مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان

اجرای طرح نظارتی «طاها» در گیلان/تلاش گیلان برای قرار گیری در طرح تحول استانداردسازی

داریوش اشکانی پور بحث استاندارد و کیفیت را مغوله ای حائز اهمیت دانست و گفت :طرح نوین استاندارسازی به صورت آزمایشی و پایلوت در ۹ استان کشور اجرا خواهد شد که در این طرح، تحولاتی در زمینه استاندارد ها و نحوه اجرای قوانین و نظارت بر کالا ها و خدمات صورت خواهد گرفت و استان گیلان این قابلیت را داردکه جزء ۹استان پایلوت کشور برای اجرای طرح تحول استانداردسازی کشور قرار بگیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،پیش از ظهر امروز نخستین نشست خبری مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد.

۲۰۱۶۰۵۲۴_۱۰۳۳۲۱به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, داریوش اشکانی پور بحث استاندارد و کیفیت را مغوله ای دانست که تک تک آحاد جامعه به نوعی درگیر آن هستند و گفت :طرح نوین استاندارسازی به صورت آزمایشی و پایلوت در ۹ استان کشور اجرا خواهد شد که در این طرح، تحولاتی در زمینه استاندارد ها و نحوه اجرای قوانین و نظارت بر کالا ها و خدمات صورت خواهد گرفت و استان گیلان این قابلیت را داردکه جزء ۹استان پایلوت کشور برای اجرای طرح تحول استانداردسازی کشور قرار بگیرد

وی برنامه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی را در پنج زمینه خواند و اظهار کرد: تدوین و آموزش، نظارت بر اجرای استاندارد، مقیاس‌ها، تایید صلاحیت و نظارت بر امور صادرات و واردات از فعالیت‌های موسسه مذکور است.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نظارت بر واحدهای تولیدی را حائز اهمیت برشمرد و افزود:تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم به سمت خود کنترلی برویم و ما نظارت های خود را تنها به صورت موردی انجام دهیم و در این راستا اگر بتوانیم با مردم ارتباط منطقی برقرار کنیم بسیاری از مشکلات رفع خواهد گردید.

اشکانی‌پور از اجرای طرح «طاها» در ماه مبارک رمضان امسال در گیلان خبر داد و تصریح کرد: نخستین مرحله طرح مذکور با هدف نظارت بر بازار اجرا می‌شود .

وی، نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و واگذاری امور به بخش خصوصی را از برنامه‌های موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان دانست و بیان کرد: ۷۱ آزمایشگاه همکار هم اکنون وظیفه برسی و تایید استاندارد ها را برعهده دارند که در گذشته توسط سازمان خودمان انجام می شد ولی هم اکنون نتایج آزمون ها و بررسی های انجام شده بر روی کالاها و خدمات واحد های تولیدی به سازمان استاندارد و تحقیقات داده می شود و سپس ما به آن واحد تولیدی اعلام می کنیم.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از ایجاد دفاتر استانداردسازی در سازمان و واحدهای تولیدی و…در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استاندارد فقط شامل ارائه محصولات و کالا به مصرف‌کننده نیست بلکه خدمات که به جامعه عرضه می شود نیز باید استانداردها را رعایت‌کنند.

این مقام مسوول پیشرفت قشر نا اهل جامعه را بسیار قابل ملاحظه عنوان کرد و گفت :این قشر سازمان استاندارد را مجبور به تغییر در استاندارهای ملی کرده است برای مثال وقتی آبلیمو خوراکی تقلبی را مورد آزمایش قرار می دهیم شاهد آن هستیم که این آبلیمو تمامی فاکتورهای استاندارد را رعایت کرده است در صورتی که اصلا آبلیمو در تولید آن به کار نگرفته شده است و باید ما به نحوی عمل نماییم که زمانی که مصرف کننده علامت استاندارد را بر یک کالایی می بیند بدون هیچ گونه شک و تردید آن را تهیه کند.

مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان بر ضرورت انتقال فرهنگ استاندارد به مردم تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال فرهنگ استاندارد به مردم دارند و از مردم هم درخواست میکنیم که در تهیه و خرید کالا ها به نکات استاندارد توجه داشته باشند و در صورت بروز هر گونه مشکل می توانند با سامانه ۱۵۱۷ و مرکز رسیدگی به شکایات در تماس باشند تا در سریع ترین زمان ممکن به مشکل و شکایت آن ها رسیدگی شود.

tel final1

Share