امام جمعه رشت:

گشت ارشاد در مناطق گردشگری گیلان حضور مستمر داشته باشد/ با آنها که حرف حساب را نمی‌فهمند باید با قدرت رفتار شود/علیه گشت ارشاد جوسازی کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانی، خواستار حضور مستمر گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر برای رعایت این فریضه دینی در ساحل دریا، پارک‌ها و مناطق گردشگری گیلان شد و اظهار کرد: با آنها که حرف حساب را نمی‌فهمند باید با قدرت رفتار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس,  آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه سالروز میلاد فرخنده حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر با توجه به روایت‌ها و آیه‌های متعدد، پیچیده است.ghorbani_4159

وی به اظهار نظر برخی از علما در مورد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: برخی از اظهارنظرها با واقعیت منطبق نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر انسان در امر به معروف و نهی از منکر احتمال ضرر برای خود و دیگران را بدهد این امر جایز نیست، تصریح کرد: امام حسین (ع) فرمود؛ «تا پای مرگ امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهم».

قربانی به نظر امام (ره) در مورد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: شش ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) فرمود؛ «امر به معروف و نهی از منکر واجب است».

وی با اشاره به اینکه کتاب «فریضه امر به معروف و نهی از منکر» را در سال‌های گذشته تألیف کردم، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرتبه قلبی، زبانی و عملی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مرحله قلبی و زبانی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را همگانی خواند و بیان کرد: مرحله عملی فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید توسط دولت انجام شود.

قربانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروع دین اسلام است، خاطرنشان کرد: تمام مردم موظف هستند به طور قلبی و زبانی فریضه مذکور را انجام دهند اما گروهی باید در جامعه بتوانند امر به معروف و نهی از منکر را اعمال قانون کنند.

وی به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با آمریکا اشاره کرد و افزود: امکان مقابله با عوامل رذل آمریکا در داخل را داریم و باید جلوی آنها گرفته شود.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه در مقابل خون شهدا نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، اظهار کرد: دشمنان به‌دنبال استحاله نظام اسلامی هستند اما جمهوری اسلامی اقتدار دارد و جلوی آنها می‌ایستد.

قربانی، برخی رفتارها در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط بعضی از مسئولان را نامتوازن خواند و بیان کرد: علیه گشت ارشاد جوسازی کردند اما معتقدم باید نیروهای دینی مانند سپاه، بسیج و نیروی انتظامی با اقتدار با هنجارشکنان مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اسپانیا پس از هشت قرن حضور مسلمانان اکنون تبدیل به کشور لائیک شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به سخنان دیگران گوش دهیم آنها به پیر و جوان ما رحم نمی‌کنند.

وی بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: بین دو گروه امر به معروف و نهی از منکر که مربوط به توده مردم است و فریضه‌ای که با قدرت اعمال می‌شود، باید تفاوت قائل شویم.

قربانی، خواستار حضور مستمر گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر برای رعایت این فریضه دینی در ساحل دریا، پارک‌ها و مناطق گردشگری گیلان شد و اظهار کرد: با آنها که حرف حساب را نمی‌فهمند باید با قدرت رفتار شود.

امام جمعه رشت بر حضور گشت ارشاد با همکاری قوه قضائیه، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه در مناطق گردشگری گیلان تأکید کرد و یادآور شد: دشمن می‌خواهد تعصب ما را کم کرده و جامعه را بی‌غیرت کند اما مردم ما دارای غیرت اسلامی هستند و برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تا پای جای ایستاده‌اند.

tel final1

Share