گلایه شدید عارف از برخی نمایندگان منتخب

کسانی را در لیست گذاشتیم که باعث قهر بعضی اصلاح‌طلبان شد/می‌گویند ائتلاف تا دم درب مجلس بود/ برای شکل گیری لیست امید هزینه دادیم/برای رسیدن به قدرت از اخلاق عبور نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: ما برای این انتخابات و برای شکل گیری لیست امید و ائتلاف، هزینه های زیادی دادیم و کسانی را در لیست وارد کردیم که جوانان اصلاح‌طلب مدتها با ما قهر بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر, محمدرضا عارف عصر امروز در گردهمایی شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور که در مرکز همایش های بین‌المللی نیایش برگزار شد با بیان اینکه اعتماد مردم به لیست امید مسئولیت اصلاح‌طلبان را بسیار سنگین کرده است، گفت: حماسه ارزشمند خرداد ۹۲ برای حاکمیت اخلاق و عقلانیت در کشور انجام شد و مردم نیز مطالبه شان در جامعه رعایت همین ویژگی‌هاست.۱۴۶۳۶۶۱۱۹۵۳۳۶_Peyman Yazdani (16 of 19)

وی با بیان اینکه باید ادامه دادن مسیر اسفند ۹۴ در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار گیرد اظهار کرد: اولویت دادن به منافع ملی، گذشت از منافع حزبی، داشتن نگاهی عمیق نسبت به آینده و توجه به مطالبات مردم و اولویت کشور مواردی بوده که در نهایت منجر به ائتلاف امید شده است.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است و نه پس از آن اظهار کرد: این روزها سخنانی به گوش می‌رسد که عده ای مطرح می‌کنند ائتلاف امید تا درب مجلس پایدار بوده است در حالیکه ائتلاف امید برای درون مجلس شکل گرفته و در آن پیگیری خواهد شد.

عارف ادامه داد: وظیفه کسانی که در لیست امید بوده اند این است که برای یک تعهد جمعی در زمینه پیگیری برنامه‌های فراکسیون امید در مجلس تلاش کنند و گفتن سخنانی مانند اینکه ائتلاف انجام شد و حالا تمام شد و رفت، درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی نیازمند شکل گیری فراکسیون های تخصصی متعدد در مجلس هستیم اظهار کرد: مردم باید به کار تک تک نمایندگان نظارت کنند و دوستانی که سخنانی مطرح می‌کنند و می‌گویند ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است از بیان این سخنان دست بردارند.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: ما برای این انتخابات و برای شکل گیری لیست امید و ائتلاف، هزینه های زیادی دادیم و کسانی را در لیست وارد کردیم که جوانان اصلاح‌طلب مدتها با ما قهر بودند چرا که شرایط ویژه آن دوران را به خوبی درک نکرده بودند اما بهتر است کسانی که می خواهند صحبت از پایان یافتن ائتلاف امید کنند باید با مردم رفتاری صادقانه داشته باشند و بگویند ما پیشنهاد ائتلاف داریم اما الان کارمان پیش افتاده و دیگر نیازی به ائتلاف نداریم.

رئیس موقت فراکسیون امید مجلس دهم هم‌چنین با اشاره به نخستین جلسه فراکسیون امید که طی روزهای اخیر برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی ما از حضور نمایندگان با توجه به شرایط زمانی و اطلاع رسانی که انجام شده بود حدود ۹۰ تا ۹۵ نفر بود اما تشکر می کنم که ۱۰۵ نفر از نمایندگان در این جلسه حضور داشتند.

عارف در واکنش به تحلیل‌های برخی از رسانه‌ها درباره کاهش نمایندگان حامی فراکسیون امید در مجلس اظهار کرد: بعضی‌ها می‌آیند و تحلیل‌هایی می‌کنند و مبنای تحلیل خود را عددسازی هایی که نادرست هستند قرار می‌دهند، اما مبنای کار ما در فراکسیون امید رعایت اخلاق است.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن به قدرت از اخلاق عبور نمی‌کنیم و به طور دقیق تعداد نفرات حضور یافته در جلسه فراکسیون را اعلام کردیم اما به رقبایمان نیز می گوییم که فعلا صبر کنند و دست از تحلیل کردن بردارند و اجازه دهند که در هفته آینده مجلس تشکیل شود تا در آن زمان قدرت فراکسیون امید را در مجلس ببینند.

منتخب اول مردم تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای اصلاح‌طلبان در استان‌ها نقش محوری در خلق حماسه هفت اسفند داشتند گفت: جوانان نیز در استان‌ها و تهران نقش محوری را در این پیروزی ایفا کردند و خلق این حماسه بخصوص در تهران مسئولیت بزرگی را بر دوش اصلاحات قرار داده است.

وی افزود: ارزیابی عملکرد اصلاح‌طلبان امری مهم و ضروری است و از این رو این برنامه و جلسه تشکیل شده است.

 عارف با بیان اینکه جبهه اصلاحات برای اولین بار زیر چتر شورای سیاست‌گذاری قرار گرفت گفت: حفظ انسجام و وحدت خواسته همه اصلاح‌طلبان است.

رئیس فراکسیون امید دهم با بیان اینکه باید ضعف‌ها و قوت‌های خود را در فضایی کارشناسی بررسی کنیم تا راهی برای آینده نشان دهد اظهار داشت: در خرداد ۹۴، پیروزی بزرگی اتفاق افتاد ولی باید این را در نظر داشت که انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را در پیش داریم و همچنین انتخابات شوراهای سال آتی نیازمند برنامه‌ریزی است و از این حیث وقت کم است.

عارف ضمن تشکر از مردم به خاطر نگاه به لیست امید گفت: این پیروزی با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب صورت گرفت و لازم است هم از ایشان و هم از دولت و نیروهای نظامی و امنیتی تشکر کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عقلانیت،‌ امید و تدبیر در خرداد ۹۲ به پیروزی رسید گفت: مطالبه مردم از نخبگانشان در ادامه این مسیر است و باید بدانیم که پاسخگوی مردم هستیم.

عارف با بیان اینکه بر این باوریم ۸ سال دولت گذشته قابل دوام نبود گفت:مسیر انقلاب، مسیری متفاوت از آن چیزی بود که در این ۸ سال طی شد.

tel final1

Share