حواشی اولین ریاست مطهری در مجلس دهم

از درگیری فیزیکی در صحن علنی تا تذکر پیاپی به نمایندگان/دلخوش: آقای مطهری صبرتان را بالا ببرید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی مطهری، نماینده مردم تهران که در انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم به عنوان نائب دوم رئیس انتخاب شده است، برای اولین بار در حاشیه‌های مجلس در روزی که مطهری رئیس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،علی مطهری، نماینده مردم تهران که در انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم به عنوان نائب دوم رئیس انتخاب شده است، برای اولین بار در جایگاه ریاست جلسه علنی مجلس نشست.

۵۷۳۰۰۱۱۴خبرآنلاین نوشت: در نخستین دقایقی که علی مطهری بر کرسی ریاست مجلس نشست و همزمان با نطق میان دستور محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ صدای داد خلیل آقایی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی شنیده شد.

او در دو ردیف اول صندلی های مجلس ایستاده بود و تعدادی از نمایندگان از جمله جهانبخش محبی نیا، جبار کوچکی نژاد و عزت الله یوسفیان ملا دور او جمع شده بودند. گویا یکباره میان او و یوسفیان ملا درگیری فیزیکی شکل گرفت که منجر شد آقایی تعادلش را از دست بدهد و خم شد. به گونه ای که نمایندگان کمکش کردند که بایستد. در این لحظه دیده شد که دکمه های پیراهن او تا کمر باز شده است.

به گفته یکی از نمایندگان حاضر در صحنه، آقایی مدعی شده بود که یوسفیان ملا نماینده آمل در مورد یک مساله به او توهین کرده و از لفظ بدی علیه او استفاده کرده است. اما یوسفیان منکر این ماجرا است.

مجلس دقایقی درگیر این تنش بود تا اینکه مطهری از نمایندگان خواست تا آقایی را از مجلس به بیرون هدایت کنند.

روایتی دیگر از ماجرا

 ایرنا درباره درگیری امروز در صحن علنی مجلس نوشت: درگیری لفظی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با نماینده آمل از حاشیه های جنجالی جلسه علنی امروز – سه شنبه – مجلس دهم بود.

محمد علی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ مشغول بیان نطق میان دستور در مجلس بود که ناگهان خلیل آقایی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل درگیری لفظی پیدا کرد.

وی شروع به فریاد زدن کرد و سپس با فریاد یقه پیراهن خود را پاره کرد که این موضوع سوژه عکاسان و خبرنگاران شد.

این دعوا تا جایی ادامه پیدا کرد که بسیاری از نمایندگان به دور معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی جمع شدند و یکی از نمایندگان دست خود را روی دهن وی گذاشت تا جلوی فریاد زدن وی را بگیرد.

در این زمان علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت از جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ خواست تا موضوع را پیگیری کند.

پس از این موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خلیل آقایی را به بیرون جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هدایت کردند.

سالک: چرا نمازخانه مجلس را به زیرزمین برده‌اید؟/مطهری: شاید خواسته‌اند ریا نشود!
نماینده روحانی اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس نسبت به تغییر جایگاه نمازخانه در مجلس تذکر داد.حجت الاسلام احمد سالک با تکرار بخشی از سخنان رهبری گفت که «فرهنگ مظلوم است». از نظر او نماد و عظمت اسلام در نماز جماعت است که باید در مقابل چشم همه باشد تا با شکوه برگزار شود نه اینکه به بهانه اتاق تالار، به زیر زمین برود!نباید عظمت این کار بزرگ فرهنگی زیر سوال برود و برگزاری نماز در مجلس در زیرزمین انجام شود.
او از مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، خواست تا همین امروز دستور دهند این نماد فرهنگ اسلامی در جای مناسب خود باشد نه دور از چشم. سالک در پایان سخنانش گفت: امیدوارم از نماز دفاع کنید.

مطهری هم که می گفت این تذکر مربوط به اداره مجلس نبوده، در عین حال آن را قابل شنیدن خواند و گفت: اینکه نماز حتما در همانجا باشد یا جای دیگری، مهم نیست. اما در هیات رئیسه این موضوع را بررسی می کنیم. وی با لحن شوخی ادامه داد:شاید هدف این بوده که ریا نشود و تظاهر نباشد.

محبی‌نیا: مطهری نباید رئیس می‌شد/مطهری: مچ‌گیری نکن!
۲۱۰۱۰۰۷روز گذشته در غیاب علی لاریجانی، پزشکیان ریاست جلسه مجلس دهم را بر عهده گرفت. امروز هم علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس فرصت یافت تا بر کرسی ریاست تکیه بزند.
براساس گزارش خبرآنلاین، در این زمان جهانبخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب قصد داشت تذکری در صحن علنی ارائه دهد. او در ابتدای سخنانش گفت که برخی به من تذکر دادند که به دنبال مچ گیری نباشم! اما من این کار را گناه می‎دانم و فقط می‌خواهم که آیین نامه رعایت شود.
به گفته وی، ماده ۱۹ آیین نامه می گوید که نواب رئیس در غیاب رئیس مجلس به ترتیب باید جایگزین او شوند. محبی‌نیا افزود: از این رو با توجه به حضور آقای پزشکیان در مجلس، جلوس شما بر تخت ریاست مجلس را نوعی ایراد می‌دانم.
مطهری هم که این ماده را می​خواند، گفت: ظاهرا زمانی که آقای رئیس بنده را برای حضور در اینجا فراخواندند، آقای پزشکیان در صحن نبودند. بالاخره این تصمیم رئیس مجلس بوده است. شما هم خیلی مچ گیری نکنید و مته به خشخاش نگذارید.

احمد مازنی نماینده تهران نیز در تذکر دیگری بر لزوم حفظ شان نمایندگان تاکید کرد و از تماس صداوسیما با خودش خبر داد و گفت: سوالشان درباره عدم استقبال نمایندگان از کمیسیون فرهنگی بود و مدعی بودند که نمایندگان به جایگاه فرهنگ کشور بی توجه هستند!

دلخوش: آقای مطهری صبرتان را بالا ببرید

مطهری هم در پاسخ این موضوع را نقطه ضعفی در مجلس خواند که کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی و شوراها طالب کمتری دارند. نایب رئیس مجلس افزود: با توجه به تاکید موکد رهبری درباره فرهنگ اسلامی و سخنرانی اخیرشان، به دوستان نماینده توصیه می کنیم که این کمیسیون ها بویژه کمیسیون فرهنگی را پر کنند. بسیاری از نمایندگان هم سوابق فرهنگی خوبی دارند اما به کمیسیون‌هایی رفته‌اند که ربطی به تحصیلات و سوابقشان ندارد.
او در پایان نطق محمدکاظم دلخوش نیز دوبار اتمام وقت را به او یادآور شد و با تشکر از او خواست که جایگاه را ترک کند. دلخوش هم از او خواست که کمی صبرش را بالا ببرد و گفت به بقیه نمایندگان در پایان نطقشان وقت بیشتری داده می شود. اما مطهری به او یادآور شد که بیش از یک دقیقه از زمان نطق او گذشته است و باید زودتر برود.

tel final1

Share