علی جنتی در واکنش به انتقادها

می‌خواهند برجام که افتخار کشور است، کاری ضد‌ارزشی تلقی شود / قبل از توافق در آستانه جنگ بودیم / مقدمات حمله مشترک آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه به مراکز حساس ایران فراهم شده بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آنچه ما احساس می‌کنیم‌این است که گروهی درصددند تا با زمینه سازی بگویند که با موضوع برجام هیچ اتفاقی برای کشور به وجود نیامده و ثمره ای هم نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش برجام و نگاه افراد مختلف به آن گفت: آنچه ما احساس می‌کنیم‌این است که گروهی درصددند تا با زمینه سازی بگویند که با موضوع برجام هیچ اتفاقی برای کشور به وجود نیامده و ثمره ای هم نداشته است.

 janati_2016-01-15_15-04-06علی جنتی روز گذشته در حاشیه آیین رونمایی از کتاب تحریر توحید نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: گروهی درصدد هستند که با توجه به اینکه سال آخر دولت بوده و سال آینده نیز انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد از هم اکنون برای این امر برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه آنان دو هدف را به طور موازی دنبال می کنند، اظهار داشت: تلقی این امر به جامعه که در برجام هیچ اتفاقی نیفتاده و با اینکه آب سنگین اراک متوقف شده و سانتریفیوژهایمان کاهش یافته اما تحریم ها سرجای خود باقی مانده است؛ یک از اهداف آنان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این گروه نگاه نمی‌کنند که قبل از برجام کشور در چه موقعیتی قرار داشت به گونه‌ای که در آستانه جنگ بودیم.

وی ادامه داد: همان زمان فرانسوا اولاند رییس جمهوری کشور فرانسه مدعی شده بود که تمامی مقدمات برای حمله مشترک آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای منطقه به مراکز حساس و حیاتی ایران فراهم شده بود.

جنتی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این گروه آن است که می خواهند برجام را که افتخار بزرگ کشور به شمار می رود را به عنوان یک کار ضد‌ارزشی تلقی کنند.

وی اظهار کرد: دولت در حوزه اقتصادی نیز که رهبر انقلاب در نامگذاری امسال مبحث اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند؛ به جد پیگیر آن بوده است.بر همین اساس ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده تا با برنامه ریزی دقیق و علمی گام های موثری در راستای رونق تولید، اقتصاد، بهبود وضعیت معیشت مردم برداشته شود.

وی افزود: این اقدامات دولت در حالی صورت می گیرد که برخی در تلاش هستند تا موفقیتی در این زمینه حاصل نشود؛ تا مدعی شوند دولت در این زمینه نیز کاری انجام نداده است. دولت یازدهم با تمامی امکانات خویش برای رونق اقتصادی کشور مد نظر رهبر انقلاب گام بر می دارد.

وی در ادامه با اشاره به برجام خاطرنشان کرد: این گروه باید به این نکته بیاندیشیند که قبل از برجام کجا بودیم و الان در چه موقعیتی هستیم؛ البته هیچ فردی ادعا ندارد که ۱۰۰ درصد برجام را به دست آورده ایم‌، هم اکنون دیگر تحریم های شکننده گذشته لغو شده است. یکی از دستاوردهای مهم برجام لغو ۶ تحریم شورای امنیت سازمان ملل بود که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه کتاب در راستای توسعه نشر کتاب و کتابخوانی در سال گذشته صورت گرفته است،افزود: از نظر کمی در حوزه کتاب در سال ٩٢ چاپ کتاب ۶۴ هزار عنوان بود و بعد از آن این تعداد به ٧٢ هزار عنوان رسید و در سال ٩۴ نیر ٨٠ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است.

جنتی درباره مجموعه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف دیگر نیز گفت: در حوزه مطبوعاتی هم کارهای خوبی صورت گرفته است و کسانی که علاقه به دریافت نشر مکتوب و الکترونیک دارند بدون معطلی و انتظار در نوبت های طولانی که در گذشته به دو تا سه سال نیز می انجامید، بر اساس قانون مجوز خود را دریافت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات بخش سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارزشمند توصیف کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در حوزه موسیقی تلاشمان این است تا به این بخش بر اساس اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران جهت دهیم.

tel final1

Share