معاون عمرانی استاندار گیلان

قلعه رودخان در دست نابودی است و باید برای بازسازی آن تلاش بیشتری انجام شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه منطقه گردشگری قلعه رودخان در استان گیلان بی‌نظیر است، گفت: این قلعه در دست نابود شدن است و باید برای بازسازی آن تلاش بیشتری انجام شود که توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را میطلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت شعبان‌پور، معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه ظرف ۱۰ روز آینده اداره کل ثبت اسناد و بنیاد مسکن موانعی که در راستای صدور اسناد مالکیت روستایی در شهرستان فومن وجود دارد را برطرف نمایند ،اظهار کرد: باید چالش‌ها و نواقص بررسی و رفع شود تا در صدور اسناد فوق تسریع گردد.۲۴۳۰۳shaban
معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه منطقه گردشگری قلعه رودخان در استان گیلان بی‌نظیر است، گفت: این قلعه در دست نابود شدن است و باید برای بازسازی آن تلاش بیشتری انجام شود که توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را میطلبد.
شعبان‌پور با بیان اینکه باید اعتباراتی برای بازسازی دژ تاریخی قلعه رودخان در نظر گرفته شود، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات شهرستانی برای میراث فرهنگی این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون عمرانی استاندار گیلان با تشریح نقش و جایگاه مهم دهیاران در روستا، اظهار کرد: توزیع اعتبارات بر مبنای شاخص جمعیت انجام می‌شود.

فعالیت ۵۲۵ فعال صنایع دستی در فومن

علیزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه در خصوص دژ تاریخی قلعه‌رودخان کارگروه گردشگری تشکیل شده است، اظهار کرد: ۱۹۰ میلیون تومان برای مرمت قلعه و ۱۰۰ میلیون تومان برای کمپ این منطقه اعتبار اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۳، ۲۴۶ میلیون تومان اعتبار ملی برای شهرستان فومن دریافت شده است، افزود: ۱۷۶ میلیون تومان برای مرمت قلعه و ۷۰ میلیون آن برای تکمیل کمپ هزینه شده است.
رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در سال ۹۴ برای شهر تاریخی ماسوله ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار ملی و در سال ۹۳ ششصد و ۶۲ میلیون تومان اعتبارملی تخصیص داده شده است.
علیزاده با بیان اینکه در اعتبارات استانی سال ۹۴، بیست میلیون تومان و در سال ۹۳سی میلیون تومان به این شهرستان تخصیص داده شده است، تصریح کرد: در سال ۹۳، ۳۰ خانه تاریخی، ۲ مسجد تاریخی، ۵ واحد تجاری، ۲ مکان فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در شهر تاریخی ماسوله مرمت شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۴، ۲۱ خانه تاریخی، ۸ واحد تجاری و اقدامات مرمتی برخی مساجد با اعتبار ۳۸۰ میلیون تومان انجام شده است، خاطرنشان کرد: این نشان از این دارد اعتباراتی که به فومن اختصاص داده شده بیشتر از میانگین استان است.

گفتنی است این جلسه با حضور میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان فومن ، خاوری مدیرکل راه و شهرسازی ، زارع مدیرکل منابع طبیعی ، عزیزی مدیرکل مدیریت بحران ،نوروزی مدیرشعب بانک مسکن استان ، علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، میرسیدی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ، جعفری مدیرکل روستایی و عشایری استانداری ، شوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری ، فلاحی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی استان ، یاور مسرور معاون توسعه منابع اداره کل ورزش و جوانان استان و پورسعید معاون املاک مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان تشکیل شد ،

tel final1

Share