انعقاد تفاهم نامه همكاري سه جانبه سازمان منطقه آزاد انزلي با اداره كل تعاون و اتاق تعاون استان گيلان

لزوم حضور قوی، نیازسنجی و بازاریابی مناسب در بازار بزرگ روسیه/می بایست از ظرفیت های و مزیت های منطقه آزاد انزلی برای توسعه استان گیلان بهره بیشتری برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه سازمان منطقه آزاد انزلی با اداره کل تعاون و اتاق تعاون استان گیلان در راستایی بهرمندی از ظرفیت های این منطقه در توسعه بخش تعاون امضا شد.

efe7b226-adc5-4b66-8835-b76c45bab032 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور گسترش همکاری، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی و در راستای سیاستهای کلی اصل ۴۴  قانون اساسی و به منظور کاهش تصدی گری در بخش های دولتی ، تحکیم مشارکتهای مردمی در فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش تعاونی به فعالیتهای اقتصادی، این تفاهمنامه همکاری مشترک مابین این سازمان، اداره کل تعاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان گیلان منعقد شد.

بنا بر این گزارش این تفاهمنامه در شش ماده و بیست و سه بند با اعتباری دو ساله که از قابلیت تمدید نیز برخوردار است، با اهدافی همچون مشارکت و همکاری در تاسیس تعاونی های نوع جدید و فراگیر درمنطقه آزادانزلی، افزایش سهم تجارت بین المللی بخش تعاون و ایجاد اشتغال، گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه با بهره گیری از ظرفیتهای بخش تعاون میان طرفین در منطقه آزاد انزلی و با حضور مدیرعامل این سازمان منعقد شد.

 رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در جلسه انعقاد تفاهمنامه با بیان اینکه می بایست از ظرفیت های و مزیت های منطقه آزاد انزلی برای توسعه استان گیلان بهره بیشتری برد، خواستار ایجاد شرکت های تعاونی با رویکرد صادرات محور و حضور فعال شرکت های تعاونی در حوزه های صنعت و تجارت در این منطقه  شد.

وی با اشاره به ایجاد مرکز نمایشگاه ها و همایش های منطقه آزاد انزلی به عنوان یک نیاز اساسی برای استان گیلان، گفت: شرکت های تعاونی می توانند برای عرضه محصولات خود به مشتریان داخلی و خارجی با حضور و برگزاری نمایشگاه از این امکان بهره برده و منطقه آزاد انزلی نیز  آمادگی خود را برای همکاری در این حوزه اعلام می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار حضور قوی، نیازسنجی و بازاریابی مناسب در بازار بزرگ روسیه شد و افزود: با توجه به بالا بودن هزینه حضور در نمایشگاه های خارجی ، شرکت های خصوصی و تعاونی ها فعال منطقه می توانند از فضاهای نمایشگاهی مهیا شده منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه های بین المللی استفاده نموده و در کنار سازمان، تولیدات و توانمندیهای خود را در این نمایشگاه ها معرفی نمایند.

گفتنی است در این جلسه معاونین و مدیران سازمان حضور داشتند و تفاهم نامه سه جانبه به امضاء وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان، محمود ایزد دوست مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان و انوش خوشحال دبیر اتاق تعاون استان رسید.

حمایت از تشکیل و گسترش شرکتهای تعاونی نوع جدید و دانش بنیان و … درمنطقه ،تقویت نمایندگی اتاق تعاون درمنطقه، معرفی ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی به منظور سرمایه گذاری بخش تعاونی، ایجاد شهرک تعاون در محدوده منطقه و برگزاری نمایشگاههای تخصصی و عمومی برای شرکتهای تعاونی از مهمترین موضوعات تفاهم نامه سه جانبه فوق.

حمایت سازمان از ایجاد و توسعه طرح ها در بخش تعاونی و ایجاد بستر مناسب جهت تقویت تعاونی ها از جمله تاسیس تعاونی های متعارف صنعتی ،خدماتی وکشاورزی وسهامی عام ؛ ایجادواحدهای کشاورزی و صنایع تبدیلی مربوطه در محدوده منطقه و در نهایت تخفیف در صدور مجوزها، ثبت و…برای شرکتهای تعاونی از دیگر موارد مندرج در این تفاهمنامه است.

از سوی دیگر حمایت از تشکیل، توسعه، نوسازی و بهسازی تعاونی ها ازطریق نمایندگی اتاق تعاون در منطقه آزاد انزلی؛ بهمراه برگزاری جلسات ترویجی درروستاهای تحت پوشش منطقه به منظور تشکیل تعاونی های توسعه روستایی، صنایع دستی و سایر تعاونی ها از سایر مفاد این تفاهمنامه است.

tel final1

Share