در کمیسیون عمران شورای شهر رشت مطرح شد:

پارکینگ های طبقاتی توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار ندارد/اعطای تسهیلات تشویقی به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی/کمبود پارکینگ یکی از معضلات عمده رشت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رجبی با اشاره به سرمایه گذاری در مبحث ایجاد پارکینگ های طبقاتی گفت: بسیاری از سرمایه گذاران تمایلی به ایجاد پارکینگ های طبقاتی ندارند چون تصور بر این است که این طرح توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار نخواهد داشت اما می توان با در نظر گرفتن موارد قانونی تشویقی ، سرمایه گذاران را برای ایجاد پارکینگ های طبقاتی در نقاط مختلف شهر رشت متمایل کرد .

شورای شهر رشت

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت ،نود و پنجمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با حضور اعضای جلسه در عمارت شورا برگزار شد.rajabi206683

مجید رجبی ویسرودی ریاست کمیسیون عمران و توسعه شهری در خصوص لایحه موارد تشویقی عوارض درآمدی شهرداری گفت: به منظور تسهیل در امر سرمایه گذاری و ساخت و ساز و گسترش صنعت توریسم باید نسبت به سال گذشته، مواردی را در جهت حمایت از سرمایه گذاران لحاظ کنیم .

وی با بیان این مطلب که پرداخت عوارض سنگین توسط سرمایه گذاران یکی از مواردی است که موجب دلسردی آنان در انجام پروژه های بزرگ خواهد شد عنوان کرد: احداث هتلها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها، سالن های تئاتر و سینما جز صنعت گردشگری بوده و به منظور تشویق سرمایه گذاران عوارض قانونی باید مشمول تخفیفاتی برای آنان شود

وی افزود: همچنین به منظور حمایت در امر گسترش و توسعه فضاهای ورزشی با تایید سازمان ورزش و جوانان استان گیلان در هر نوع کاربری مجاز و قانونی ، به هنگام صدور پروانه ساختمانی حمایت های قانونی و تحفیفات لازم در وصول عوارض لحاظ شود.

رجبی با اشاره به سرمایه گذاری در مبحث ایجاد پارکینگ های طبقاتی گفت: بسیاری از سرمایه گذاران تمایلی به ایجاد پارکینگ های طبقاتی ندارند چون تصور بر این است که این طرح توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار نخواهد داشت اما می توان با در نظر گرفتن موارد قانونی تشویقی ، سرمایه گذاران را برای ایجاد پارکینگ های طبقاتی در نقاط مختلف شهر رشت متمایل کرد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری اضافه کرد: بحث سرمایه گذاری در مورد ایجاد مجتمع های گردشگری ، سالن های ورزشی، فرهنگی و تفریحی، سالن های سینما و تئاتر از مواردی ست که شهر رشت نیازمند آن است و ما باید فضا را برای گسترش سرمایه گذاری در این عرصه ها فراهم نماییم.

رضا رسولی نایب رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری نیز در خصوص لایحه موارد تشویقی عوارض درآمدی شهرداری اظهار داشت: محلات مختلف در شهر رشت نیاز به ایجاد سالن های ورزشی دارند و سرانه ورزشی ما در شهرستان رشت پایین است.

وی تاکید کرد: فرد سرمایه گذاری که در صدد ایجاد فضای ورزشی است در حقیقت از بسیاری از آسیب های اجتماعی و بزهکاری ها در محلات جلوگیری می کند و به نوعی فرهنگ سازی را در خصوص ورزش اشاعه خواهد دارد.

رسولی ادامه داد: به دلیل همین باید شهرداری نیز با سرمایه گذار تعامل بیشتری در مورد دریافت عوارض داشته باشد و نظر بنده این است که لایحه ی مزبور با دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: به عقیده  بنده باید سرمایه گذارانی که در محلات کم برخوردار سرمایه گذاری می کنند حتی المقدور و تا آنجایی که قوانین اجازه می دهد از پرداخت عوارض معاف گردند چون بسیاری از مناطق مانند محله سلیماندارب شهر رشت نیازمند امکانات ورزشی اولیه هستند و این موضوع به امر سلامت شهری نیز کمک می کند.

رسولی همچنین در زمینه احداث پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر رشت گفت: کمبود پارکینگ ها یکی از معضلات عمده شهر رشت است که به منظور تسهیل در زمینه مشکلات ترافیکی شهر رشت باید به فکر استفاده از پارکینگ های طبقاتی در نقاط و خیابانهای شلوغ و پر تردد شهر رشت باشیم.

وی افزود: سرمایه گذار برای ساخت و ایجاد پارکینگ طبقاتی نیاز به انگیزه لازم دارد و ما باید این انگیزه را با قرار دادن موارد و تسهیلات تشویقی در مورد ساخت و ساز و عوارض در سرمایه گذار ایجاد کنیم.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه علوی و پیشگر نیز پیشنهادی در خصوص این لایحه مطرح کردند و لایحه مذکور برای بررسی بیشتر به جلسات بعد موکول شد.

tel final1

Share