در اعتراض به مصاحبه یک سویه نماینده رشت عنوان شد

ابراز تاسف دانشگاه گیلان برای کوچکی نژاد/ به جای نگاه سیاسی کمک کنید تا این دانشگاه بیش از پیش توسعه یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا, روابط‌عمومی دانشگاه گیلان ضمن ابراز تأسف از مصاحبه یک سویه جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس درباره عدم تمدید قرارداد یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان، به اطلاع می‌رساند که با متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه پس از طی مراحل و تایید هیأت اجرایی جذب دانشگاه قرارداد پیمانی یک ساله منعقد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی مصاحبه آقای جبار کوچکی نژاد نماینده محترم مجلس شورای اسلامی درباره عدم تمدید قرارداد یکی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه گیلان، روابط عمومی دانشگاه ضمن ابراز تأسف از انعکاس نادرست و یک سویه این موضوع، لازم می داند توضیحاتی را به شرح زیر اعلام نماید.photo_2016-05-31_15-18-50

با متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه ، پس از طی مراحل قانونی و تأیید هیأت اجرایی جذب دانشگاه، قراردادپیمانی یکساله منعقد می شود. در طول مدت قرارداد، عملکرد آموزشی،پژوهشی،فرهنگی و پایبندی به اصول اخلاق اسلامی و حضور فرد مطابق آئین نامه هیأت اجرایی جذب مورد رصد قرار می گیرد و در صورت عدم احراز حداقل شرایط لازم، چنانچه متقاضی در هر کدام از موارد فوق الذکر عملکرد مناسبینداشته باشد دانشگاه مطابق آئین نامه و عرف تمامی مجامع علمی دنیا، می تواند نسبت به عدم تمدید قراردادمتقاضی اقدام کند. در این راستا هر ساله جهت تمدید قرارداد اعضای هیأت علمی از دانشکده ها و گروه های مختلف آموزشی استعلام می شود.شایان ذکر است که اعضای هیأت علمی پیمانی نیز متقابلاً می توانند پس از پایان قرارداد یکساله نسبت به قطع همکاری با دانشگاه اقدام نمایند و دانشگاه نمی تواند آنان را ملزم به ادامه همکاری نماید. عدم تمدید قرارداد فرد مورد اشاره در مصاحبۀ آقای کوچکی نژاد پس از طی فرایندهای قانونی انجام گرفته و بر اساس مستنداتی بوده است که به علت حفظ حریم خصوصی افراد و رعایت موازین اخلاقی و قانونی، این دانشگاه نمی تواند آنها را در اختیار عموم قرار دهد.

البته سازمان های نظارتی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای انجام وظایفنظارتی حق دارند از دستگاه های اجرایی سؤال کنند و در صورتی که بخواهند مستندات در اختیار آنان قرار می گیرد امّا برخلاف آنچه در مصاحبه ادّعا شده است نماینده محترم، نه به صورت شفاهی و نه به صورت کتبی از دانشگاه سؤال نکرده است و ادّعای ایشان مبنی بر اینکه رئیس دانشگاه گیلان در مقابل پاسخ ما اظهار بی اطلاعی می کند به هیچ وجه صحت ندارد. همان گونه که ایشان قطعاً در جریان هستند در موارد مشابه نیز عملکرد دانشگاه پس از بررسی کامل توسط مراجع قانونی مورد تأیید قرار گرفته است.

برای کسی که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بوده است زیبنده نیست بدون کسب اطلاع از محتوای پرونده یک فرد و بدون در نظر گرفتن شرایط علمی استخدام یک عضو هیأت علمی با برجسته کردن محجبه بودن او در صدد فضاسازی علیه یک مرکز علمی برآید. تک تک اعضاء هیأت علمی این دانشگاه پس از طی مراحل گزینش عمومی مشغول به کار شده اند و نسبت به رعایت موازین شرعی از جمله حجاب برای بانوان مقیّد هستند.

 ایشان در مصاحبه خود گفتند که این بانو بدون جرم سیاسی از این دانشگاه اخراج شده است؛ گویی از نظر ایشان دلیل عدم تمدید قرارداد افراد جرم سیاسی است در حالی که در موازین دانشگاه برای تمدید یا عدم تمدید قراردادهای موقت، نیاز دانشگاه و عملکرد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و … افراد ملاک عمل است.

امیدواریم جناب آقای کوچکی نژاد در نحوۀ برخورد خود با تنها دانشگاه جامع دولتی استان تجدید نظر نماید و به جای نگاه صرفاً سیاسی به دانشگاهی که به علّت فعالیت های گسترده، نام آن در سال گذشته در فهرست یک درصد دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است کمک نماید تا این دانشگاه بیش از پیش توسعه پیدا کند و بدین وسیله بستر توسعه شهرستانی که او از آن نمایندگی می نماید بیشتر فراهم شود.

دانشگاه گیلان پذیرای هرگونه پیشنهاد برای ادارۀ بهتر بزرگترین مرکز علمی دولتی شمال کشور است و آمادگی کامل برای پاسخگویی منطقی به پرسش های قانونی نهادها و شخصیت های نظارتی را دارد امّا هوشیارانه مواظب است تا در دام حاشیه سازان نیفتد. مدیریت دانشگاه قوّت خود را در رعایت موازین قانونی و مشارکت دادن دانشگاهیان در تصمیم سازی ها به ویژه مشارکت گروه های علمی در تصمیم های آکادمیک در چارچوب آئین نامه ها می داند.

در پایان خاطر نشان می سازد که ایشان اتهامات ناروای دیگری در خصوص اعضای هیأت علمی تلاشگر این دانشگاه مطرح کرده که دانشگاه گیلان حق خود را جهت پیگیری حقوقی آن مورد محفوظ می دارد .

tel final1

Share