معاون وزير صنعت، معدن و تجارت

نزدیک به ۱۸۵ هزار شغل در بخش صنایع کوچک و متوسط در کشور ایجاد می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، از ایجاد ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در بخش صنایع کوچک و متوسط در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،علی یزدانی روز سه شنبه در کارگروه ایجاد رونق در بنگاه های کوچک و متوسط، صنعتی و معدنی و طرح های نیمه تمام صنعتی گیلان در رشت، ایجاد این تعداد شغل را در قالب اجرای ۱۲ هزار طرح با تسهیلات پیش بینی شده ۱۶۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

۸۲۰۵۰۴۱۷-۷۰۶۷۹۱۶۵وی یادآور شد: سهم استان گیلان از این طرح ها، ۳۳۸ واحد است و تسهیلاتی بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی بیش از دو هزار نفر پیش بینی شده است.
یزدانی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اظهار کرد: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب و سیاست های تعیین شده برای دستگاه های اجرایی، برنامه جامع تحرک بخشیدن به واحدهای تولیدی راکد و واحدهایی که زیرظرفیت فعال هستند و طرح های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تدوین کرده ایم.
وی گفت: ۸۷ هزار و ۶۵۹ واحد صنعتی در داخل و خارج از شهرک های صنعتی به بهره برداری رسیده که از این تعداد، ۷۹ هزار و ۸۳۸ واحد معادل ۹۲ درصد در صنایع کوچک، چهار هزار و ۳۵۱ واحد در صنایع متوسط و سه هزار و ۴۷۰ واحد در صنایع بزرگ هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: درحال حاضر از افزون بر ۸۷ هزار واحد صنعتی، ۱۹ هزار واحد تعطیل هستند.
یزدانی با اشاره به وجود ۹۴۸ شهرک و نواحی صنعتی مصوب افزود: ۷۷۸ شهرک و نواحی صنعتی در حال بهره برداری است و از ۱۳۶ هزار هکتار اراضی در اختیار، ۳۱ هزار هکتار واگذار شده است.
وی تعداد واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال گیلان را افزون بر سه هزار واحد عنوان و بیان کرد: از این تعداد، دو هزار و ۲۲۸ واحد فعال و یک هزار و ۴۵ واحد غیرفعال هستند ضمن آنکه ۳۱ درصد واحدهای به بهره برداری رسیده در استان، کوچک و غیرفعال هستند.
یزدانی با بیان اینکه تعداد ۴۷۲ طرح در گیلان در حال ساخت و ساز است، گفت: از این تعداد، ۱۲۶ طرح در شهرک ها و نواحی صنعتی، بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، به مزایای توجه به صنایع کوچک اشاره و اظهار کرد: بسیاری از این صنایع کوچک زیر ۱۰ نفر اشتغال دارند اما نیاز به سرمایه کم، بومی بودن دانش و اشتغال سریع از ویژگی های این صنایع است.
وی تشکیل بانک صنایع کوچک را ضروری خواند و تصریح کرد: یکی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید بویژه بخش صنعت است و دولت به این امر در سال جدید، اهتمام دارد.
کارگروه ایجاد رونق در بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح های صنعتی نیمه تمام استان گیلان امروز (سه شنبه) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در رشت تشکیل شد.
۳۳ شهرک و نواحی صنعتی مصوب در گیلان وجود دارد که حدود ۷۰۰ واحد بهره بردار در آنها فعال است.
با این تعداد واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود چهار هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

tel final1

Share