مشروح جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت

باقری: خود خدا هم راضی نیست ۵ هزار قرآن به مساجدی ببریم که قرآن خوان ندارد/شیرزاد: نباید در برنامه‌های ماه رمضان صرفه‌جویی کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باقری خطیبانی با بیان اینکه در سال گذشته در هر مراسم قرآنی که می‌رفتیم ۷۰ درصد مسوولین و تنها ۳۰ درصد مردم حضور داشتند تصریح کرد:خود خدا هم راضی نیست پنج هزار قرآن خریداری شود و به مساجدی ببریم که قرآن خوان ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نود و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت صبح امروز در ساختمان شورای این شهر برگزار شد.

از اهدای ۵ هزار قرآن تا افتتاح اولین خانه کارآفرینی در محله جماران

GHANEG_5852به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, علیرضا قانع رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در این جلسه با بیان اینکه سومین سالی است که طرح بهار قرآن در ماه مبارک رمضان برپا می شود اظهار کرد: این طرح سال گذشته در سطح ۲۵ مسجد شهر رشت برگزار شد.

وی از تشکیل یک کارگروه در سازمان فرهنگی شامل اساتید به نام شهر رشت برای تدوین برنامه های قرآنی خبر داد و گفت: پیشنهاد می شود امسال در سطح ده مسجد (هر منطقه دو مسجد) طرح بهار قرآن اجرا شود.

قانع در ادامه افزود: اگر حمایت ویژه ای در زمینه مالی صورت گیرد به ۵۰ مسجدی که کلاس های قرآنی ثابتی دارند ۵ هزار جلد کلام الله مجید اهدا خواهیم کرد.

رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تجلیل از ۵۰ استاد این مساجد و تجلیل از قرآن آموزان و موذنان برتر را از دیکر برنامه ها دانست و گفت: طرح سفره بزرگ رمضان در پیاده راه رشت با کمک مساجد و گروه های مذهبی صورت می گیرد.همچنین برای پاسخ به سوالات شرعی طلاب در ده ایستگاه مستقر می‌شوند و در کنار آن برنامه هایی مانند کشیدن نقاشی و مسابقات قرآنی برای کودکان خواهیم داشت.

قانع از برگزاری همایش شب معراج تحت عنوان معراج اندیشه خبر داد و گفت: افطاری تخصصی با ورزشکاران , برگزاری جنگ های شبانه بعد از افطار, برگزاری نمایشگاه با موضوع اقتصاد مقاومتی، بحث عفاف و حجاب و… را از دیگر برنامه های این سازمان دانست.

وی نبود نقدینگی را یکی از مشکلات سازمان فرهنگی دانست و گفت امیدواریم در این حوزه مساعدت هایی صورت گیرد.

رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از افتتاح اولین خانه کارآفرینی در محله جماران رشت و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان خبرداد.

باقری: خود خدا هم راضی نیست پنج هزار قرآن به مساجدی ببریم که قرآن خوان ندارد

--۲۷-۲-۹۵---۲۴bagheriپس از اظهارات قانع, محمود باقری خطیبانی با بیان اینکه در سال گذشته در هر مراسم قرآنی که می‌رفتیم ۷۰ درصد مسوولین و تنها ۳۰ درصد مردم حضور داشتند تصریح کرد:خود خدا هم راضی نیست پنج هزار قرآن خریداری شود و به مساجدی ببریم که قرآن خوان ندارد.

وی با بیان اینکه در مساجد رشت قرآن به اندازه کافی وجود دارد یادآور شد: اگر در پیاده راه فرهنگی موکت گذاشته شود و مردم استفاده کنند این کار انجام شود وگرنه خود خدا، قرآن و پیامبر راضی نیستند درحالیکه حقوق کارمندان و کارگرها را نداده ایم  پول را اینگونه هزینه کنیم.

فرهاد شوقی نیز که به عنوان میهمان به این جلسه آمده بود گفت: سال پیش در ۲۵ مسجد محافل قرآنی برپا شد و اینکه امسال ۱۰ مسجد شده به نظر من کم است.تنها یک مراسم شهرداری پنجاه میلیون هزینه دارد ولی هزینه کل محافل قرآنی سال گذشته زیر پنجاه میلیون بوده است.

شوقی گفت: در خصوص اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل کارهایی انجام شود تا مردم را به خرید کالاهای ایرانی ترغیب نماییم.

روزان: برنامه ها در مساجد محلات برگزار شود

-------۰۹rozanموسوی روزان در ادامه این جلسه کفت: برگزاری مراسم در میدان اصلی شهر هزینه های ما را چند برابر می کند و ما باید به دل محلات برویم و پایگاه مساجد نیز از دست ندهیم.

روزان ادامه داد: مردم از لحاظ مالی دچار مشکل هستند و به مساجد محل خودشان می روند.

وی حضور مردم در محافل قرآنی سال گذشته را کمرنگ ندانست و گفت: اینکه مدیران ما هم به این جلسات بروند روحیه معنوی سازمان را بالا می برد و هیچ ایرادی هم ندارد.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه درخواست کرد که مسابقات نقاشی به سمت قصص قرآنی هدایت شود.

موسوی روزان در ادامه گفت: اینکه تعداد مساجد کمتر شده بهتر است زیرا کیفیت کار را بالا می برد اما انتخاب ده مسجد به گونه ای باشد که مناطق مختلف شهر را در برگیرد.
قانع در واکنش به این اظهارات روزان بیان داشت: از مناطق خواستیم دو مسجد را معرفی کنند که تاکنون سه منطقه به ما معرفی کرده اند.

شیرزاد: نباید در برنامه های ماه رمضان صرفه جویی کنیم و باید در این راه هزینه شود

shirzad_9181شیرزاد در ادامه این جلسه ماه رمضان را ماه ضیافت الهی دانست و گفت: باید در این راه هزینه شود.

وی در واکنش به اظهارات باقری اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان که باید هزینه کنیم می گویم هزینه را کمتر کنیم اتفاقا باید در این راه هزینه شود اما باید برای رفع مشکل خالی بودن مساجد برنامه ریزی صورت گیرد.

عضو شورای شهر رشت مشارکت مردم در سفره های افطاری را با اهمیت توصیف کرد و بیان داشت:این درست است که معوقات زیادی داریم اما قرار است طی دو فاز تا ۲۲ خرداد معوقات دو ماه فروردین و اردیبهشت پرداخت شود و نباید در برنامه های ماه رمضان صرفه جویی کنیم!

وی اهدای قرآن و نو شدن قرآن های مساجد را حایز اهمیت دانست و افزود: خواهشا برنامه های ماه رمضان را کم نکنیم بلکه امسال باشکوه تر و پر بارتر از سال قبل مراسم را برگزار کنیم.

نیکومنش: خدا الرحم راحمین است و روزی رسان است

نیکومنش نودهی  رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه این جلسه اظهار کرد:شعار ما محله محوری است و مساجد بهترین پایگاه های محلات هستند که باید برنامه ها را در این راستا انجام دهیم

وی افزود: خدا الرحم راحمین و روزی رسان است و اگر در راه خداوند کار شود خداوند پول را می رساند.

قدیمی خبرداد: سخنرانی حجت الاسلام شجونی در تالار شهرداری رشت

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری رشت نیز به ایجاد تالار گفتگو در رشت اشاره کرد و گفت: به مناسبت قیام ۱۵ خرداد و رحلت امام(ره) حجت الاسلام شجونی در این تالار سخنرانی خواهند کرد.

وی در ادامه پیشنهاد کرد که مردم قرآن های قدیمی خود را  تحویل دهند و قرآن های تازه بگیرند !

tel final1

Share