وجود واحدهای صنعتی راکد یکی از بزرگترین دغدغه های صنعت استان است

لاهوتی گفت:شهرک صنعتی صومعه سرا دارای زیر ساختهای مناسبی می باشد ولی متاسفانه وجود واحدهای صنعتی راکد یکی از بزرگترین دغدغه های صنعت استان می باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : با فراهم کردن زمینه‌های مناسب و برگزاری کارگروه های مختلف ، بار دیگر رونق تولید را به خط تولید واحدهای صنعتی برمی گردانیم.fc7f8749-fd3f-4214-9144-10b4ab8789fa

 طهمورث لاهوتی اشکوری از شهرک صنعتی صومعه سرا و دو واحد صنعتی مستقر در آن  بازدید به عمل آورد .

لاهوتی اشکوری در خصوص شهرک صنعتی صومعه سرا و شرایط حال حاضر واحدهای مستقر در آن گفت : صنایع کوچک میتواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی جامعه نقش مهمی را ایفا کند و این در حالی می باشد که حمایتهای لازم صورت پذیرد . شهرک صنعتی صومعه سرا دارای زیر ساختهای  مناسبی می باشد ولی متاسفانه وجود واحدهای صنعتی راکد یکی از بزرگترین دغدغه های صنعت استان می باشد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با تاکید بر اینکه عمده مشکل واحدهای راکد و نیمه‌فعال استان، نبود بازار فروش محصولات تولیدی است، ادامه داد: مشکلات مدیریتی و مالکیتی، کمبود و نبود منابع مالی، مشکلات تامین اجتماعی، مالیاتی را می‌توان به فهرست مشکلات این واحدها افزود.

وی در ادامه بیان داشت : برای تامین منابع مالی مورد نیاز این واحدها براساس رایزنی‌های انجام شده قرار است از یارانه اختصاصی به بخش صنعت یا سایر منابع مالی استفاده شود.

لاهوتی اشکوری تصریح کرد : رکود در بازار فروش محصولات واحدهای تولیدی از جمله مواردی است که با توصیه‌های لازم به منظور کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت محصول باعث شده این واحدها برای به‌دست آوردن بازارهای هدف، سطح کیفیت و رقابت‌پذیری کالای تولیدی خود را افزایش دهند. به همین منظور سعی شده با فراهم کردن زمینه‌های مناسب و برگزاری کارگروه های مختلف ، بار دیگر رونق تولید را به خط تولید آنها برگردانیم.

استفاده از منابع بانکی همواره از جمله برنامه‌ریزی صاحبان صنایع و مسئولان برای برطرف کردن کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوده و هست؛ موضوعی که مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان به آن اشاره کرد و گفت: استفاده واحدهای تولیدی مشکل‌دار از منابع مالی بانک‌ها با درنظر گرفتن مواردی چون استمهال و تقسیط بدهی‌ها می‌تواند با مطرح شدن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه های دیگر کمک فراوانی به آن دسته از واحدهای تولیدی که برنامه‌ریزی برای تولید و ایجاد فرصت شغلی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، باشد.

وی در ادامه بیان داشت : تامین وثیقه از محل اجرای طرح‌ها و استفاده از صندوق‌های ضمانت می‌تواند مشکل وثیقه این واحدها را حل کند. همچنین برای تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی استان سعی شده از صندوق توسعه ملی یا صندوق کمک‌های فنی و اعتباری با برگزاری جلسه‌های کارشناسی مطرح و استفاده شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است پس از بررسی طرح‌ها و متناسب با شرایط استان این منابع دراختیار واحدهای تولیدی استان قرار داده شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در پایان بیان داشت : شهرک صنعتی صومعه سرا دارای ۱۰۰ هکتار اراضی در اختیار می باشد که از این میزان ۷۰ هکتار آن زمین صنعتی می باشد و ۱۱۴ واحد صنعتی در آن مستقر و ۱۰۷۹ نفر در این شهرک صنعتی مشغول به کار می باشند .

لازم به ذکر می باشد که مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان از دو واحد صنعتی سبوس کندوج و سخت سر لاستیک بازدید به عمل آورد .

tel final1

Share