معاون اجتماعي اجتماعي ناجا

۵۰ درصد از جرایم توسط معتادان انجام می شود/در تمام دنیا گشت ارشاد وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سخنگوی نیروی انتظامی کاهش اعتماد به نفس را جز اصلی ترین علت آسیب شناسی وضعیت حجاب دانسته و خاطرنشان کرد: رعایت هنجارها در هر جامعه ای الزامی بوده و در تمام دنیا نیز گشت ارشاد با اسم های مختلف وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، معاون اجتماعی اجتماعی ناجا خانواده را مهمترین ایستگاه و تنها راه پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه دانسته و گفت:خانواده مهمترین نهاد اجتماعی در جامعه است که باید با تبدیل تنبیه به تشویق ادبیاتش تغییر  کند.۰mont

سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با حضور در مراسم اختتامیه طرح گیلان مطهر که در سالن اجتماعات شهداء ناجا برگزار شد،  با ذکر حدیثی  از امیرالمومنین (ع) که می فرمایند: تا آنجا که میتوانی از ۴ چیز بر حذر باش، گفت: اولی چیزی که  حضرت علی (ع) توصیه می فرمایند پرهیز از عجله و بدون نگاه آینده نگری کار کردن است.

معاون اجتماعی اجتماعی ناجا پرهیز از لجاجت یعنی انسانهایی که بر اشتباه خودشان اصرار و پافشاری می کنند را دومین توصیه امام علی(ع) اعلام کرده و افزود: امروزه مدیران موفق مدیرانی هستندکه همیشه همراه با قلم خود پاک کن به همراه  داشته باشند یعنی هرجا که اشتباه کردن به راحتی و با شجاعت آن را پاک کنند و دوباره بنویسند.

سردار منتظرالمهدی خود بزرگ بینی را سومین آفت که پرهیز از آن برای انسان مفید می باشد، اعلام کرده و بیان داشت: پرهیز از سستی، کاهلی و تنبلی چهارمین توصیه امام علی(ع) است که انسان باید به محض اینکه کاری تمام شد کاری دیگر را شروع کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جرم و کجروی لطافت و زیبایی را از جامعه می ستاند و سیمای آن را ملکوک و ذهن شهروندان را مکدر می سازد،گفت: افزایش جرم و کجروی نیز حتی به کمترین اندازه آن نیز آرامش و آسایش و ایمنی شهروندان را دستخوش آسیب کرده و تراز امنیت اجتماعی جامعه را کاهش می دهد.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده افزایش پدیده جرم و کجروی ارتباط معناداری با کاهش اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: سه مولفه امنیت اجتماعی ،سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نقش زیادی در رشد و بالندگی تک تک اعضای جامعه دارند.

وی توجه به پدیده های اجتماعی در جامعه را از نان شب واجب تر دانسته چرا که افزایش دامنه کجروی به دست آوردن نان شب را هم دشوار می کند، بیان داشت: تنها با پیشی گرفتن از جرم و کجروی می توان امنیت را به معنای واقعی کلمه در جامعه جاری کرده و هزینه های حاصل از مداخله و مقابله انتظامی را کاهش داد.

معاون اجتماعی اجتماعی ناجا با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی با پیشگیری و مشارکت مردم تلاش می کند که هزینه های انتظامی را کاهش دهد، افزود: در بیش از ۶۰۰ کلانتری در سطح نیروی انتظامی و بیش از ۵۰ مرکز مشاوره در کل کشور تلاش کردیم که این نرخ جرایم را کاهش دهیم، از ۳۷۰هزار پرونده ای که به این دفاتر ارجاع شد بیش از ۷۰ درصد آن از چرخه قضایی و انتظامی با مصالحه خارج شد.

سردار منتظرالمهدی  با بیان اینکه خوشبینانه ترین تعداد معتاد در جامعه ۲ میلیون نفر می باشد، اظهار داشت: بیش از ۳۸۰ ماده تخریب زا در دنیا وجود داشته که روانگردانهای صوتی هم در راه هستند.

وی با اعلام اینکه هر معتاد در سال، ۳۷۰ بزه اجتماعی انجام می دهد، گفت:  ۵۰درصد از جرایم کشور ما توسط معتادان انجام می شود.

معاون اجتماعی ناجا خانواده را مهمترین ایستگاه و تنها راه پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه دانسته و اعلام کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی در جامعه است که باید با تبدیل تنبیه به تشویق ادبیاتش تغییر  کند.

سردار منتظرالمهدی ایستگاه بعدی  پیشگیری را ایستگاه آموزشی مدارس دانسته و بیان داشت: معضلات اجتماعی باید در بستر اجتماعی حل شود.

وی در ادامه حجاب را موهبتی الهی که خداوند به زنان و مردان آن را عنایت کرده اعلام داشته و گفت: امربه معروف لسانی، احسانی و انسانی روی هر کسی جواب داده که این وظیفه آحاد مردم می باشد.

سخنگوی نیروی انتظامی کاهش اعتماد به نفس را جز اصلی ترین علت آسیب شناسی وضعیت حجاب دانسته و خاطرنشان کرد: رعایت هنجارها در هر جامعه ای الزامی  بوده و در تمام دنیا نیز گشت ارشاد با اسم های مختلف وجود دارد.

 سردار دکتر منتظر المهدی حجاب را هنجاری برگرفته از آرایه های دینی و مذهبی که باید رعایت شود، اعلام کرده و بیان داشت: باید یک فشار هنجاری انجام شود تا این مشکل حل گردد، یعنی همه ما باید بخواهیم.

معاون اجتماعی اجتماعی ناجا در پایان گنج سلامتی، دانایی یا مغز و گنج ثروت را سه گنج بزرگ در دنیا  دانسته و به همگان توصیه کرد که برای  رسیدن به این سه گنج باید تلاش کرده و زود خوابید و زود بیدار شد.

گفتنی است، مراسم اختتامیه طرح گیلان مطهر با حضور سرداردکتر”سعید منتظرالمهدی” معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، استاندار، فرمانده انتظامی استان گیلان، مدیرکل صداو سیما مرکز استان، مدیر کل اوقاف و امورخیریه، مدیرکل تبلیغات اسلامی،فرمانده سپاه، اعضای شورای شهر رشت و جمعی از مسئولان استانی و معاونان و روسای پلیس های تخصصی و کارکنان انتظامی در سالن اجتماعات شهداء ناجا برگزار شد.

tel final1

Share