دیارمیرزا گزارش می دهد

از تجلیل اعضای شورا از پزشک خیر رشتی تا مقایسه آمار معتادین ایران و چین/در نود و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت چه گذشت؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نود و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت صبح امروز در ساختمان شورای این شهر برگزار شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نود و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت صبح امروز در ساختمان شورای این شهر برگزار شد.

شیرزاد: فضاهای ورزشی افزایش یابد
photo_2016-05-31_10-36-05
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, فاطمه شیرزاد کمیسیون بهداشت و محیط زیست با بیان اینکه در هفته ملی بدون دخانیات قرار داریم اظهار کرد: به همین دلیل جلسه دو کمیسیون بهداشت و فرهنگی به صورت مشترک برگزار می شود و الحمدالله کارهای خوبی در زمینه سلامت انجام شده است.

وی افتتاح بخش فوق تخصصی قلب و عروق بیمارستان رازی را در هفته بدون دخانیات بسیار مهم دانست و افزود: در این زمینه از آقای دکتر همتی فوق تخصص قلب و عروق بیمارستان رازی و استادیار دانشگاه گیلان تشکر می کنم.

شیرزاد ورزش را یکی از عوامل پیشگیری بیماری ها را دانست و تصریح کرد: باید سعی نماییم که فضاهای ورزشی را افزایش دهیم البته در این زمینه فعالیت های خوبی در حوزه شهری انجام شده است.

نیکومنش نودهی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان طرح هایی را داریم و امیدواریم امسال جشنواره رمضان به خوبی برگزار گردد.

منشا خیرین سلامت باید خود پزشکان باشند/ متخصص داریم اما امکانات نه

قیامی معاونت اجرایی بیمارستان رازی که در جلسه صبح امروز حضور داشت از افتتاح بخش عروق این بیمارستان که به همت دکتر همتی و خانواده ایشان صورت پذیرفته به عنوان یک رویداد مهم نام برد.

در ادامه جلسه دکتر حسین همتی با آرزوی سلامتی برای تمام مردم اظهار کرد: سلامت، آموزش راه سرمایه گذاری است که بازگشت دارد.

وی افزود: ما در استان گیلان هرگز در زمینه نیروی متخصص مشکل نداشتیم و همیشه دغدغه ما در بخش امکانات بوده است.

همتی اظهار داشت: خوشبختانه بیمارهای واگیر دار از اولویت ما خارج شده است و هم اکنون هدف ما در بخش بیماری های غیر واگیر است.

وی از تشکیل بخش خیرین سلامت در بیمارستان رازی رشت به عنوان یک اتفاق خوب نام برد و خاطرنشان کرد: بخش خیرین سلامت باید از خود پزشکان منشا بگیرد و بنده این کار را شروع کردم و باز هم برنامه داریم.

همتی با بیان اینکه کشاورزان به فکر دیابت نیستند اظهار کرد: کسی که دیابت دارد تا زانو وارد گل می شود و احتمال دارد پایش را از دست دهد.

وی با اعلام خبر راه اندازی بخش پیوند اعضا و به خصوص پیوند کبد اظهار کرد: انسان نباید درخت بی میوه باشد و می بایست در بخش اموزش نیز فعالیت کنیم و سعی می کنیم این کار را انجام دهیم.

همتی با بیان اینکه با افتتاح این بخش به مبحث توریسم سلامت نیز توجهات لازم صورت خواهد گرفت یادآور شد: این بخش ۳۲ تخت دارد و ۱۰ تخت ای سی یو نیز اضافه شده است.

این پزشک نیکوکار هزینه های بحث درمان را وحشتناک خواند و گفت: یکی از معضلات خیرین سلامت همین موضوع است.

مقایسه تعداد معتادان ایران و چینphoto_2016-05-31_10-36-16

شاه محمدی رییس اداره ورزش و جوانان رشت در ادامه این جلسه یکی از بهترین راه های مبارزه با دخانیات را ورزش دانست و گفت: کشور چین وقتی تعداد معتادینش افزایش یافت سیاست ساخت امکانات ورزشی را پیش گرفت و امروزه با جمعیت بیش از یک میلیارد نفری کمتر از ایران معتاد دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری ها می توانند کمک بسیار شایان توجهی را در این زمینه داشته باشند اظهار کرد:هم اکنون ۶۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشت مشغول فعالیت هستند.

شاه محمدی افزود: به دلیل کمبود امکانات مادی پروژه های نیمه کاره زیادی مانند استخر کوثر، پیست دوچرخه سواری، دو سالن ورزشی، بخش اهداف پروازی و… نیمه کاره رها مانده اند.

حاجی پور تاکید کرد: لزوم ارج نهادن اقدام دکتر همتی

فاطمه شیرزاد در ادامه جلسه موفقیت تیم سپیدرود را تبریک گفت و برای حل مشکلات داماش و ملوان نیز ابراز امیدواری کرد.

حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه مردم رشت همیشه در کار خیر پیش قدم بودنده اند یادآور شد:  اولین داروخانه وخانه سالمندان کشور در رشت افتتاح شده بود.

حاجی پور در ادامه خطاب به دکتر همتی گفت: شما به عنوان پرچم دار سلامت یک میلیارد تومان هزینه کردید اما برخی از گرفتن حق ویزیت فردی که به نان شب خود نیز محتاج است نمی گذرند.

وی افزود: زیرا گذشتن از مال دنیا خیلی سخت است و انسان هرچه سنش بالا می رود حریص تر می شود.

حاجی پور اطلاع رسانی صورت گرفته در زمینه اقدامی که دکتر همتی انجام داد را بسیار کم دانست و بر ارج نهادن چنین اقدام شایسته ای تاکید کرد.

وی در پایانعنوان داشت: باید به کسانی که اعتیاد خود را ترک کردند کمک کنیم و همچنین از تجربه های آنها برای دیگر معتادین استفاده شود.

سیدرضا موسوی روزان نیز در ادامه جلسه با تسلیت رحلت امام خمینی (ره)، شهادت ایت الله احسانبخش و تبریک سالروز انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبرانقلاب اسلامی گفت: در قران آمده است که کسی که یک کار خیر انجام دهد ده برابر آن را خداوند به او پس می دهد. و بنده از اقای همتی برای انجام این کار خیر تشکر می نمایم.

محمود باقری خطیبانی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز از دکتر همتی قدردانی کرد.

طیبه بینا مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشتنیز از تغییر نگاه شهرداری رشت به سمت سلامت شهروندی خبر داد و آن را قابل تقدیر دانست.

شیرزاد در پایان گفت: گاهی اوقات صداهای ما در کمیسیون های مختلف بالا و پایین می شود اما این موارد از سر دلسوزی است و جهت پیشرفت شهرمان می باشد.

گفتنی است در این جلسه از شاه محمدی , دکتر همتی و رییس بیمارستان رازی رشت تجلیل به عمل آمد.

 

tel final1

Share