نشست پر حاشیه شورای شهر لاهیجان باخبرنگاران در روز شوراها

کشاورز:در کار شهرداری دخالت نکنید/تمیزکار:در مقابل تفرقه انگیزی با فریاد ایستاده ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری اعضای شورای شهر لاهیجان با اصحاب خبر برگزار شد.در این نشست خبری که حاشیه هایی هم داشت خوشحال و فلاح چای دو عضو شورای شهر غایب بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از همای خبر ،نشست خبری اعضای شورای شهر لاهیجان با اصحاب خبر  برگزار شد.

در این نشست خبری که حاشیه هایی هم داشت خوشحال و فلاح چای دو عضو شورای شهر غایب بودند.

photo_2016-04-27_21-55-12-1-300x225حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گیلان و شهر لاهیجان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه اهمیت وجود شورا در فرمان تاریخی امام قابل مشاهده است و اضافه کرد : امام بر این موضوع معتقد بود که در تمام امور شهرها روستاها بخش ها و حتی کشور نیز مدیریت محلی به مردم واگذار شود.

خدایگانی گفت:این نهادی که ۱۶ سال از آغاز به کار آن می گذرد الحمدالله با پشتکار بسیار عالی اعضای محترم شهر و روستا این توانسته در قلب مردم ورود کند و در امور مدیریت شهری نیز تاثیر گذار باشد.
وی افزود:در تمامی شهرهایی که شوراها از تفکرات مردم استفاده کردند توانستند مثمر ثمر باشند و به خصوص در شهرستان لاهیجان در راستای هم فکری با مردم در ادوار مختلف شورای شهر شاهد افتتاح پروژه های مختلفی اعم از فرهنگی اقتصادی و اجتماعی باشیم.
رئیس شورای اسلامی گیلان اظهار داشت : این مسیر همفکری با مردم را ادامه خواهیم داد و تلاش میکنیم که با مردم باشیم و با مشورت یکدیگر در جهت سربلندی و موفقیت لاهیجان گام بردارید.
در ادامه خبرنگاران به طرح سوال از اعضای شورا پرداختند و اعضای شورای شهر به این پرسش ها پاسخ گفتند.
شجاعی درپاسخ به سوالی در خصوص پروژه های سال ۹۴ در لاهیجان گفت : اجرای آسفالت با دستگاه فنیشر به مساحت به مساحت ۹۵۷۰۷ متر مربع ، اجرای آسفالت دستی سطح شهر به مساحت ۶۹۹۴۹ متر مربع، اجرای عملیات جدول سطح شهر به مساحت ۵۸۶۰ متر مربع ، اجرای عملیات نصب فرش بتن سطح شهر ۲۳۸۳۸ متر مربع، اجرای عملیات لوله گذاری جهت دفع آبهای سطحی به طول ۳۱۵۳ متر ، سنگ فرش بلوار مطهری ۶۰۰۰ متر مربع ، احداث پارک تفریحی باغ نارنج که فاز دوم در روز شوراها افتتاح می شود ، احداث خانه پینگ پنگ که به اتمام رسید، احداث خانه کشتی با پیشرفت ۶۰ درصد ، احداث ساختمان سرمایه گذاری در خیابان کاشانی ، ایجاد ساحل سحر خیز محله ، کف سازی و بهسازی کوچه های بوسف آباد ۵۰۰۰ متر مربع ، احداث ایستگاه تاکسی برون شهری در میدان تربیت ، پروژه زیپ لاین ، احداث پل رزمندگان و چندین پروژه دیگر از جمله پروژه هایی بودند که در سال ۹۴ در این شهرستان و توسط شهرداری و نظارت شورای شهر افتتاح شد.
در ادامه ابراهیم مهربان نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نحوه تحقق بودجه سال ۹۵ شهرداری لاهیجان گفت : امروز باید با علم روز رو به جلو گام برداشت و یکی از این موارد مهم بودجه است لذا بودجه این شهر را از ۴۰ میلیارد به ۱۴۴ میلیلرد تومان ارتقا دادیم. .

افزایش بودجه لاهیجان از ۴۰ میلیارد تومان به ۱۴۴ میلیارد

مهربان اظهار داشت : منابعی که برای بودجه ۱۴۰ میلیارد تومانی شهرستان لاهیجان درنظر گرفته شده فروش اوراق مشارکت و بخشی دیگر از راه سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده و املاکی که در اختیار شهردای می باشد است.
وی همچنین در خصوص موضع گیری مردم نسبت به شورا و بالعکس گفت: انتخاباتی برگزار شد و حرف اول و آخر آن را مردم زدند و منتخب خود را انتخاب کردند و ما نیز برای این عزیز آرزوی موفقیت می کنیم.

کاندیدای ما مورد حمایت مردم و شورای نگهبان بود

سخنگوی شورای شهر لاهیجان افزود : اگر کاندیدای مورد حمایت ما مورد تائید مردم و شورای نگهبان نبود ما نیز می بایست پاسخ گو باشیم اما ما همچون مردم حق انتخاب داشتیم و با توجه به شرایط شخصی خود فعالیتی داشتیم و به هیچ عنوان از امکانات دولتی و شورا استفاده نکردیم.
خدایگانی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۱۱۷ هزار نفر عضو شورا ودر استان گیلان هم حدود ۷۵۰۰ نفر عضو شورا هستند ادامه داد :از این تعداد اعضای شورا ممکن است افرادی نیز خطا کنند و متاسفانه گله مندی ما از رسانه ها این است که خطاها و اشتباهات افراد را بزرگنمایی نکنند.
اما با شروع سخنان رحیم کشاورز حاشیه های این نشست نیز آغاز شد.
کشاورز ابتدا با خطاب قرار دادن خبرنگاران گفت : شما خبرنگاران شغل با ثباتی ندارید و از درآمدهای کافی نیز برخوردار نیستید ، در همین راستا سوالاتی می پرسید که ترکش آن شما را مورد اصابت قرار ندهد.
وی اضافه کرد : سوالی که باید از اعضای شورا پرسیده شود این است ک چرا اعضا با قانون جدید پیش نمی روند و درجا میزنند، چرا شورایی که چهار دوره از آن گذشته هنوز آن طوری که در قانون اشاره شده، هیچ یک از دولت ها و مجلس اقدامی در خصوص افزایش قدرت شورا نکردند؟
کشاورز افزود:متاسفانه دولتها و نمایندگان مجلس که در راس امور قرار گرفتند شوراها را رقیب خود می دانند ، در حالی در قانون اساسی وظایف هریک از آن ها و شورا نیز مشخص شده است.
این عضو شورا بیان داشت : سوال ما از نمایندگان مجلس این است ، در حالی که ارگان های مختلفی برای نظارت به کار شوراها وجود دارد ، اگر نمایندگان خطا کنند چه کسی بر عملکرد مجلس شورای اسلامی نظارت دارد.
کشاورز اظهار داشت : ما یا قانون نداریم یا بعضا قانون ناقصی داریم و وظیفه رفع این نواقص بر عهده همین نمایندگان است و به صراحت می گویم که امیدی ندارم برای رفع این نواقص.

وی عنوان داشت: مجلس باید قوانینی وضع کند که ۱۰۰ سال بعد هم برای مردم مثمر ثمر باشد و عملا این موضوع را مشاهده نمیکنم.

کشاورز :در کار شهرداری دخالت نکنید

عضو شورای شهر لاهیجان گفت : وقتی در سطح دولت و در سطح مجلس قوانین بازدارنده ایی برای جلوگیری از تخلفات وجود ندارد چه انتظاری می توان داشت که در شورا تخلف نشود.
کشاورز افزود : بیشترین مراجعه مردم به اعضای شورا در خصوص بیکاری است و دولت عرضه حل این مشکل را ندارد، دست ما هم را بستند و انتظار دارند شنا کنیم.
وی نمایندگان مجلس را خطاب قرار داد و گفت : شما که در امور شهر و شورا ها دخالت میکنید اگر به وظیفه خود عمل کنید این همه مشکل رخ نخواهد داد.
نماینده مردم در شورای شهر لاهیجان اذعان داشت : هر کدام از ما نماینده مردم هستیم و اگر خطایی کنیم به دیگر اعضا هم منتسب می شود .
رحیم کشاورز خاطر نشان کرد : اگر به اهداف نماینده مجلس گرایش پیدا میکنیم این نشان دهنده این است که اهداف نامقدسی را دنبال میکنیم، ما که خود شخصیت حقوقی هستیم نباید به نماینده وابسته شویم.
وی بیان داشت : نماینده مجلس چه حقی دارد برای ما تصمیم بگیرد، چه حقی دارد در عزل و نصب های شهر دخالت داشته باشد، نماینده باید وظایف خود را در مجلس انجام دهد .
عضو شورای شهر اظهار کرد : شما نمایندگان وقتی برای ما تصمیم گیری میکنید تا مانع از خطای شواراها شوید برای جلوگیری از خطای خود چه میکنید ؟ کارهای خلافی که انجام دادید و به اسم عرف تمام کردید، عزل و نصب هایی که متاسفانه امروز به شکل یک رویه شده برای این کارهای خود چه مانعی ایجاد کردید؟
کشاورز اضافه کرد : من به عنوان عضو شورا از آقای نیکفر به عنوان نماینده آینده و ندیمی به عنوان نماینده قبل انتظار دارم به شورا کمک کنند نه اینکه عده ایی را برای خود انتخاب کنند و در امور شورا دخالت کنند
این عضو شورا خطاب به دیگر اعضای شورا بیان داشت : چه می شود که یک شبه ۶ عضو شورا به سوی یک نماینده گرایش پیدا می کنید و هریک در ستاد مسئولیتی را بر عهده میگیرید و یک درصد هم به این موضوع فکر نمیکنید که ممکن است این آقا رای نیاورد
وی اذعان داشت : نماینده ایی که از فرماندار تا مدیر اداره را عزل و نصب میکند در هنگام انتخابات انتظار دارد تا امکانات و منابع دولتی را نیز برای انتخابات هزینه کند ، ما وقتی پشتوانه مردم را داریم نیازی که حمایت نماینده نداریم، شما ضمن اینکه خود را زیر سوال بردید مجموعه شورا را زیر سوال بردید و شورایی که حاشیه ایی نداشت را دچار حاشیه کردید و به صراحت باید بگویم که حق نداشتید این کار را بکنید
رحیم کشاورز با اشاره به اینکه شهردار خوبی برای شهر انتخاب کردیم گفت : اگر درخواست های شخصی ما نباشد شهردارها خیلی بهتر از این هم می توانند کار کنند و تنها نظارت کنیم شهردار بهتر می تواند به مسائل عمرانی بپردازد
این عضو شورا بار دیگر اعضای شورا را خطاب قرار داد و اظهار داشت :اگر جلوتر برویم مسائل دیگر هم بازگو خواهم کرد، در کار شهرداری دخالت نکنید ، در عزل و نصب ها دخالت نکنید و اگر اجازه بدهید شهردار ها بهتر کار می کنند.

رحیم کشاورز همچنین در پایان سخنانش گفت: اگر خبرنگاران  تقیه کنند و در پوشش صحبت های من بترسند و آن  را انعکاس ندهند برخورد خواهم کرد و به گونه ایی  دیگر عمل میکنم
در ادامه خبرنگاری نسبت به سخنان کشاورز در خصوص اینکه خبرنگاران به دلیل اینکه درآمد کافی ندارند و سوالهای حاشیه ایی نمی پرسند اعتراض کرد و این سخنان را توهین به خبرنگاران دانست و شخص دیگری خطاب به کشاورز گفت: به نظر می رسد به  دلیل این  که امروز از اریکه  قدرت به زیر آمده اید این سخنان را مطرح می کنید، همانطور که یک روز رئیس شورا بودید و از برهانی شهردار وقت حمایت کردید و در ۳  ماه نظر خود را تغییر دادید.

خدایگانی نیز در واکنش  به سخنان کشاورز  گفت: نسبت به عملکرد مادر زمان انتخابات انتقادی  نیست و بهتر است به جای اینکه از ما انتقاد کنید بروید  جلوی افرادی که در شهرداری رانت خوارانی می کنند را بگیرید
جواد تمیزکار در ادامه بیان داشت : آموزه های دینی تاکید دارد که دشنام دهندگان ، خیانت کنندگان و توهین کنندگان مورد نفرین خداوند قرار میگیرند
تمیزکار اذعان داشت : شوراها پشتوانه ایی جز خدا و رای مردم ندارند که بسیاری آرزوی این پشتوانه ها را دارند و دستگاه های نظارتی بسیاری هم وجود دارند که مانع از خطا و اشتباه می شوند
این عضو شورا افزود: متاسفانه شوراها در بعضی از مواقع گرفتار دشمنی ها ، حسد و تنگ نظری ها می شوند و عده ایی کفش میدوزند برای تخریب افرادی که در حال انجام وظیفه هستند
وی با اشاره به اینکه نقد کردن کار درستی است اضافه کرد : نقد کردن همچون امر به معروف مراتبی دارد و همانطور که نقد میکنیم بهتر است گوش نقد شنیدن هم داشته باشیم
تمیزکار گفت : اجازه بدهیم مردم انتخاب کنند همانطور که در انتخابات گذشته شورا انتخاب کردند و در انتخابات ۹۶ نیز خودشان تصمیم میگیرند و همیشه آگاه هستند
نجار تمیزکار ادامه داد : ما فرد کمونیست را حمایت نکردیم که اینگونه هجمه به شورا وارد شده است ، این فرد ازخانواده شهید است و در این نظام زحمات بسیاری کشیده است همانطور که آقای کشاورز به دنبال نماینده ی دیگر رفتند که او نیز در این نظام زندگی میکنید و عضو این انقلاب است، در نتیجه امروز هیچ یک از ما حق نداریم دیگری را در خصوص حمایت از نماینده ی دیگر بازخواست کنیم .

عضو شورای شهر لاهیجان تاکید کرد : مشورت با نماینده اشکالی ندارد همانگونه که مشورت با فرماندار با امام جمعه اشکال ندارد، تغییر رئیس اداره ایی به شورا ارتباطی ندارد که اینجا این مسائل مطرح شد.

تمیزکار: هرکسی که در این شهر به دنبال نفاق وتفرقه باشد با فریاد جلوی او می ایستیم

تمیزکار خاطر نشان کرد: در تمام دنیا احزاب پیش از انتخابات با هم رقابت میکنند اما پس از انتخابات به هم کمک میکنند تا اهداف کشور را پیش ببرند اما متاسفانه اینجا دعوا درحال آغاز شدن است
وی سپس با صدای بلند بیان نمود : هرکسی که در این شهر به دنبال نفاق وتفرقه باشد با فریاد جلوی او می ایستیم و اجازه نمی دهیم آدم ها را تصاحب کنند و هر کسی که به دنبال پدرسوختگی است قانون باید جلوی او را بگیرد و مجازات کند.
تمیزکار با بیان اینکه می گویند حمایت کاندیدا از نماینده ایی که رای نمی اورد در شان شورا نبود افزود : دو گروهی که در شورا از دو کاندیدا حمایت کردند هردو رای بالایی اوردند و نباید حمایت از دو کاندیدایی که نفرات اول شهرستان بودند را در شان شورا ندانست.

در پایان به هر یک از  خبرنگاران سررسیدی از سوی شورای شهر لاهیجان اهدا گردید.

tel final1

Share