من به تاریخ استانم، به مردان و زنان دیارم افتخار می کنم

گیلان همان استانی است که رهبر انقلاب در خصوص آن فرمودند: «مردم گیلان، از لحاظ دینداری، اخلاص، جهاد، و حضور در صحنه از استانهای برجسته کشور هستند»

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا من به تاریخ استانم، به مردان و زنان دیارم به کسانی که همیشه در بحث فرهنگ و علم در کشور پیشرو بودند به کسانی که گیلان را تبدیل به یکی از امن ترین استان های کشور کرده اند، به استانی که تعداد مدافعان حرمش نشان دهنده ارادتشان به دینشان است افتخار می کنم.

صابر عاشری- سرویس اجتماعی / آقای رفیعی مدت زمانی است که از صحبت های شما در خصوص استانم و تشبیه آن به اروپا از لحاظ بی حجابی می گذرد خواستم در این زمینه نکاتی را به شما یادآوی کنم.

asheri2015-11-27_16-30-02شاید شما علاقه ای به تاریخ ندارید و در این زمینه مطالعه ای انجام نمی دهید و تاریخ سرزمین گیل و دیلم را نمی دانید، سرگذشت فداکاری های گیلانیان را نخوانید و نمی دانید گیلان از نیمه دوم قرن اول  بخاطر تحت تعقیب قرار گرفتن علویان توسط امویان و در قرن دوم به بعد توسط عباسیان مأمن سادات مهاجر به این استان بود و جزو اولین مناطقی که به مذهب شیعه گروید، گفتم شاید از پدرانتان نپرسید که دیار میرزا کجاست؟ و میرزای بزرگ، میرزا کوچک خان جنگلی چه کسی است!؟ زیرا اگر می پرسیدید متوجه می شدید آن زمان که نصف کشور زیر سلطه روس و نیمی دیگر زیر سلطه انگلیس بود، مردمان گیلان به رهبری میرزا در حال نبرد با اجنبی هایی که امروز مردم این دیار را به آنها تشبیه کرده ای بودند، فکر کردم شاید خاطرات جنگ از ذهنتان پاک شده و یادتان نیست گیلان با وجود دور بودن از جنگ هشت هزار شهید تقدیم کشور کرد ولی فکر نمی کردم حافظه شما سخنان رهبر معظم انقلاب را در خصوص مردمان این دیار را که در هشتم دی ماه سال ۸۹ بیان شده است نیز به یاد نیاورد.  رهبر معظم انقلاب در جمع مردم گیلان با اشاره به سابقه تاریخی، دینی و مبارزاتی مردم گیلان، همت مردم این خطه را نمونه بارزی از همت ملت ایران دانستند و افزودند: «با وجود آنکه رژیم طاغوت، تلاش گسترده ای برای فاسد کردن عقیده مردم گیلان انجام داد، اما مردم این سامان با همت، ایمان و عقیده خود در مقابل تلاشهای آن رژیم ایستادند و مردم گیلان، از لحاظ دینداری، اخلاص، جهاد، و حضور در صحنه از استانهای برجسته کشور هستند».

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تجلیل از شخصیت مبارز و مجاهد شهید میراز کوچک خان جنگلی، در بیان سابقه درخشان مردم گیلان خاطرنشان کردند: «مقابله با عوامل گروههای ملحد و ضد دین، حضور تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی، رشادت جوانان مؤمن و بسیجی این استان در دوران دفاع مقدس، و نقش آفرینی اندیشمندان، دانشگاهیان و علمای گیلان در مقاطع مختلف از جمله سوابق دینی، انقلابی و علمی مردم این استان است».

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری نقش آفرینی مردم رشت در مقابله با فتنه (۸۸)، آن را نشانه دیگری از همت و بصیرت مردم گیلان دانستند و افزودند: «رشت جزو معدود مناطقی بود که یک روز زودتر از حرکت خودجوش ملت، در هشتم دی سال ۸۸ به صحنه حضور مردم در مقابل فتنه گران تبدیل شد.»

و یا بیانات حاج قاسم سلیمانی که در کمالاتشان جای بحثی نیست در چهاردم اردیبهشت سال ۹۵ که گفتند: « گیلان بهشت الهی است و نعمت الهی در ایران اسلامی است که قابلیت زیادی دارد. استانی که نخبگان, مراجع و علمای زیادی دارد .گیلان، ایران کوچکی که همه ی ایران را در خود جا می دهد. وی افزود: هشت هزار شهید، بیست هزار مجروح، سی هزار ایثارگر و آزاده انسان را متحیر می کند. گیلان به اندازه چند استان ادای دین کرده، باید دست تک تک این مردم را بوسید.» را از یاد برده باشید.

چه شده که شما فریاد وا حسرتا و وا اسفا سر داده اید!؟ شما در زمان ارتحال معمار کبیر انقلاب در گیلان بودید و حجم مسافرانی که به این دیار آمده اند را ندیدید!؟ آیا کسانی که به قول شما نیمه عریان رفت و آمد می کردند گیلانی بودند!؟

نکته جالب اینکه شما موی بیرون آمده دختران را دیده اید اما رودخانه های آلوده ما را ندیدید!؟ شما افراد نیمه عریان را دیدید اما وضعیت اسفناک تالاب انزلی را ندیدید!؟

ای کاش این ها را مشاهده می کردید و دادی از سر دلسوزی می زدید ای کاش به زنان استانم که جزو پاک ترین زنان دنیا هستند و دوشا دوش مردان برای آبادانی این سرزمین در تلاش بودند توهین نمی کردید ای کاش به تفرقه بین قومیت ها دامن نمی زدید.

نمی خواهم بگویم سایر استان ها وضعیتشان بهتر یا بدتر از گیلان است اما ای کاش یک شب در پایتخت قدم می زدید. ای کاش یک شب در شهرهای مذهبی کشور به صورت مجردی قصد کرابه اتاق می کردید تا متوجه می شدید چه خبر است.

من به تاریخ استانم، به مردان و زنان دیارم به کسانی که همیشه در بحث فرهنگ و علم در کشور پیشرو  بودند به کسانی که گیلان را تبدیل به یکی از امن ترین استان های کشور کرده اند، به استانی که تعداد مدافعان حرمش نشان دهنده ارادتشان به دینشان است افتخار می کنم.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ مَتِّعْنِی بِهُدًی صَالِحٍ لَا أَسْتَبْدِلُ بِهِ، وَ طَرِیقَهِ حَقٍّ لَا أَزِیغُ عَنْهَا، وَ نِیهِ رُشْدٍ لَا أَشُک فِیهَا، وَ عَمِّرْنِی مَا کانَ عُمُرِی بِذْلَهً فِی طَاعَتِک، فَإِذَا کانَ عُمُرِی مَرْتَعاً لِلشَّیطَانِ فَاقْبِضْنِی إِلَیک قَبْلَ أَنْ یسْبِقَ مَقْتُک إِلَی، أَوْ یسْتَحْکمَ غَضَبُک عَلَی.

بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست، و مرا از روشی پسندیده بهره دِه که آن را با برنامه‌ای دیگر عوض نکنم، و مرا به طریق حق رهنمون شو آن‌گونه که از آن روی نتابم، و نیتی درست و استوار به من مرحمت کن آن‌سان که در آن به تردید نیفتم، و مرا تا وقتی زنده بدار که عمرم در طاعت تو به کار رود، و چون بخواهد عمرم چراگاه شیطان شود جانم را بستان قبل از – آنکه دشمنی‌ات به من رو کند، یا خشمت بر من مستحکم گردد.

اللَّهُمَّ وَ أَنْطِقْنِی بِالْهُدَی، وَ أَلْهِمْنِی التَّقْوَی، وَ وَفِّقْنِی لِلَّتِی هِی أَزْکی، وَ اسْتَعْمِلْنِی بِمَا هُوَ أَرْضَی.

الهی زبانم را به هدایت گویا ساز، و تقوا را بر قلبم الهام کن، و به پاکیزه‌ترین روشم توفیق ده، و مرا به کاری وادار که بیش از هر چیز به آن خشنودی.

اللَّهُمَّ اسْلُک بی‌الطَّرِیقَهَ الْمُثْلَی، وَ اجْعَلْنِی عَلَی مِلَّتِک أَمُوتُ وَ أَحْیا.

الهی بهترین راه را پیش پایم گذار، و مرا بر آئین خود‌دار تا بر آن بمیرم و زنده شوم.

گفتنی است سخنان حجت الاسلام ناصر رفیعی بازتاب گسترده ای در بین مردم داشته است بطوریکه جمع زیادی مردم گیلان خواستار واکنش علما و روحانیون به این اظهارات توهین آمیز شده اند.
،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

tel final1

Share