استاندار گیلان اظهار داشت:

اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در گیلان دارای ارزش افزوده ۱۰ برابری است/هر روستای گیلان سرمایه ملی و فرصتی برای سرمایه گذاری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،۴۴۷ پروژه مخابراتی گیلان با سرمایه گذاری ۱۱۶ میلیارد تومان عصر امروز با حضور استاندار در رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد علی نجفی عصر امروز در این مراسم که به مناسبت هفته ارتباطات در سالن همایش مخابرات برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: انشاء الله با عنایت خداوند متعال به معرفتی برسیم تا زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)باشیم.

photo_2016-05-22_18-30-09وی با قدردانی از تلاش دست اندرکاران شرکت مخابرات در تحقق پروژه های افتتاحی با اشاره به بهره گیری بیشتر  استان از نیروهای ارزشی، توانمند، متخصص و بومی اظهار داشت: وجود نیروهای آشنا به استان، متخصص و متعهد در کارها موجب خواهد شد تا در کوتاه ترین زمان شاهد توفیقات خوب در آن بخش باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش های مختلف تلفن ثابت ، سیار و دیتا در استان افزود: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین گردیده باید با تمام توان و جدیت بیشتر در جهت رشد و بالندگی استان تلاش کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر استانداران و سخنان خود مبنی بر پرهیز از بخشی نگری خاطر نشان ساخت: مزیت نسبی، ارزش افزوده، دید ملی و فراملی و بهره گیری از فرصت ها  از جمله مباحث مهمی در علم اقتصاد  به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و دراستان هایی همچون گیلان که از ظرفیت بالایی در این بخش برخوردار است به منصه ظهور رسانیم.

نجفی اقتصاد برون نگر و درون زا را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: دولت تدبیر و امید به جد دنبال تحقق این مهم است و الحمدا… تاکنون در این راستا موفق عمل کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم بهره گیری از فرصت ها سرمایه ای و منابع انسانی تاکید کرد و افزود: استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی مزین گریده از این فرصت ها بهره  لازم را گیریم.

استاندار گیلان با اشاره به بازگشت خوب سرمایه گذاری در گیلان تصریح کرد: به ازای هر ریال سرمایه گذاری در گیلان شاهد بازگشت ده برابری سرمایه در این استان خواهید بود.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از فناوری روز و دانش بنیان در توسعه اظهار داشت: در بخش تجارت با توجه احداث مسیر جدید نوستراک  و سرمایه گذاری بازار ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیونی روسیه بهره گیری از امکانات و فناوری روز و دانش بنیان امری ضروری است.

استاندار گیلان ایجاد هزار شرکت دانش بنیان را از جمله برنامه ها دانست و افزود: شرکت های دانش بنیان نیز به فناوری روز نیازمند است.

وی افزود: نباید تنها به آمار بالای تعداد روستاهایی که به شبکه اینترنت دسترسی دارند اکتفا کنیم بلکه هر روستای گیلان سرمایه ملی و فرصتی برای سرمایه گذاری است.

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان به میزان ۲ برابر  جمعیت خود پذیرای مسافران از نقاط مختلف است افزود : این میزان جمعیت نیازمند امکاناتی است که از طریق شماها ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد : با هدایت امکانات سطح کشور به گیلان ، بهره کشوری خواهید برد.

در پایان این مراسم علاوه بر اهدای جوایز به مشترکان همراه اول ،از نمایندگان دور نهم گیلان نیز قدردانی شد.

گفتنی است توسعه انواع سویچ‌های تلفن ثابت و دیتا , توسعه تلفن همراه (ارتباطات سیار) به ویژه در بخش دیتا و پوشش نسل سوم (۳G) تلفن همراه در کلیه شهرها و شروع گسترده نسل چهارم (LTE=4G) از شهر رشت,بروز رسانی تجیزات و سیستم ۱۱۸ برای پاسخگویی مطلوب به شهروندان ، ارتقاء کیفیت، تجهیزات سیستم‌های ویدیو کنفرانس در سطح استان و کشور ، توسعه شبکه‌های انتقال و استفاده بیشتر از فیبر نوری بجای رادیو برای کیفیت بهتر ، توسعه شبکه دیتا و پهنای باند در کل استان و واگذاری ۱۵۰.۰۰۰ مشترک اینترنت پرسرعت آشنای اول (ADSL)  ،ایجاد مسیرهای پروتکشن (مسیرهای حفاظتی و جایگزین مسیر اول) فیبر نوری در سطح استان به ویژه مسیر آستارا تا چابکسر بطول ۳۱۰ کیلومتر ،راه اندازی وای فای (اینترنت wireless= بی سیم) در مناطق گردشگری از جمله پروژه های افتتاحی شرکت مخابرات استان بود که برای اجرای آن ۱۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

tel final1

Share