در گیلان اجرایی می شود

برگزاری رزمایش «تذکر زبانی» توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر در ماه‌های رمضان و محرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از برگزاری رزمایش «تذکر زبانی» توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر در ماه‌های رمضان و محرم در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به آموزش ۵ هزار نفر در قالب هسته «یاوران» و «یادآوران» این فریضه در سال جاری در استان اظهار کرد: امسال گسترش امر به معروف و نهی از منکر به منظور مبارزه با منکرات اداری در گیلان انجام می‌شود.shafiei_8347

وی به سازماندهی ۱۵ هزار نفر از «طلایه‌داران» امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۵ در گیلان اشاره کرد و افزود: بازدید و نظارت عفاف و حجاب در اداره‌های استان از برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از رزمایش «تذکر زبانی» توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر در ماه‌های رمضان و محرم در این استان خبر داد و بیان کرد: پانزدهم ماه رمضان سال گذشته رزمایش مذکور در گیلان اجرایی شده است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه نقش اصلی در امر به معروف و نهی از منکر مردم را به عهده دارند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند پنج پایه است.

وی بر قانونمند بودن در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: داشتن متولی، بازوی اجرایی و بودجه از دیگر نیازها در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه سه طرح در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان امسال اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح «طلایه‌داران» برای عموم مردم و بسیج است، طرح «یادآوران معروف» در اداره‌ها و سازمان‌ها به اجرا در می‌آید و طرح «یادآوران» در مدارس توسط آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

شفیعی‌زاده، ساختار و سازمان را گام نخست اعضای گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: اطلاع‌رسانی، شناسایی و جذب، گزینش، سازماندهی، آموزش و تعیین شناسه و ثبت شناسه و همچنین صدور کارت از دیگر گام‌های اعضای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه ۱۳۳ عنوان برنامه امر به معروف و نهی از منکر امسال در گیلان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۱۳ فعالیت مربوط به برنامه‌ریزی و مدیریت منابع است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به ۱۰ فعالیت در موضوع تحقیقات و آموزش اشاره کرد و افزود: ۲۰ فعالیت امر به معروف و نهی از منکر مربوط به دستگاه‌های نظامی و قضایی است.

شفیعی‌زاده با تأکید بر اینکه ۲۶ برنامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان مربوط به «دولت به مردم» است، بیان کرد: ۳۲ فعالیت مربوط به «مردم به دولت»، ۲۰ فعالیت مربوط به روابط عمومی‌ها و ۱۲ فعالیت مربوط به امر زنان و خانواده است.

tel final1

Share