آیت‌الله حسینی‌اشکوری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله صادق احسان‌بخش

آیت‌الله احسان‌بخش یار وفادار ولی فقیه بود/سال آینده فاز نخست احداث مهمانسرای زائران گیلان در مشهد مقدس آغاز می‎شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خدمات آیت‌الله احسان‌بخش در دوران انقلاب و دفاع مقدس ویژه بود و سرانجام به جانبازی انقلاب اسلامی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, آیت‌الله سید علی حسینی‌اشکوری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله صادق احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: آیت‌الله احسان‌بخش یار وفادار ولایت فقیه بود.IMG_1962

وی با اشاره به خدمات آیت‌الله احسان‌بخش افزود: خدمات بزرگ و چشمگیر ایشان فراموش شدنی نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خدمات آیت‌الله احسان‌بخش در دوران انقلاب و دفاع مقدس ویژه بود و سرانجام به جانبازی انقلاب اسلامی رسید.

حسینی‌اشکوری آثار الصادقین این عالم فرزانه را گویای اخلاص و تقوای وی دانست و گفت: مردمی بودن ویژگی آیت‌الله احسان‌بخش بود و باید از آن الگوبرداری کنیم.

وی احداث مصلای بزرگ شهر رشت را از خدمات آیت‌الله احسان‌بخش عنوان کرد و ادامه داد: امام باقر(ع) از امیر‌المومنین علی(ع) نقل کردند که پایه‌های جامعه دینی بر چهار پایه استوار است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اساس پیشرفت و رونق جامعه اسلامی در حدیث مذکور بیان شده است، خاطرنشان کرد: اسلام دین جامع و کامل بوده و رابطه فردی و اجتماعی در این دین لحاظ شده است.

حسینی‌اشکوری اضافه کرد: اسلام قبل از تولد تا کودکی و بزرگسالی و پیری و وفات و پس از وفات برای بشر برنامه زندگی دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه جامعه اسلام تمام جنبه‌ها را در نظر گرفته است، بیان کرد: پایه‌های تشکیل جامعه بر پایه عالمان ربانی است و رهبری جامعه را به‌عهده دارند.

حسینی‌اشکوری با تصریح بر اینکه عالم دینی فرهنگ جامعه را تدوین می‌کند، ادامه داد: عالم، زمانی ارزش پیدا می‌کند که علم خود را بروز دهد.

به گفته وی، عالم باید به علم خود عمل کند و اگر مردم را به تقوا دعوت می‌کند خود نیز باید با تقوا باشد بنابراین عالم نقش اساسی و کلیدی در جامعه دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عالم، انسان بی‌نیازی است که باید بخل نداشته باشد و بخشش داشته باشد.

وی در ادامه گفت: سال آینده فاز نخست احداث مهمانسرای زائران گیلان در مشهد مقدس که زمین آن توسط مقام معظم رهبری اهدا شده، با همت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود مردم در این زمینه کمک کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عالم ربانی کرامت خود را نمی‌فروشد و در مقابل دشمن تسلیم نمی شود.

وی با بیان اینکه مدیران مسؤول باید در خدمت مردم باشند به دیدار روز گذشته خود از آسایشگاه معلولان رشت اشره کرد و گفت: این مکان در پرداخت قبض آب و برق مشکل دارد که مسؤولان باید به این امر توجه داشته باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمنان از کمبودهای موجود در جامعه برای کوبیدن مسؤولان، نهادهای انقلابی استفاده می‌کنند و دلسوز جامعه نیستند.

tel final1

Share