جاذبه های گردشگری احمدسرگوراب شفت به روایت بخشدار

سلطاندوست با اشاره به مناطق بکر و دیدنی احمدسرگوراب اظهار کرد: تمام تلاش ما جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی،صنعتی و گردشگری است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بخشدار احمدسرگوراب شهرستان شفت  دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی بوده و در سابقه کاری خود،بخشداری رودبار،سرپرست بخشداری رحمت آباد و بلوکات را داراست.

d6054984-366b-4cf8-92da-30b58da469af یعقوب سلطاندوست بخشدار احمد سر گوراب شهرستان شفت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به وجود  دو دهستان احمد سر گوراب و چوبر در این بخش گفت: این بخش دارای ۵۵ روستا  و ۴۱ دهیاری است.

سلطاندوست با اشاره به  مناطق بکر و دیدنی احمدسرگوراب اظهار کرد: تمام تلاش ما جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی،صنعتی و گردشگری است.

وی از تمامی مردم و به خصوص جوانان تحصیل کرده خواست تا در جهت توسعه همه جانبه بخش با ارایه نظر و طرح او را یاری کنند  تا با مشارکت عمومی از حجم مشکلات کاسته شود.

بخشداراحمد سر گوراب شهرستان شفت به فعالیتهای فرهنگی و عمرانی انجام شده اشاره و افزود: گاز رسانی به ۲۸ روستا و بهره برداری از چند خانه بهداشت و بالای ۲۰ کیلومتر اسفالت در این بخش صورت گرفته است.

 وی از افتتاح شرکتهای تولیدی برای کاهش بیکاری جوانان منطقه خبر داد و تاکید کرد:برای سال ۹۵ با حمایت فرماندار محترم و مشارکت دهیاران در حال احصاءنیازمندیها  و براورده اعتبارات جهت اولویت بندی طرح ها در کمیته برنامه ریزی برای جذب اعتبار هستیم.

سلطاندوست احمد سر گوراب شهرستان شفت را دارای جاذبه های طبیعی گردشگری و تاریخی معرفی می کند و می گوید :دو منطقه زیارتی و گردشگری امامزاده ابراهیم وامامزاده  اسحاق هر ساله در فصل بهار و تابستان با هوایی مطبوع و خنک پذیرای میهمانان و مسافران زیادی هستند.

 وی تصریح کرد: امامزاده ابراهیم با معماری خاص چوبی  شهرت جهانی دارد که ساختمانهای شش طبقه در آن تنها با مصالح چوب است و فاقد درب و پنجره و از هر طرف باز است .

 سلطاندوست از دیگر بقاء متبرکه این بخش را بقعه سید کاس آقا واقع در روستای توسه،بقعه سالک معلم در روستای سالک معلم و شالما،بقعه آقا نور در چوبر و بقعه بابا رکاب و پیر مختار و سید مرضیه در بخش احمد سر گوراب نام برد.

بخشدار احمد سر گوراب به امامزاده اسحاق و بقعه خواهرش خیر النساء که در ارتفاعات بیش از ۱۰۰۰ متری از سطح دریا و در نوک قله سیاه کوه در این بخش است اشاره و تاکید کرد؛ این مکان با مناطق ییلاقی و مسیر راه با طبیعت شگفت انگیز و راهی مملو از لذت و انرژی برای مسافران و میهمانان با پوشش جنگلی متفاوت است

سلطاندوست همچنین به ابشارهای دود وزن که از معروفترین ابشارهای گیلان است در روستای خرمکش این بخش اشاره کرد و گفت: همچنین ابشار لاس پشت در لپوندان و وزن بن در سفید مزگی و دیوان دره را در روستای طالقان داریم که می تواند محلی برای استراحت و گردشگری باشد.

وی همچنین به جاذبه های دیگر در این بخش پرداخت و گفت: روستای خرفکل،چوبر،مناطق ییلاقی امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق ،چنار رودخان،کانال هوایی روستاهای بداب و خرفکل ،مدخل خروجی آب بر فومنات واقع در روستای چوبر و نیز مناطق جلگه ای جنگلی چوبر و منطقه کوهستانی سیاهمزگی و دایله سر را از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه است. منطقه دایله سر مسیر کوهستانی است که با طبیعت بکر و ییلاقی بسیار چشم نواز و دیدنی از معروفترین ییلاتقات شهرستان شفت و استان گیلان بوده و در بین کوهنوردان ایران شناخته شده است.

سلطاندوست روستای سیاهمزگی را دارای چشم اندازخیره کننده دانست و گفت: این روستا با رودخانه های زیبا و پر آب با چندین آبشار به خصوص ابشار دود وزن دارای اب معدنی گرم و سرد و ییلاقات است .

 بخشدار احمد سر گوراب به آبشار لاس پشت در روستای لپوندان اشاره کرد و افزود: این آبشار در دل جنگل های لپوندان است که دره منتهی به ابشار در مسیر راه زیباییی خیره کنند دارد.

 سلطاندوست با بیان اینکه در بخش احمد سر گوراب و دهستانهایش اگر ورود کنید با مناظر زیبا و دیدنی سالک معلم،خیره سنگ که سخره عظیم و حیرت انگیز در تپه های بالا دست روستای سالک معلم است برخورد می کنید که از بالای صخره می توان دورنمایی از روستاهای اطراف را دید،صخره ای محصور در تاریخ و افسانه و به روایتی عبادتگاه سالوک بن وهب که مقبره اش در این روستا است را داریم.

این معلم با تجربه به  روستای بیجارسر زادگاه معلم فداکار که در کوهستان است هم اشاره ای می کند.

بخشدار احمد سر گوراب در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری مسئولان شهرستان ومدیران  بخش بتوانیم محیطی امن و سرشار از لذت لازم برای تسهیل گردشگری در مناطق را برای مسافران فراهم کنیم.

Share