در جلسه شورای اداری فومن مطرح شد

گلنگ زنی سد لاستیکی باغبانان و افتتاح فاز اول مسکن مهر فومن با حضور استاندار/عاشوری:قوانین بانکی باید اصلاح شود/آماده ی کمک به آقای افتخاری هستم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار فومن در پایان سخنان خود از کلنگ زنی سد لاستیکی باغبانان ،کلنگ زنی فاز دوم کارخانه یکتای خزر(کاه و کلش تبدیل به کاغذ) و افتتاح مسکن مهر با حضور استاندار خبر داد

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرشمس مومنی‌زاده فرماندار فومن روز چهارشنبه (۲۲اردیبهشت) در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به تدبیر دولت و هدایت، حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از دولت ، شاهد موفقیت‌های چشم‌گیری در سال ۹۴ بودیم.foo-edajpg (4)

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن , فرماندار فومن با بیان اینکه در رفتار، گفتار و کردار دولت تدبیر و امید عقلانیت حاکم بود، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴، شاهد ایجاد نشاط سیاسی و آرامش در کشور بودیم و جامعه فارغ از هرگونه تلاطم و نوسات شدید بود.

این مسئول افزود: نرخ رشد اقتصادی کشور از منفی پنج درصد به مثبت سه درصد افزایش یافته و در طرح تحول سلامت شاهد موفقیت‌های زیادی بوده‌ایم.

وی، توسعه بیمه همگانی، دولت الکترونیک و محرومیت زدایی را از دیگر خدمات دولتیازدهم دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ با توجه به تحریم‌های اقتصادی شاهد افتتاح ۲۱۸ پروژه با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۸۷ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در شهرستان فومن بودیم.

وی اعتبار کسب شده و پیشرفت فیزیکی پل ورودی فومن و تقاطع غیر هم سطح را رضایت بخش دانست و گفت: پروژه مسکن مهر شهرستان فومن در طول سالیان گذشته در حالت راکد قرار داشت و از پیشرفت فیزیکی کمی برخوردار بود اما در صدد هستیم در هفته دولت اولین فاز این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مومنی‌زاده با اشاره به اجرای پروژه گازرسانی به روستاها اظهار کرد:در زمستان سال جاری هیچ روستای فاقد گازی در شهرستان فومن وجود نخواهد داشت.

وی از آسفالت ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان فومن خبر داد و گفت: آسفالت سایر راه های روستاها در دستور کار است.

نماینده عالی دولت در فومن با اشاره به ضعف برق بسیاری از روستاهای این شهرستان خاطرنشان کرد : با نصب بیش از ۵۰ ترانس برق و تقویت شبکه برق رسانی مشکل عمده روستاها برطرف شده و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مومنی زاده با اشاره به اعتبارات میلیاردی بسیاری برای رفع مشکلات آب شرب شهری و روستایی شهرستان در سال ۹۴ گفت : خدمات صورت گرفته حاصل پیگیری‌های انجام شده توسط تمامی مسئولین شهرستان و بویژه جناب آقای عاشوری نماینده محترم مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی اظهار کرد: تمامی روسای ادارات باید مبنای کار خود را بر مبنای شعار سال قرار دهند و تمامی گزارشات با همین رویکرد باشد.

فرماندار فومن به بزرگداشت هفتمین سالگرد عالم ربانی آیت‌الله بهجت فومنی(ره) اشاره کرد و افزود: همه مسئولان ادارات باید حضور فعالانه در این مراسم داشته باشند.

 مومنی زاده از حضور معاون عمرانی استاندار گیلان در روز یکشنبه هفته آتی در شهرستان فومن خبر داد و گفت: جلسه شورای اداری آینده را با حضور استاندار برگزار می شود.

فرماندار فومن در پایان سخنان خود از کلنگ زنی سد لاستیکی باغبانان ،کلنگ زنی فاز دوم کارخانه یکتای خزر(کاه و کلش تبدیل به کاغذ) و افتتاح مسکن مهر با حضور استاندار خبر داد و خطاب به عاشوری گفت: شما تا ۷ خرداد هر دستوری بدهید ما اجراء می کنیم.

فاز اول مصلی آیت‌الله بهجت(ره) امسال به اتمام می‌رسد

foo-edajpg (2)در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن صفوی، امام جمعه شهرستان فومن با اشاره به تلاش های عاشوری برای تامین منابع مالی مصلی آیت‌الله بهجت(ره) فومن اظهار کرد: فاز اول مصلی امسال به اتمام می‌رسد و امید است مسئولان بعدی همچون نماینده فعلی این شهرستان فعال باشند و در ساخت فاز دوم این مصلی همکاری لازم را نمایند.

امام جمعه فومن با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زعامت امام راحل زمینه ساز حکومت حضرت مهدی(عج) و عدالت جهانی است، گفت: امروز جهان اسلام تشنه عدالت است تا حضرت مهدی(عج) ظهور کنند عدالت را در جهان ساری و جاری نماید.
امام جمعه فومن ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه ماه رجب و شعبان، زمینه ورود به ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد : جشن نیمه شعبان یک جشن خودجوش و مردمی است و شایسته می‌باشد مسئولان در برگزاری این جشن نهایت همکاری را با مردم داشته باشند.

عاشوری:قوانین بانکی باید اصلاح شود/آمده ی کمک به آقای افتخاری هستم

foo-edajpg (3)در ادامه جلسه ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم ها و مشکلاتی که در چند سال اخیر بر کشور تحمیل شده است، گفت: تحریم ها بر روی بودجه و پروژه های عمرانی – ملی تأثیرگذار بوده است.

عاشوری به در پیش بودن آغاز به کار مجلس دهم اشاره و اظهار کردند: مجلس دهم با تعامل و همکاری مناسب با دولت می تواند گام های اساسی در زمینه توسعه کشور بردارند.

وی بر ضرورت اصلاح ساختار بانکها تاکید کردو افزود: تا قوانین بانکی اصلاح نشود ساختار اقتصادی اصلاح نخواهد شد زیرا بانکها مشارکت شرعی ندارند.بانک در اعطای تسهیلات در سود شریک است ولی اگر افراد وام بگیر ضرر کنند  و زندان برود بانک دخالت نمی کنند و تغییر ساختار باید در برنامه مجلسآیتده قرار گیرد.

عاشوری حل مشکل اشتغال و اقتصاد کشور را از اولویت های مهم کشور برشمرد و یادآور شد:  وظیفه مسئولان فراهم کردن زمینه های تحقق نیازها و خواسته های ملت است.
وی با اشاره پیروزی حجت الاسلام افتخاری با اختلاف ۵۶ رای گفت:در دوره مسئولیتم کوتاهی نکردم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و تلاش می کنم تجربیات ۲۰ ساله خود را در اختیار ایشان بگذارم.

 وی اعطای مسئولیتها را به افراد جهت خدمت به مردم خواند و گفت: اوکالت مردم به ما دائمی نیست و تغییر می کند.

گفتنی است در پایان جلسه از ناصر عاشوری با اهدای یک جلد قرآن نفیس و یک تابلو فرش قدردانی شد.

tel final1

Share