با حضور مهندس مسرور رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان:

آغاز عملیات اجرایی طرح مبلمان شهری نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به گزارش مدیریت روابط عمومی امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،با حضور مهندس مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان عملیات اجرایی طرح مبلمان شهری نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  با حضور  مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان عملیات اجرایی طرح مبلمان شهری نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی آغاز شد.BazdidMrmasrorAProjegardeshgar

بنا بر این گزارش این پروژه در زمینی به مساحت ۳۵۰۰۰۰ مترمربع به طول ۲۳۰۰ متر در ضلع شمالی فاز تجارت و گردشگری منطقه، به اجرا در می آید،که با عنایت به قرار گرفتن در مرکز ثقل حضور گردشگران منطقه یعنی مجتمع های تجاری، مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی و مجموعه ورزشهای ساحلی در جوار این پروژه مبلمان شهری زمینه برای افزایش جذب گردشگران فرآهم می نماید.

توسعه فضاهای گردشگری و اصلاح بافت و زیبا سازی نوار ساحلی در جهت آرامش و آسایش بیشتر به گردشگران و ایمن سازی مجموعه از احتمال پیشروی آب و همچنین تأمین زیر ساختهای لازم و تاسیسات زیربنایی مناسب جهت بهره برداری و امکان ایجاد شرایط شغلی مناسب در این منطقه از جمله دلایل اجرای این طرح از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

دراین گزارش آمده است: طرح  مبلمان شهری شامل دو پهنه آرامش و ورزشی-تفریحی است، در بخش غربی وجود موج شکن های مجتمع بندری کاسپین از پتانسیل بالایی برای ایجاد اسکله تفریحی-گردشگری برخوردار می باشد که با توجه به اهمیت گردشگری و تفریحات دریایی تمامی طیفهای ورزشهای آبی برای گروهای سنی مختلف (ازجمله کودکان و بزرگسالان) قادر به بهره مندی از امکانات مجموعه بوده، موضوعی که سبب تقویت فاز گردشگری منطقه آزاد انزلی خواهد شد.

در عین حال تقویت امکانات ورزشهای ساحلی موجود در مجموعه ورزشهای ساحلی مرحوم قایقران منطقه، نیز از دیگر بخش های پهنه ورزشی-تفریحی است.

در بخش میانی، گروه های سنی سالمندان و افرادی که خواهان دوری از شلوغی و هیاهوی این گونه فضاها بوده و برای استراحت و گذران زمان نیازمند محیطهای آرام با منظر زیبا به پهنه آبی خزر می باشند، مورد توجه طراحان این پروژه قرار گرفته است.

از ویژگی های این محدوده می توان به فضاهای سبز گسترده و مسیرهای حرکتی سیال و پیوسته و تأکید به گره های ورودی در کنار دسترسی راحت برای استفاده کنندگان اشاره کرد که در حال حاضر این پهنه از طرح های در دست اجرا می باشد.

گفتنی است اسکله مارینا، پیست دوچرخه سواری، زمینهای ورزشهایی همچون اسکیت، بدمینتون، فوتبال و والیبال ساحلی، سالن بدنسازی و میزهای پینگ پنگ، آکواریوم و پارک آبی، آمفی تئاتر رو باز، استخر، رستورانهای متعدد، مسیر پیاده روی در ساحل، سکوی دید و منظر دریا، زمین بازی کودکان، پردیس نمایشگاه و پارکینگ در کنار فضای سبز زیبا از مهمترین امکانات موجود و خدمات طراحی شده در این مجموعه تفریحی گردشگری بزرگ است.

tel final1

Share