در هفته سلامت

پارک توحید رشت نخستین پارک بدون دخانیات اعلام شد/ثابت قدم: عمق استفاده از دخانیات در جامعه نگران کننده است/شیرزاد: سلامت شهروندان در اولویت برنامه های شهرداری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پارک توحید رشت با حضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی رشت، سیدرضا موسوی روزان عضو شورای اسلامی رشت و محمد پور ناصرانی شهردار منطقه یک، به عنوان نخستین پارک بدون دخانیات اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پارک توحید رشت با حضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی رشت، سیدرضا موسوی روزان عضو شورای اسلامی رشت و محمد پور ناصرانی شهردار منطقه یک، به عنوان نخستین پارک بدون دخانیات اعلام شد.

۰۲۸۰۰در این مراسم علی ثابت قدم با بیان اینکه عمق استفاده از دخانیات در جامعه نگران کننده شده است، افزود: ایجاد فضاهای عمومی شهری یک موضوع انسان محور و اجتماعی است.

وی چگونگی حفظ این سرمایه اجتماعی را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید برای رفع مزاحمت های صوتی و آلاینده های فضاهای عمومی شهری برنامه تعریف کرد.

ثابت قدم برخوردهای آمرانه و یا در مقوله فرهنگی نهی از منکر برای کاهش مصرف دخانیات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: فاعلین این امر می توانند با تدوین برنامه های مناسب در این راستا اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه این امر در خانه های سلامت مورد توجه قرار می گیرد، تاکید کرد: پر کردن اوقات فراغت و مدیریت آن نیاز به برنامه دارد.

شهردار رشت توجه به فضاهای عمومی را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: وظیفه ذاتی شهرداری ایجاد فضاهای عمومی شهری است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وارداتی امروز  سبک زندگی را دچار تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: در این بین مصرف دخانیات به یک تفریح تبدیل شده است که باید برای رفع این فرهنگ نادرست برنامه ریزی شود.

شهردار رشت تصریح کرد: محیط زیست یک کالای عمومی در اقتصاد شهری است و مردم باید نگاه توصیه ای و گاها آمرانه را در فضاهای عمومی احساس کنند چرا که مسئولان جامعه مانند پدر خانواده هستند و ما نیز با نگاه تربیتی به دنبال کاهش مصرف دخانیات هستیم.

شهردار رشت برنامه ریزی برای بالا بردن سطح فرهنگ عمومی و مشارکت های مردمی برای کاهش مصرف دخانیات را مورد تاکید قرارداد و گفت: مردم باید نگاه توصیه ای و گاهاً  آمرانه را در فضاهای عمومی احساس کنند.

در ادامه این مراسم فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با تبریک روز شوراها اظهار داشت: شورا و شهرداری رشت در راستای خدمت به مردم گام های خوبی را برداشته است.

۰۲۸۰۱وی با اشاره به برنامه های تدوین شده در حوزه سلامت شهری، تاکید کرد: شهرداری رشت فعالیت های خود را در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل آغاز کرده است.

شیرزاد با بیان اینکه سلامت شهروندان در اولویت برنامه های شهرداری است، گفت: معاونت خدمات شهری، مدیران پنج مناطق، مدیریت سلامت شهرداری برنامه های محله محور را دنبال می کنند.

وی با اشاره به افتتاح هشت خانه سلامت، توجه به بهداشت و درمان به ویژه دیابت در هفته سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: احداث سرویس های بهداشتی در نقاطی که مورد نیاز است در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت در حال بررسی است.

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت تاکید کرد: ما به دنبال کارهای تبلیغاتی نیستیم و گام های توسعه گرانه را در راستای حفظ سرمایه های اجتماعی بر می داریم.

شیرزاد با اشاره به آمار بالای مصرف دخانیات گفت: متاسفانه زنان و دختران ما نیز در این بخش دچار آسیب شده اند و این تذکر جدی به مسئولان بخش سلامت است که این موضوع چقدر با اهمیت است.

در ادامه این مراسم محمد پور ناصرانی شهردار منطقه یک رشت با بیان اینکه امیدواریم با نامگذاری  این پارک به عنوان پارک بدون دخانیات شاهد رخ دادن این مهم به طور خود جوش در سایر پارکها باشیم، تاکید کرد: امروز توجه به سلامت جز اولویت های شهرداری است و به این امر در تمام پروژه ها توجه می شود.

۰۲۷۹۹ ۰۲۸۰۲

tel final1

Share