نوبخت در جمع خبرنگاران

مصمم به احیاء تالاب انزلی هستیم /افزایش نرخ خرید برگ سبز چای و پیله ابریشم/سوت قطار باید توسط مردم گیلان شنیده شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوبخت با بیان اینکه وضعیت تالاب انزلی به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و نگران کننده است یادآور شد:با ردیف اعتباری ویژه ای که در بودجه وجود دارد مصمم به احیاء تالاب انزلی هستیم .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گیلانی با اشاره به تصویب نرخ جدید برگ سبز چای از سوی شورای اقتصاد اظهار کرد:چهارشنبه گذشته شورای اقتصاد افزایش قیمت نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای و پیله ابریشم را به تصویب رساند و هردوی آنان به اندازه نرخ تورم افزایش یافت.DSC_0398

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , سخنگوی دولت در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه تالاب انزلی جزو تالاب های بین المللی محسوب می شود تصریح کرد: با توجه به عدم توجه به مسائل زیست محیطی در سالهای گذشته بر دولت واجب شده که به وضعیت این تالاب رسیدگی کند.

نوبخت با بیان اینکه وضعیت تالاب انزلی به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و نگران کننده است یادآور شد:با ردیف اعتباری ویژه ای که در بودجه وجود دارد مصمم به احیاء تالاب انزلی هستیم .
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل در استان گیلان, اظهار داشت: به دلیل اینکه گیلان پذیرای مهمانان مختلفی از ایران در ایام تعطیلات است راه های مواصلاتی به گیلان نه تنها فقط برای شمالی‌ها بلکه برای همه ایرانی ها اهمیت دارد.

نوبخت گفت:توسعه حمل و نقل در همه محورها از فیروز کوه ، هراز ، کندوان و قزوین به رشت درحال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در مسیر استان گیلان دوج اده باید مورد بهره برداری قرار گیرد یادآور شد:یکی آزاد راه قزوین به رشت است که درمنطقه منجیل و رودبار درحال انجام مراحل تکمیلی آن هستیم و به جای تونل منجیل سه تونل دیگر دراین مسیر درحال تکمیل است.

وی گفت:هم دربخش جاده ای و هم حمل و نقل ریلی بعنوان گذرگاه شمال به جنوب و اتصال قزوین به رشت سوت قطار باید توسط مردم گیلان شنیده شود.

نوبخت تصریح کرد:دربرنامه دولت تکمیل و آماده سازی راه آهن از قزوین به رشت و پس از آن دو اقدام به سمت انزلی و اتصال آن به آستارا انجام می شود و اقدام بعدی اتصال خط ریلی آستارای ایران به آستارای آذربایجان است که با قوت درحال انجام است.

tel final1

Share