یادداشت سردبیر

مبادا صعود سپیدرود ما را گمراه کند; کمیته پیگیری دلایل سقوط آزاد فوتبال گیلان تشکیل شود

یکی از راه های بررسی دلایل افت فاحش فوتبال گیلان که مطمئنا تبعات جبران ناپذیری در پی دارد می تواند تشکیل یک کمیته زیر نظر استانداری گیلان برای بررسی دلایل سقوط آزاد فوتبال گیلان باشد

اگرچه با پیروزی سپیدرود رشت و صعود این تیم ریشه دار گیلانی به لیگ دسته اول موجی از خوشحالی و شادکامی در بین فوتبال دوستان رشتی ایجاد شده است اما نباید به این پیروزی دلخوش کنیم و همچنان پیگیر این مسئله باشیم که چه بلایی سر فوتبال گیلان آمده که طی سه سال از سطح اول فوتبال ایران جدا شده است.۱۳۹۲۱۱۱۰۱۰۴۸۴۵۱۵۸۲۰۰۸۷۷۴

روز گذشته بود که در نخستین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی , دکتر نجفی استاندار گیلان  آسیب سقوط ملوان و داماش برای مردم گیلان بسیار سخت و ناراحت کننده دانست و خواستار پاسخگویی آنهایی شد که در قبال سقوط این تیمها مسئول هستند.

بی شک این سخن استاندار گیلان می تواند فتح بابی برای این موضوع باشد که چه کسانی و با چه درصدی در فلاکت فوتبال گیلان نقش داشته اند.

این سخن استاندار گیلان که گفته اند «نباید همه بنشینند تا فقط استاندار مشکلات مالی تیمها را حل کند.» سخن کاملا بجا و متینی است. ورزش کشور و استان برای خود مسئولانی دارد که همانگونه که در هنگام موفقیت ها کارنامه کار در پرونده آنها ثبت می شود در هنگام ناکامی ها هم باید نواقص و ضعف ها در سوابق آنها ثبت گردد. از مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گرفته تا رئیس هیات فوتبال گیلان و مدیران دو باشگاه ملوان و داماش در کنار کادرفنی و بازیکنان در ناکامی این دو تیم پرهوادار نقش داشته اند.

یکی از راه های بررسی دلایل افت فاحش فوتبال گیلان که مطمئنا تبعات جبران ناپذیری در پی دارد می تواند تشکیل یک کمیته زیر نظر استانداری گیلان برای بررسی دلایل سقوط آزاد فوتبال گیلان باشد.و این کمیته پیشنهادی می تواند متشکل از جمعی از پیشکسوتان فوتبال , مدیران ورزشی , چهره های اقتصادی و یا همه ی افراد صاحب نظر در حوزه ورزش باشد.

واقعیت مسئله این است که طی این سالها جلسات استاندار گیلان با افرادی که به عنوان صاحب نظر ورزش معرفی شده اند عموما به تعریف و تمجید از مدیریت ورزش استان گذشته و از تلخی ها و ناکامی ها حرفی زده نشده است و به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی است تا حداقل مشکلات و معضلات فوتبال عمیق تر به بحث و مباحث گذاشته شود تا استاندار گیلان نیز بیشتر در جریان مشکلات قرار گیرد.

در پایان اگرچه مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان دوست ندارد نقشی در ناکامی های فوتبال برعهده گیرد اما این مساله شدنی نیست. نمی‌توان به راحتی از نقش حاکمیتی ورزش و جوانان در سقوط آزاد فوتبال گیلان گذاشت. در روزگاری که یک ورزشکار در راس هرم مدیریت ورزشی گیلان قرار گرفته است داماش یکبار به دسته اول و بار دیگر به دسته دوم و ملوان پس از سالها به دسته اول سقوط می کند و ساده انگاری این موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد.
حتی اگر نقش مدیرکل ورزش و جوانان در این وضعیت ناچیز باشد اما او باید بالاخره بخشی از ضعف ها را برگردن بگیرد. از سوی دیگر به همان میزان نیز باید درصد تاثیر هیات فوتبال گیلان و مسئولان سیاسی و اجتماعی رشت و انزلی در این موضوع مشخص گردد و اینجاست که تشکیل کمیته دلایل سقوط آزاد فوتبال گیلان مهم بنظر می رسد.

سینا هوشمند

سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

tel final1

Share