۱۷۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در کشور از طریق فاینانس داخلی اجرایی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل دفتر مشارکتها وجذب سرمایه گذاری وزارت راه وشهرسازی گفت :۱۷۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در کشور از طریق فاینانس داخلی اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل دفتر مشارکتها وجذب سرمایه گذاری وزارت راه وشهرسازی گفت :۱۷۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در کشور از طریق فاینانس داخلی اجرایی می شود.
photo_2016-05-19_12-19-35در کارگاه آموزشی جذب فرصتهای سرمایه گذاری که با حضور۸ استان پیشرو در جذب سرمایه گذار پروژه های عمرانی، در گیلان برگزار گردید، مهندس حیدری مدیرکل دفتر مشارکتها وجذب سرمایه گذاری وزارت راه وشهرسازی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به محدودیت هایی که دولت در تامین منابع مالی پروژه های زیر ساختی دارد تصمیم گرفتیم تا با استفاده از ظرفیتهای قانونی ماده ۵۶ قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت ،نسبت به تامین مالی پروژه ها اقدام کنیم.
وی افزود:هم اکنون با برگزاری وانتشار فراخوان های صورت گرفته برای ۱۶ پروژه به طول تقریبی۱۷۰۰ کیلومتر توانستیم متقاضیان فاینانس داخلی را به ارزش ۷هزار میلیارد تومان جذب کنیم وامیدواریم که در طول سال ۹۵ بخشی از این فرایند محقق شود و تحولی در حمل ونقل کشور صورت گیرد.
مهندس علی خاوری مدیر کل راه وشهرسازی گیلان نیز با اشاره به تنگناهای مالی دولت در اجرایی نمودن پروژهای عمرانی،گفت:یکی از راههای برون رفت اجرای پروژه های عمرانی در سطح کشور،استفاده از بخش خصوصی وظرفیت هایی که در ماده ۵۶ قانون قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت . پیش بینی شده است.
وی افزود:در استان گیلان ۴ پروژه بطول ۶۰ کیلومتر با بهره گیری از ظرفیتهای این قانون اجرایی می شود که شامل پروژه های انزلی-رضوانشهر، سراوان – ملاسرا – شفت، بازکیاگوراب – سیاهکل که مجموعا۴ پروژه در قالب ۴ قرارداد با ظرفیت ۶۲۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با ابراز خرسندی ازجذب سرمایه گذار داخلی خاطر نشان کرد:امیدواریم با فرایندی که این مجموعه درسازمان مدیریت طی می کند وطی چند مدت آینده مجوزهای قانونی آن اخذ می شود تحولی عظیم در بخش حمل ونقل وبویژه محورهای مذکوررا شاهد باشیم.
لازم به ذکر است کارگاه آموزشی جذب فرصتهای سرمایه گذاری با حضورمدیران کل، معاونین وکارشناسان ادارات راه وشهرسازی استانهای خراسان رضوی ،ایلام،گلستان،زنجان،قزوین،،سمنان،خوزستان وگیلان برگزار گردیدکه در این بین،استان گیلان به عنوان آغازگر وپایلوت این طرح در حوزه وزارت متبوع شناخته شد.

tel final1

Share