مدیرعامل منطقه آزاد انزلی

موانع تعرفه ای اصلی ترین موانع مبادلات تجاری است/ همچنان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور اظهار داشت:با اصلاح محدوده مصوب منطقه آزاد توسط هیات وزیران، و افزایش این محدوده از سه هزار و ۲۰۰ هکتار به ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار همچنان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور مدیر عامل و رئیس هیات مدیره منطقه ی آزاد انزلی در مراسم آغاز ساخت چهار پست اسکله جدید در مجتمع بندر کاسپین با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد:اگر به منطقه آزاد انزلی توجه شود، می تواند به کانون داد و ستد منطقه کشورهای همسود تبدیل شود.

photo_2016-05-12_15-33-40به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , مسرور با بیان اینکه توسعه مبادلات تجاری باعث افزایش درآمد ارزی می شود,اظهار داشت:اگر بخواهیم مبادلات تجاری را از ۱۲ صدم درصد به سه درصد برسانیم، افزایش مبادلات تجاری رقمی معادل با ۲۳ میلیارد دلار می شود.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی برای برای توسعه زیرساخت های تجاری تلاش می کند, یادآور شد:بنادر روسیه مثل آستراخان و همچنین بنادر اکتائو و ماخاچ قلعه در حال توسعه هستند و بندر ترکمن باشی نیز با مشارکت ترکیه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد دلار در حال ساخت است.
مسروز از موانع تعرفه ای به عنوان اصلی ترین موانع مبادلات تجاری نام برد و خاطرنشان کرد:مشکلات وجود زیرساخت ریلی که هنوز وصل نشده و در کنار آن، مشکلات بنادر جای کار بسیاری دارد.

وی افزود:طراحی بندر کاسپین بعنوان نسل سوم و چهارم بنادر جهان برای صادرات به روسیه و قزاقستان و کشورهای حاشیه دریای خزر با ظرفیت ۱۵ میلیون تن است.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد:این مجتمع بندری در صورت تکمیل ۲۲ پست اسکله شامل دو پست اسکله نفتی، سه پست اسکله بخش خصوصی و بقیه نیز غله و کانتینر خواهد داشت .

مسرور افزود:بندر کاسپین با داشتن پس کرانه وسیع ، دسترسی آسان به جاده و ریل می تواند پاسخگوی کشتی های ۵۰ هزار تنی باشد.

وی مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته برای بندر کاسپین را تاکنون ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال دانست و گفت:بندر کاسپین در کنار بندرانزلی، ضعف منطقه را برطرف خواهد کرد.
این مسئول با بیان اینکه کار کردن در خزر بسیار سخت است متذکر شد:تعداد روزهای توفانی دریا زیاد است و تامین منابع مالی فقط از طریق سازمان منطقه آزاد و بدون کمک دولت بوده است.

مسرور گفت: دو پست اسکله تا پایان امسال کامل می شود اما بهره برداری از آن را به سال آینده موکول کرده ایم.

وی افزود: اتصال ریل به این بندر، جزو پروژه هایی است که از لحاظ زیست محیطی مشکلی ندارد و با ۱۴ کیلومتر ریل گذاری، می توان از ایستگاه پیربازار به این منطقه متصل شود.
مسرور اظهار داشت: اتصال شبکه ریلی به بندر کاسپین، جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری بوده که امیدواریم اجرایی شود.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی از در دست ساخت بودن ۵ مرکز تجاری خبر داد و گفت: و هم اکنون پنج هزار و ۴۹۰ نفر در منطقه اشتغالزایی شده است و در یک سال آینده، ساحل تغییر ویژه ای خواهد کرد.

مسرور در پایان اظهار داشت:با اصلاح محدوده مصوب منطقه آزاد توسط هیات وزیران، و افزایش این محدوده از سه هزار و ۲۰۰ هکتار به ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار همچنان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم.

tel final1

Share