به همت ضابطین یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان

کشف ۴ دستگاه فلزیاب در شهرستان سیاهکل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مجرمانی که قصد حفاری به قصد تحصیل اشیا عتیقه در شهرستان سیاهکل داشتند، به همت ضابطین یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با ۴ دستگاه فلزیاب دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ،مجرمانی که قصد حفاری به قصد تحصیل اشیا عتیقه در شهرستان سیاهکل داشتند، به همت ضابطین یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با ۴ دستگاه فلزیاب دستگیر شدند.

indexبر اساس گزارشات واصله به یگان حفاظت کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ مامورین پلیس آگاهی شهرستان سیاهکل در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و پس متوقف نمودن آن و اجرای عملیات تفتیش موفق به کشف ۴ دستگاه فلزیاب شدند.

ضابطین یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سیاهکل پس از اطلاع از این موضوع خود را به محل کشف جرم رسانده و در جریان بازجویی های اولیه و اخذ اظهارات سرنشینان به این نتیجه رسیدند که سه سرنشین دستگیرشده از خودرو، به همدستی یکی از بومیان منطقه بنام ک.ص قصد حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اشیا عتیقه با دستگاه های مکشوفه را داشتند.

یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان پس از مستندسازی پرونده از سوی واحد حقوقی این اداره کل علیه متهمان اعلام شکایت نموده و هم اکنون پرونده در حال سیر مراحل قانونی می باشد.

tel final1

Share