معاون سوادآموزي مديركل آموزش و پرورش گيلان خبر داد:

کلیه سوادآموزان گیلان بیمه شدند/راه اندازی مرکز یادگیری محلی در ناحیه یک رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از پوشش بیمه ای یک هزار و ۸۷۷ سوادآموز این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،نورالله اکبری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری اولین همایش تجلیل از سوادآموزان برتر گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: باوجود اینکه سوادآموزان بصورت غیر مستقیم با سازمان نهضت سوادآموزی قرارداد دارند اما سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان یک تکلیف در خصوص پوشش بیمه ای این افراد درسال گذشته اقدام کرد.

۸۲۰۶۶۰۲۱-۷۰۷۰۸۴۴۵وی با اشاره به وجود چهارده هزار و ۳۵۳ نفر بعنوان جمعیت باقیمانده بی سواد درگیلان افزود: هفت هزار و ۵۰۰ بی سواد درسال گذشته جذب و آموزش داده شده اند.
اکبری جذب بی سوادان مناطق محروم و دانش آموزان بازمانده از تحصیل را از اولویتهای این سازمان در سال جاری دانست و بیان کرد: سال گذشته ۱۵۷ نفر از دانش آموزان باز مانده از تحصیل شناسایی و نسبت به آموزش آنها اقدام شد.
وی یادآور شد: افرادی هم که به دلیل معلولیت های جسمی امکان حضور آنها در مدرسه وجود نداشت، به صورت فردی آموزش داده شدند.
اکبری سنین ۱۰ تا ۴۹ سال را محدوده فعالیت حوزه سواد آموزی اعلام و اظهار کرد: شهرستانهای تالش، فومن، ماسال و صومعه سرا دارای مناطق با دسترسی سخت بوده و دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیشتری درآن مناطق وجود دارد.
معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نبود انگیزه کافی به جهت نداشتن تامین شغلی سوادآموزان را از مشکلات عمده این نهاد دانست و گفت: سوادآموزان در گذشته از نیروهای رسمی آموزش و پرورش بودند و به دلیل بهره مندی از مزایای شغلی، از انگیزه بیشتری برخوردار بودند اما درحال حاضر، سوادآموزان به صورت قراردادی و با موسسات غیر رسمی فعالیت می کنند.
اکبری از راه اندازییکمرکز یادگیری محلی در ناحیه یک رشت خبرداد و افزود: این مرکز با هدف انتقال و تبادل تجارب سوادآموزان راه اندازی و در سال جاری نیز افتتاح چهار مرکز دیگر دردستور کار سازمان نهضت سوادآموزی است.
اولین همایش تجلیل از سوادآموزان برتر گیلان با حضور معاونان اداره کل آموزش و پرورش گیلان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دهکده ساحلی انزلی برگزار و از ۶۲ نفرسوادآموز برتر گیلان با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.
۸۲۰۶۶۰۲۱-۷۰۷۰۸۴۴۸ ۸۲۰۶۶۰۲۱-۷۰۷۰۸۴۴۹

tel final1

Share