رئیس‌جمهور در اجتماع مردم استان کرمان:

«هاشمی» و «سلیمانی»از افتخارات استان کرمان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در اجتماع مردم استان کرمان در محل مصلی امام علی(ع) این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در اجتماع صمیمی و پرشور مردم استان کرمان در مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان، تصریح کرد: دولت با تمام توان برای حل مشکلات کشور تلاش خواهد کرد.

۱۴۶۲۸۶۷۲۰۵۴۱۵۳۷۳۰۰دکتر روحانی سفر به  استان کرمان در روز میلاد امام سوم شیعیان را افتخاری برای دولتمردان دانست و گفت: استان کرمان دارای شخصیت‌های برجسته، علمای بزرگ، مجاهدین، رزمندگان،‌ سلحشوران و استان بهشت معادن ایران است.

شهید باهنر مرد ادب،علم و دولتمداری بود

رییس‌ جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر محمدجواد باهنر گفت: دکتر باهنر مرد علم، ادب ،دولتمداری و فرهیخته‌ای بزرگ برای کشور بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ، یار دیرین امام و رهبری و چهره درخشان ایران و کرمان است

دکتر روحانی با بیان این که استان کرمان در طول تاریخ افتخارات بزرگی را داشته و امروز نیز بزرگانی را در اختیار دارد، افزود: یکی از چهره‌های درخشان این استان و ایران  حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و مقام معظم رهبری و شخصیتی برجسته در انقلاب اسلامی است که سالها به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، رییس جمهوری اسلامی ایران و قریب به ۲۰ سال بعنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ملت ایران خدمت می‌کند.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: ایشان به عنوان فرمانده دوران دفاع مقدس ایثار و فداکاری زیادی در دوران زندگی خود برای کشور و مردم عزیز ایران و حتی برای دنیای اسلام به انجام رساند و امیدواریم مردم ما مثل گذشته از وجود عالم، ‌دانا، پرافتخار و قهرمان وی استفاده کنند.

دلاوری های سردار سلیمانی موجب اقتدار و افتخار است

دکتر روحانی سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را یکی دیگر از افتخارات استان کرمان و کشور

دانست و با تاکید بر اینکه دلاوری های سردار سلیمانی موجب اقتدار و افتخار است ،

خاطرنشان کرد: لشگر قدس یکی از لشگرهای قدرتمند ایران در دوران دفاع مقدس بود و امروز نیز با وجود تأمین امنیت شرق کشور طی سالیان متمادی هر جا نیاز به فداکاری ها و رشادت های این لشگر بوده ، حضور داشته است.

رییس‌ جمهوری ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام زین‌العابدین (ع) گفت: امام حسین (ع) و امام حسن مجتبی (ع) محبوب دل همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی هستند.

امام حسین(ع) پرچمدار سرافراز آزادگی انسان ها بود

دکتر روحانی افزود: امام حسین (ع) همواره راهنمای ما در روزهای سختی بوده و مسیر جهاد را به ما آموخته و پرچمدار سرافراز آزادگی انسان‌ها است.

رییس‌ جمهوری همچنین با تبریک روز پاسدار به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سالهای پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در مشکلات و سختی‌ها و معضلاتی که برای کشور بوجود آمده به عنوان نیروی پیشتاز ملت برای حل معضلات و مشکلات گام برداشتند.

سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی ، همیشه نیروی پیشتاز این ملت برای حل معضلات کشور بوده و هست

دکتر روحانی با بیان این که سپاه در سال‌های اولیه انقلاب در برابر توطئه‌ها و اقدامات دشمنان و گروهک‌ها حافظ کشور بود، افزود: در ایام دفاع مقدس سپاه به عنوان نیرویی قدرتمند و بسیج در کنار آن به عنوان نیروی عظیم مردمی مدافعان کشور بودند.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: سپاه پیشتاز حل مشکلات در کشور بوده و امروز نه تنها بار امنیت کشور را بر دوش دارد بلکه مسئولیت امنیت در کشورهایی که از جمهوری اسلامی ایران طلب مساعدت دارند نیز بر عهده گرفته و در آن میدان‌ها هم با کمال رشادت حضور دارد.

سپاه برای دفاع از حرم های مطهر و کمک به مظلومان فداکاری می کند

دکتر روحانی افزود: سپاه برای فداکاری و دفاع از عتبات عالیات و حرم‌های مطهر در عراق و سوریه و دفاع از مظلومان در فلسطین و لبنان و سایر کشورهایی که از ایران درخواست کمک دارند پیشگام است و آرزوی توفیق برای سپاه و بسیج قهرمان در تمامی صحنه‌های دفاع و مجاهدت داریم.

باید به عنوان یک ملت بزرگ موقعیت شناس باشیم

 رییس‌ جمهوری با بیان این که باید به عنوان یک ملت بزرگ، موقعیت شناس باشیم، اظهارداشت: وقت شناسی و عالم به زمان بودن و استفاده و بهره‌برداری از شرایط زمان یکی از مسایل بسیار مهم برای همه ملت‌ها به ویژه برای ملت ایران است که در شرایط ویژه و در منطقه‌ای قرار دارد که دارای مشکلات خاصی می باشد.

دکتر روحانی با تأکید بر پرهیز از جناح‌بندی و رقابت‌های حزبی در دوران پس از انتخابات گفت: جناح‌بندی و دسته‌بندی و فعالیت و رقابت حزب‌ها برای دوران رقابت انتخاباتی شرایط خوبی را برای کشور و ملت به وجود می‌آورد تا در سایه رقابت‌های حزبی بتوان بهترین‌ها را شناخته و پای صندوق آرا با آگاهی و بینایی بهتر افراد شایسته‌تری را برای پذیرفتن مسئولیت برگزید.

رییس‌ جمهوری اضافه کرد: اما زمانی که دوران رقابت به پایان رسید دیگر زمان جناح‌بندی، رودر روی هم قرار گرفتن و رقابت‌های ناصحیح هم به پایان می رسد.

امروز روز وحدت است

دکتر روحانی تصریح کرد: امروز روز وحدت است و همه باید در صف واحد قرار بگیریم و روزی است که مجلس و دولت در کنار هم باید به حل مشکلات مردم بپردازند.

رییس‌ جمهوری گفت: مردم از دولت و مجلس توقع اختلاف ندارند بلکه انتظار دارند تا این دو بعد از آن که مردم به مسئولیت خود به شایستگی عمل کرده و با شور و نشاط در انتخابات شرکت کردند، با همکاری، همفکری و در کنار هم قرار گرفتن، مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

به مجلس دهم بسیار امیدوارم

دکتر روحانی با تأکید به این که به مجلس دهم بسیار امیدوار است، خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجلس دهم که در روزهای آینده و اوایل خردادماه فعالیت خود را شروع خواهد کرد این است که دولت و مجلس در کنار هم و همسو با یکدیگر برای رفع مشکلات ملت غیور ایران تلاش کنند.

رییس‌ جمهوری گفت: پیچ های مهم تاریخی را با اتحاد مردم ، هدایت رهبری و همراهی قوا گذراندیم و برجام به فرجام رسید. برجام دست ما را برای فعالیت باز کرد و امروز میدان رقابت برای سرمایه گذاری و همکاری با ایران باز شده است.

ایران هراسی دیگر خریدار ندارد

رییس‌ جمهوری خاطرنشان کرد: دیروز در سراسر دنیا دشمنان ما به راحتی می‌توانستند ایران هراسی کرده و علیه ایران با زبان تهدید سخن بگویند اما امروز بهانه‌جویی‌های آنها به قدری کم شده که حرف‌هایشان نفوذی در میان جوامع و کشورهای مختلف جهان ندارد.

 دکتر روحانی گفت: امروز روزی است که بعد از برجام دیگر مجبور نیستیم  برای خرید نیازمندی‌های خود بدون رقابت به یک یا دو کشور رجوع کنیم و آنها هر جنسی را با هر گونه کیفیت و قیمتی برما تحمیل کنند و امروز میدان رقابت پیش روی ملت ایران گشوده شده است.

رییس‌ جمهوری اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که در طرح‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری می‌باشیم ده‌ها کشور برای این منظور اعلام آمادگی می‌کنند در حالی که دیروز حتی پول کشورمان را که در حساب بانکی خودمان قرار داشته و جزء ذخایر بانک مرکزی بود، مسدود می‌کردند و سرمایه‌گذاری خارجی در آن شرایط بسیار دشوار بود.

طی ۴ ماه گذشته سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم انجام شده است

دکتر روحانی خطاب به کسانی که می‌گویند برجام چه کاری کرده است، گفت: برجام دست ما را برای فعالیت‌های گوناگون گشوده است به گونه‌ای که طی ۴ ماه پس از برجام سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم در کشورمان انجام شده و برای سه و نیم میلیارد دلار مجوز سرمایه‌گذاری در این مدت صادر شده و هم اکنون مشغول تدوین ساز و کارهای لازم برای عملیاتی کردن این قراردادها هستیم ضمن این که همزمان برای صدها قرارداد دیگر در حال مذاکره می‌باشیم.

شرایط لازم برای حرکت پرشتاب ملت ایران آغاز شده است

رییس‌ جمهوری با تأکید بر این که امروز شرایط لازم برای حرکت پرشتاب ملت ایران آغاز شده است، تصریح کرد: باید با وحدت و اتحاد برای ساختن ایرانی آزاد و آباد دست به دست هم بدهیم.

اینکه چرا در فرصت ۱۰ ماهه پول ملت را برنگرداندند، سوال بزرگ ملت ایران است

دکتر روحانی با بیان این که دولت یازدهم ناچار است بار اهمال و خطای سالهای گذشته را هم بر دوش بگیرد، اظهار داشت: به خطا و اشتباه دو میلیارد دلار از پول ملت ایران را در اختیار آمریکا قرار دادند و در سال ۸۶ تا ۸۷ در شرایطی که احتمال خطر بسیار بالایی برای این پول وجود داشت ده ماه فرصت طلایی فراهم بود که این مبلغ را از دست آمریکا برهانند اینکه چرا این کار انجام نشده سؤال ملت بزرگ ایران است و در این راستا کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده که به زودی گزارش خود را از خطا و اهمال دیگران به اطلاع مردم خواهد رساند.

پرونده را به دادگاه بین المللی خواهیم برد،نخواهیم گذاشت اموال ملت ایران به راحتی از حلقوم آمریکا فرو برود

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: البته دولت هرگز نخواهد گذاشت که پولی که از آن ملت ایران است به راحتی از حلقوم آمریکایی‌ها فرو برود و به حول و قوه الهی در آینده نزدیک پرونده آن را به دادگاه بین‌المللی خواهیم برد و تا احقاق حقوق ملت ایران به مسیر حقوقی، سیاسی و بانکی خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دکتر روحانی خطاب به ملت ایران گفت: امروز همه باید دست به دست هم داده و با حفظ وحدت و یگانگی گوش به فرمان رهبری عزیزمان خواهیم بود.

رفع مشکلات معادن استان کرمان در دستور کار دولت است

رییس‌ جمهوری با بیان این که کشورمان در کنار مشکلات فراوانی که دارد از توانمندی‌های زیادی نیز برخوردار است، گفت: یکی از معضلات بزرگ کشورمان مسأله آب است که نه تنها استان کرمان بلکه فلات مرکزی و بسیاری از استان‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده است و این دولت همه توان خود را برای حل و فصل معضل آب استان کرمان بکار خواهد گرفت.

دکتر روحانی دولت به طرح‌های کوتاه مدت، ‌میان مدت و بلند مدت دولت برای حل مشکلات استان کرمان اشاره کرد و گفت: برخی از طرح‌های در نظر گرفته شده در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به اتمام خواهد رسید و برخی دیگر از طرح‌ها نیز با کمک کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خصوصی و حمایت دولت در میان مدت و طولانی مدت به انجام خواهد رسید.

صندوق توسعه ملی با دو هزار میلیارد تومان اعتبار به کمک استان کرمان می آید

رییس‌ جمهوری از اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای کمک به طرح‌های استان کرمان خبر داد و گفت: باید معادن استان کرمان را آبادتر کرده و سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد و در بخش هایی که برای کشف معادن مشکلی وجود دارد، آن مشکلات حل و فصل گردد.

دکتر روحانی با اشاره به آسیب‌پذیر ماندن بخش‌هایی از استان کرمان گفت: دولت برای رفع مشکل بخش‌هایی از استان کرمان که آسیب‌پذیری بیشتری دارد فعالیت‌ خود را شروع کرده و تا رفع مشکلات آن را ادامه خواهد داد.

رییس‌ جمهوری گفت: در کنار مسأله آب، موضوع کشاورزی و آبیاری مدرن در سطح استان کرمان به ویژه در سالهای ۹۵ و ۹۶ در شورای عالی استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

دکتر روحانی با تأکید بر این که دولت مردم کرمان را برای رفع مشکلاتشان تنها نخواهد گذاشت، اظهار داشت: در این سفر ۴۰ طرح و پروژه با اعتبار ۹۶۸ میلیارد تومان در سال جاری و سال آینده برای استان کرمان در نظر گرفته شده است و این اعتبار غیر از طرح‌هایی است که امروز به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و به غیر از طرح‌های متعددی است که با بخش خصوصی در حدود پنج هزار میلیارد تومان در استان اجرایی خواهد شد.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: دولت و ملت در کنار یکدیگر برای احیای همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کرمان تلاش خواهیم کرد و با تلاش و وحدتی که در این استان وجود دارد شاهد استان کرمانی با شرایط به مراتب بهتر خواهیم بود.

tel final1

Share