استاندار گیلان در آیین افتتاح طرح زیست محیطی

احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت پس از ۴ دهه /سیمای شهر صنعتی باید زیباتر شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی ایجاد تصفیه خانه‌ها را برای دوری از آلودگی‌های زیست محیطی عنوان کرد و افزود : برای احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت در سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری در حدود ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص دادیم و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در پنجمین روز از هفته محیط زیست یک طرح زیست محیطی در شهر صنعتی رشت به بهره برداری رسید.اصلی

مراسم افتتاح پروژه تصفیه خانه یکی از شرکت های داروسازی واقع در شهر صنعتی رشت، با حضور استاندار گیلان، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

ساخت این تصفیه خانه که بزرگترین تصفیه خانه واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی است  به مساحت یک هزار مترمربع، از سال ۱۳۹۲ شروع شده، ورودی فاضلاب آن ۲۰۰ متر مکعب در روز و هزینه ساخت آن ۲۵ میلیارد ریال است.

دکتر محمدعلی نجفی در آیین افتتاح طرح زیست محیطی که در پنجمین روز از هفته محیط زیست در شهر صنعتی رشت برگزار شد رعایت مسائل زیستی را از اهداف بلند دولت یازدهم دانست و با بیان اینکه سیاست سازمان محیط زیست در راستای اهداف دولت می‌باشد افزود : طبق شاخص‌های دولت یازدهم و سازمان محیط زیست اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی بدون پیوست زیست محیطی جایز نیست.

وی ایجاد تصفیه خانه‌ها را برای دوری از آلودگی‌های زیست محیطی عنوان کرد و افزود : برای احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت در سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری در حدود ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  اختصاص دادیم و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد : انشاء ا… بعد از گذشت ۴ دهه شاهد احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت باشیم.

دکتر نجفی بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی در تمامی کارخانجات و صنایع استان تأکید کرد و افزود : باید نگاه‌ها را در جهت حفاظت از محیط زیست تقویت کنیم.

وی افزود : هر چند ارزش ریالی این پروژه رقم بالایی نیست اما حضور در این افتتاح  گویای اهمیت مسائل زیست محیطی است.

نماینده عالی دولت در گیلان این گونه حرکت‌ها را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست : دولت بر اساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی در راستای حل مشکل اشتغال گام بزرگی را برداشته است.

وی افزود : تمامی دستگاه ها باید در جهت حفاظت از محیط زیست همراهی و اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ایجاد تصفیه خانه را از جمله وظایف شهر صنعتی و بخش صنعت دانست و افزود : خوشبختانه سازمان صنعت در این بخش همراه بوده و شهر صنعتی نیز باید تعهدات خود را جدی دنبال کند.

وی سیمای شهر صنعتی رشت را زیست محیطی ندانست و افزود : سیمای شهر صنعتی باید زیباتر شود.

دکتر نجفی گفت : برای اینکه در بحث اشتغال، رونق و شکوفایی اقتصادی با مشکل مواجه نشویم، سازمان محیط زیست باید همکاری لازم را داشته باشد که الحمدا… این رویکرد را در سازمان محیط زیست کشور و استان شاهد هستیم.

Share