آیت الله نوری همدانی در اختتامیه کنگره ملی شهدای گیلان

ماندگاری خاندان گیلانی بویه در تاریخ به روایت آیت الله نوری همدانی/محبت گیلانیان به ولایت ریشه در تاریخ دارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله نوری همدانی با اشاره به خاندان آل بویه گفت:برگزاری کنگره شهدا ریشه در تاریخ مردم گیلان و محبت شما به ولایت دارد و این ریشه عمیق را حفظ کنید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله نوری همدانی در ابتدای سخنان خود با ارسال درود به روان پاک همه ی شهدا, خصوصا شهدای گیلانی گفت:سلام بر آیت الله احسانبخش, سلام بر میرزا کوچک خان جنگلی,سلام بر سردار همدانی و سلام بر همه کسانی که برای اسلام گام های بزرگی برداشته اند.

این مرجع تقلید با اشاره به دوستی خود با آیت الله قربانی و دعوت ایشان از وی برای حضور در گیلان اظهار داشت:مردم شهید پرور متعهد و ولایتمدار گیلان باعث شدند بار دیگر حضور در جمع مردم آرمان گرای گیلان برسم.photo_2016-05-04_10-57-16

آیت الله نوری همدانی افزود: از لحاظ مبانی خداشناسی واژه شهید پربار و پرمحتواست و شهید کسی است از که از لحاظ اعتقادی برجستگی دارد.شهید از لحاظ تقوا و شجاعت و ایثار و خدمت برجسته است و از لحاظ محتوا این کلمه جامع و کامل است.

وی در ادامه اظهار داشت:نظام به مسلمانان ایران و جهان خودباوری دارد در حالیکه قبلا خودباختگی داشتیم و این خودباوری سبب شد قدم های بزرگی برداریم و با ساخت موشک و تجهیزات دفاعی لرزه بر اندام دشمن بیاندازیم و این نظام پناهگاهی برای مستضعفان جهان باشد و همه ی مستضعفان جهان را بیدار کرد و امروز بیداری اسلامی در تونس,مصر و یمن به وجود آمده است.بسیج میلیونی از دیگر نتایج نظام اسلامی است که با نهایت اخلاص آماده جانفشانی است.ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از نظام اسلامی نشات گرفته است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه والای شهدی گفت:اولین قطره خونی که از بدن شهید می چکد تمام گناهان شهید بخشیده می شود و حوریان بهشتی خاک غبار را از چهره شهید پاک می کنند و لباسی بر او پوشیده می شود و متصدیان بهشتی راه او را عطرآگین می کنند و جای خود را قبل از جان دادن می بیند و هر نقطه ای که دوست داشته باشد منزل می گزیند و در آخر عزت شهید نگاه به وجهه الله است.

ایشان افزودند:ما هرچه داریم مرهون زحمات خون شهداست.

آیت الله نوری همدانی گفت:در گیلان علاوه بر کنگره ۸ هزار شهید گیلان که امروز در حال برگزاری است آنچه که مهم است این موضوع تاریخی است که در گذشته صیاد ماهیگیری رشتی بنام «بویه» که بعدا ابوشجاع ملقب شد و سه فرزند او به اندازه ای شایسته بودند که تا ابد ماندگار شدند.افتخار بزرگی برای مردم گیلان است وجود آل بویه و خدمات بزرگی به اسلام ارائه کردند و برای اولین بار برای ائمه گنبد و بارگاه ساختند و عزداری کردند.

این مرجع تقلید تصریح کرد:برگزاری این کنگره ریشه در تاریخ شما و محبت شما به ولایت دارد و شما گیلانی ها باید این ریشه عمیق را حفظ کنید.

 

tel final1

Share