و نیز این خیر کتابخانه ساز انجام پذیرد.

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با امام جمعه چابکسر، رحیم آباد و نیز اعضای دهیاری شوئیل و بخشدار رحیم آباد از دیگر برنامه های وی در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر بود.

tel final1

Share