همایش کتابخوان علوی در اسالم برگزار شد+تصاویر

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش کتابخوان علوی؛در بخش اسالم به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تالش و با مشارکت دفتر امام جمعه و با حضور باشکوه جوانان بخش برگزار شد. در این همایش ده نفر از کتابخوان ها کتاب هایی که مطالعه کرده بودند به حضار معرفی کردند . حجت […]

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش کتابخوان علوی؛در بخش اسالم به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تالش و با مشارکت دفتر امام جمعه و با حضور باشکوه جوانان بخش برگزار شد.

در این همایش ده نفر از کتابخوان ها کتاب هایی که مطالعه کرده بودند به حضار معرفی کردند .

photo_2016-04-26_20-57-25حجت الاسلام جدائی امام جمعه بخش اسالم بیان داشت: همایش کتابخوان علوی فرصتی بود هم برای مطالعه کتاب و همراه برای آشنایی با برترین مرد هستی ؛ مردی که به تعبیر خلیفه دوم روزگار از زاده شدن مثل اویی عاجز است. مردی که به تعبیر مرحوم شبستری ؛ شاهکار خلقت است . از آن جایی که مولا امیرالمومنین «ع» اول مظلوم عالم است ما خواستیم با اجرای این همایش ذره ای از مظلومیت آقا را بکاهیم و ذره ای به معرفت مان بیفزاییم. ما امروز در باره مردی صحبت می کنیم که پیامبر عظیم الشان مان فرمودند: اگر همه مردم او را دوست می داشتند خداوند هرگز جهنم را خلق نمی کرد. به این خاطر این همایش واقعا مقدس هم هست چون مزین شده به نام امیرالمومنین ؛ زینوا مجالسکم بذکرامیرالمومنین.
وی افزود: ایکاش از لحاظ فرهنگی به رشدی برسیم که خانواده ها به اندازه ای که برای بچه های شان پفک و چیبس و بیسکویت و بستنی می خرند ؛ کتاب هم بخرند. هنوز در سبد خرید بسیاری از خانواده ها ؛ خرید کتاب تعریف نشده است. بسیاری از ناشرها نسبت به مقدار خرید کتاب گلایه مند هستند. در بعضی کشورها چاپ کتاب میلیونی صورت می گیرد ولی درایران ما سه هزار یا پنج هزار جلد که چاپ می شود به سختی فروش می رود.

امام جمعه اسالم تاکید کرد:هر چقدر از فضای مطالعه و کتابخوانی فاصله بگیریم باید در آینده زندان های بیشتری را برای جوان های مان بسازیم. پدر مادر ها یا باید خودشان اهل مطالعه باشند تا فرزندان شان کتابخوانی را دوست داشته باشند یا هم حداقل برای فرزندان شان هدیه و جایزه بخرند . شما پدر مادر ها چه اشکالی دارد موقعی که می خواهید برای فرزندتان موبایل یا تبلت یا دوچرخه بخرید شرط کنید که حداقل یک کتاب بخرد‌ هرچیزی که جای انس با مطالعه را پر کند ضرر کرده ایم . انس با مطالعه یعنی آرامش ؛ زندگی؛ حرکت و نشاط . عادت به مطالعه و کتابخوانی اگر. در فضای جامعه ما ؛ کم رنگ هم بشودع رصه برای تاخت و تاز جهل و نادانی فراهم خواهد شد و این خطرناک است.
گفتنی است در این مراسم سبحانعلی بشیری سیره سیاسی امام علی (ع), میثم غفارپور گزیده جامع الغدیر, محمد کریمی جمهوری علوی,ثریا فیاضی غدیر خم حدیث ولایت,سمانه رستمی زندگی و شخصیت حضرت علی (ع),نازنین کریمی جانشینان پیامبر(ص) از دیدگاه دانشمندان اهل سنت,الهام معصومی نماز و عبادت امام علی (ع), هانیه محمدی تجلی ولایت در غدیر,غیالث الدین بدری آسیب شناسی دینی از دیدگاه نهج البلاغه و رسول برجی سیری در نهج البلاغه را معرفی کردند.

Share