همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان

آسمان شو، ابر شو، باران ببار/ در «ماه منیر» با «پردیس نیکوکاری» یاور محرومان باشید

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روزها شاهد یک اتفاق میمون و مبارک نیز در استان گیلان هستیم که بازخورد خوبی نیز داشته است. همه روزه و در پای سفره های افطار و در ناب ترین لحظه ای ارتباط با خداوند برنامه ای به نام «ماه منیر» میهمان خانه های پرمهر مومنان روزه دار گیلانی شده که در آن کمپینی به نام «پردیس نیکوکاری» شکل گرفته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ماه مبارک رمضان که ماه بهار قرآن نام گرفته است چه خوب است دلهایمان را آسمانی کنیم و با دل کندن از دنیا و توجه به محرومان و ایتام دستوران قرآنی را جامه عمل بپوشانیم.photo_2016-06-14_10-49-12
ماه میهمانی خدا تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست, چه خوب است آنهایی که دستشان می رسد فقرا و مستمندان را در این ماه فراموش نکنند. ظریفی میگفت عموما رسم بر این بوده که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان سبدکالا و بن داده شود در حالیکه باید سبد خالی را بدهیم و در پایان ماه آن را پٌر تحویل بگیرم و خرج نیازمندان کنیم.

تردید نداشته باشیم که سفره های ما موقعی پر برکت می شود که سر سفره خدا قرار بگیریم و سر سفره خداوند قرارگرفتن چیزی جز غافل نشدن از محرومان جامعه و ایتام نیست.

یکی از اتفاقات خوبی که طی این چندساله توسط گروه های مردمی در سراسر کشور شکل گرفته کمک به محرومان در قالب سفره‌های افطاری است که خوشبختانه کم کم در حال تبدیل شدن به یک سنته حسنه و همه ساله است.

photo_2016-06-14_10-49-17اما این روزها شاهد یک اتفاق میمون و مبارک نیز در استان گیلان هستیم که بازخورد خوبی نیز داشته است. همه روزه و در پای سفره های افطار و در ناب ترین لحظه ای ارتباط با خداوند برنامه ای به نام «ماه منیر» میهمان خانه های پرمهر مومنان روزه دار گیلانی شده که در آن کمپینی به نام «پردیس نیکوکاری» شکل گرفته است.
این کمپین مردمی با همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان شکل گرفته و بینندگان می توانند با مراجعه به سامانه طراحی شده، در امر خیر کمک به تامین جهیزیه نوعروسان و پرداخت کمک هزینه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مشارکت داشته باشند.

آن دسته از هموطنانی که این روزها مخاطب «ماه منیر» بوده اند شاهد این هستند که هرشب میهمانانی از میان مدیران بخش های دولتی و غیر دولتی در برنامه حاضر شده و در کنار شهروندان گیلانی در حد توان خودشان در کمپین «پردیس نیکوکاری» مشارکت کرده اند تا در ماه میهمانی خدا لبخند را بر لب کودکان و محرومانی بنشانند که چشم انتظار کمک همشهریان خود هستند.

گفتنی است «ماه منیر» که از بخش های متنوع و جذابی برخوردار است در خصوص بحث سبک زندگی رضوی نیز اقدامات ارزنده ای انجام داده و مسابقه کتابخوانی یکی از بخش های این برنامه است.
این برنامه هر روز از ساعت ۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه از شبکه باران پخش می شود و اجرای آن بر عهده محمدرضا محبی مجری نام آشنای گیلان است و تهیه کنندگی و نویسندگی آن را نیز رضا سیف پور برعهده دارد.

tel final1

Share