بائوج‌لاهوتی

مشخص شود چرا رسانه ملی تبلیغ نمایش‌ها را برعهده نمی‌گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون هنرورسانه مجلس با بیان اینکه با منابع موجود دولت نمی‌توان دامنه تئاتر را گسترش داد، معتقد است اگر پای بخش خصوصی به طور حرفه‌ای و کاربردی به این عرصه باز شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از خانه ملت ،عضو فراکسیون هنرورسانه مجلس با بیان اینکه با منابع موجود دولت نمی‌توان دامنه تئاتر را گسترش داد، معتقد است اگر پای بخش خصوصی به طور حرفه‌ای و کاربردی به این عرصه باز شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
notgh lahooti 2مهرداد بائوج‌لاهوتی درباره استقبال خوب مردم از تئاترها با توجه به بلیط‌های گران و سالن‌های محدود آن،گفت: تئاتر معمولا مورد حمایت مدیران فرهنگی نبوده است و اگر چه درک نشدن ضرورت توجه به تئاتر از سوی دولت در تمام این سال‌ها قابل تامل است اما خود هنرمندان تئاتر نیز برای درآمدزایی برنامه‌ای نداشتند؛ درحالی که اگر پای بخش خصوصی به طور حرفه‌ای و کاربردی به این عرصه باز شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این هنر به دلیل ارتباط مستقیم، زنده و رخ به رخ با مخاطب علاوه بر تاثیرگذاری میتواند طرفداران بسیاری نیز داشته باشد، افزود: تکیه به منابع دولت نمی‌تواند دری را به سوی اهالی تئاتر باز و راهی برای برون‌رفت آن‌ها از عرصه تئاتر فراهم کند.

وی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر باید توانایی ایجاد درآمد را به دست‌ آورند، گفت: هنرمندان عرصه تئاتر باید هنر خود را به فروش گذارند و با افراد و شرکت‌های صاحب پول قرارداد ببندند چراکه با منابع موجود دولت نمی‌توان دامنه تئاتر را گسترش داد.

بائوج لاهوتی در ادامه به ضرورت همکاری صداوسیما با تئاتر جهت تبلیغ بیشتر آن میان بدنه جامعه و افزایش استقبال، گفت: باید مشخص شود چرا رسانه ملی تبلیغ نمایش‌ها را آن طور که باید برعهده نمی‌گیرد، در حالی که اگر صحنه‌های کوتاه ضبط شده قبل از آغاز اجراهای عمومی از رسانه ملی به نمایش برسد می‌توان بر استقال چندین برابری از نمایش‌ها یقین پیدا کرد.

عضو فراکسیون هنرورسانه مجلس با تاکید براینکه حمایت از تئاتر حتی در سال گذشته که به‌عنوان این هنر مزین شد چندان چشمگیر و راهگشا نبود، گفت: متاسفانه توجه به هنر نمایش در حد حرف و شعار باقی مانده است در حالی کمترین بودجه به آن اختصاص می‌یابد به همین دلیل لازم است اهمیت افزایش حضور بخش خصوصی به این عرصه مورد تاکید مسئولان قرار گیرد.

tel final1

Share