در کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و فرهنگی شورا اعلام شد:

کمک ۵۰۷ میلیون تومانی سازمان زیباسازی به منظور برگزاری کنگره شهدا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه مشترک دو کمیسیون برنامه، بودجه و فرهنگی شورا در ظهر دوشنبه بیستم اردیبهشت با محوریت بررسی بودجه دو سازمان زیباسازی و پارک ها و فضای سبز و همچنین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت ،جلسه مشترک دو کمیسیون برنامه، بودجه و فرهنگی شورا در ظهر دوشنبه بیستم اردیبهشت با محوریت بررسی بودجه دو سازمان زیباسازی و پارک ها و فضای سبز و همچنین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

-۰-۰-۱۱در این جلسه که فاطمه شیرزاد، امیرحسین علوی، محمدحسین واثق کارگرنیا و رضا موسوی روزان حضور داشتند، بودجه پیشنهادی سازمان های زیباسازی و پارک ها و فضای سبز از سوی مدیرعامل این سازمان دفاع شد.

محمدباقر بشردانش با اشاره به سیاست کاهش هزینه ها در بودجه که از سوی شهردار ابلاغ شده است گفت: در بودجه سال اینده پیش بینی کرده ایم حدود ۴ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم.

وی افزود: از این رقم، ۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان برای هزینه های جاری شامل حقوق و مزایای کارکنان سازمان پارک ها و فضای سبز صرف می شود و ۹۰۰ میلیون تومان آن نیز صرف هزینه های اجرایی سازمان خواهد شد.

سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز با بیان اینکه در رایزنی ها برای تدوین بودجه مقرر شده بود که یک میلیارد تومان از سوی شهرداری مرکز برای پروژه های عمرانی سازمان به آن در سال جاری تعلق گیرد گفت: متاسفانه به تازگی به سازمان اعلام شده که این رقم کمکی شهرداری مرکز حذف شده است و حدف این رقم در اجرای وظایف سازمانی، مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد.

بشردانش تصریح کرد: تحقق یک میلیارد فوق از درآمدهای سازمان باید با توجه به ظرفیت های سازمان اندیشیده شود و در این موضوع نمی توان مانور چندانی در سطح شهر برای نصب تابلوهای تبلیغات محیطی انجام داد و یک میلیارد فوق را کسب کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان گفت: اگرچه انجام وظیفه در راستای بزرگداشت شهدا توفیقی بوده که نصیب شهرداری شده است اما باید اعلام کنیم که ۵۰۷ میلیون تومان برای اجرای این کنگره و تبلیغات و آماده سازی فضای شهر برای این منظور هزینه شده است که از بودجه سازمان بوده است.

سرپرست سازمان زیباسازی تاکید کرد: برای تحقق درآمد باید تابلوهای تبلیغاتی را در سطح شهر افزایش دهیم که این مساله باعث از بین رفتن زیبایی بصری شهر و خدشه وارد شدن به سیمای شهری می شود لذا دست سازمان برای تحقق این درآمد بسته است.

با این توضیحات، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه باید تکلیف اینکه سازمان چه عملکردی باید از خود نشان دهد و مناطق نیز چه جایگاهی در زیباسازی شهری دارند تعیین شود اظهار کرد: شورا باید سیاستگزار این مهم باشد و به شهرداری این وظیفه را محول کند که خواسته و انتظارات شهروندان در راستای زیباسازی شهر بسیار بالا است.

علوی تصریح کرد: مطمئنا علاوه بر اقداماتی که در راستای سیاست تمرکززدایی و اعطای استقلال عمل به مناطق از سوی شهردار داده شده است باید از سازمان زیباسازی نیز انتظاراتی داشت و آن اینست که این سازمان الگوهایی نوین و پروژه های بزرگی را برای اجرا در سطح شهر داشته باشد.

وی تاکید کرد: انتظار شورا و شهروندان اینست که سازمان زیباسازی با طرح های نوین، الگوبخش مناطق در زیباسازی باشد و بدین منظور باید دست سازمان باز بوده و با حمایت از آن، بودجه لازم را برای این اقدامات به وی اعطا کرد.

این عضو شورا افزود: اگر قرار نیست انتظاری از سازمان زیباسازی داشت پس فلسفه فعالیت آن چه خواهد بود و اگر قرار است این سازمان نقشی موثر در زیباسازی شهر داشته باشد باید با اعطای اختیارات به آن و همچنین حمایت مالی از آن، فعالیت این سازمان را در این راستا پررنگ کرد.

علوی ادامه داد: مطمئنا تحقق درآمد برای سازمان با کمک شهرداری مرکز امکان پذیر است به ویژه اینکه ظرفیت هایی همچون فضای تبلیغاتی در جایگاه های سوخت می تواند فرصت خوبی برای درآمدزایی این سازمان باشد. وی پیشنهاد کرد: شهرداری تابلوهای تبلیغاتی شهر را به سازمان زیباسازی بسپارد تا سازمان بتواند با نظارت بر این حوزه و همچنین درآمدزایی برای انجام پروژه های بزرگ برای زیباسازی شهر اقدام کند.

 فاطمه شیرزاد نیز در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه در این باره گفت: با سیاست تمرکززدایی شهردار، انتظار می رود هر حقی که برای سازمان زیباسازی نسبت به عملکرد مستقل از مناطق اندیشیده شود برای سایر سازمان ها نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: منابع درآمدی سازمان های دیگر نیز در این راستا کاهش یافته است و باید تصمیمی درست در این راستا گرفته شود.

با این توضیحات، اعضا متفق القول به این نتیجه رسیدند که پس از بررسی و توافق بین سازمان زیباسازی و پارک ها و فضای سبز با گروه برنامه ریزی بودجه شهرداری، محل درآمد سازمان فوق افزایش یافته و با ارائه پروژه های جدید و غیرتکراری، برنامه های سازمان فوق به شورا اعلام و بودجه به تایید کمیسیون های مربوطه برسد.

 در ادامه این جلسه، بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری نیز مطرح شد اما به دلیل ناهماهنگی موجود بین بودجه ارائه شده و بودجه تعیین شده از سوی گروه برنامه ریزی بودجه، بررسی بودجه سازمان فوق به جلسه آتی موکول شد تا پس از اعمال تغییرات و اصلاحات برای بررسی بیشتر به کمیسیون های مربوطه ارائه شود.

tel final1

Share