با حضور اعضای فعال کتابخانه های آستارا

نشست کتابخوان آستارا در کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست کتابخوان با حضور اعضای فعال کتابخانه های آستارا در محل کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این نشست گفت: اجرایی و عملیاتی کردن طرح های جدید از الزامات توسعه و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ مطالعه است.

۸۲۰۷۶۹۶۸-۷۰۷۲۹۱۱۲قاسم خسروی افزود: شهرستان آستارا به لحاظ دارا بودن سبقه و پیشینه غنی فرهنگی نیازمند فراهم آوردن بسترهای جدید است.
وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح های مختلف در سطح کتابخانه های عمومی آستارا اضافه کرد: باید از ظرفیت های بالقوه شهرستان در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در سطح مدارس، مساجد و حتی اماکن عمومی استفاده بهینه شود.
خسروی با اشاره به اینکه تمامی ادارات و دستگاه های دولتی در راستای توانمند سازی برنامه کتابخانه های عمومی نقش دارند، اظهار کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید مطالعه کتاب در بین اقشار مختلف جامعه به عنوان یک نیاز نهادینه شود.
وی اهدای کتاب را به عنوان بهترین نوع تجلیل از افراد برگزیده در رشته های مختلف علمی ، فرهنگی و ورزشی ذکر و بیان کرد: ادارات و نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی به خصوص مدارس و مراکز علمی شهرستان می توانند به منظور نشان دادن اهمیت و ارزش بالای کتاب ، در جوایز اهدایی خود از کتاب به عنوان کالای ارزشمند بهره ببرند.
خسروی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های ماهانه کتابخوان ، افزود: در هر کدام از این نشست ها چهار کتاب با عناوین و موضوعات مختلف معرفی می شود.
وی صحبت درباره کتاب به همراه نقد و تحلیل را از جمله برنامه های جانبی این نشست ها خواند و اضافه کرد: این نشست ها با حضور کتابداران و نیز اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا برگزار می شود.
چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و دو هزار نفر عضو فعال دارند.

۸۲۰۷۶۹۶۸-۷۰۷۲۹۱۱۳ ۸۲۰۷۶۹۶۸-۷۰۷۲۹۱۱۴

tel final1

Share