امام جمعه موقت رشت

قانون جنگل در دنیا حاکم است/اقدامات مسئولان برای رفع بیکاری در گیلان ملموس باشد/نمایندگان به وعده های خود عمل کنند/۳۶ سال است که آمریکا توسط نظام اسلامی تحقیر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت با ابراز ناراحتی از آمار بیکاری گیلان گفت: اقدامات مسئولان برای رفع بیکاری در استان باید ملموس بوده و فقط در حد حرف و آمار نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ،حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیع ‌زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به مبعث پیامبر اکر (ص) اظهار کرد: همانطور که پیامبر فرموده اند، ایشان برای کامل کردن فضایل اخلاقی مبعوث شدند و در تمام دوران رسالت خود نیز این مهم را اشاعه دادند.

shafieiوی به عملکرد برخی کشورهای به ظاهر مسلمان که خلاف با دین اسلام عمل می کنند اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز ظلم بزرگی از جانب بعضی کشورهای به ظاهر مسلمان به دین پیامبر و شخص ایشان وارد می شود و بسیاری از بداخلاقی ها که بازتاب رفتار این کشورها است، به نام اسلام و مسلمانان گذاشته می شود.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده فلسفه بعثت را برادری، وحدت، مهربانی و رأفت دانست و تصریح کرد: پیامبر اسلام برادری و برابری را در جامعه آن روز عربستان که اشرافیت بر همه چیز تسلط داشت گسترش داد و با ترویج اخلاق اسلامی، مهربانی و عطوفت و رأفت را برای مردم به ارمغان آورد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) حتی به دشمنان خود نیز رحم می کرد و با آنها رفتار شایسته ای داشت خاطر نشان کرد: رفتارهایی که امروز برخی از به اصطلاح مسلمانانی که در اصل برای ایجاد اسلام هراسی اجیر شده اند انجام می دهند، هیچ سنخیتی با اسلام و منش پیامبر اسلام نداشته و تنها از روی ستیز با این دین است.

وی با اشاره به تلاش کفار برای نشان دادن دین اسلام به عنوان دین خشونت و ترور تصریح کرد: به رغم تمام تبلیغات منفی که علیه دین اسلام می شود، خوشبختانه گرایش مردم جهان به این دین بیش از پیش شده و اسلام در جهان فراگیر شده است.

عمل کردن نمایندگان به وعده ها

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از مردم گیلان برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات مجلس گفت: خوشبختانه تکلیف ۱۳ نماینده گیلان مشخص شد و مردم حمایت خود را نشان دادند حالا امروز نوبت آن رسیده که منتخبان به وعده های خود جامه عمل بپوشانند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره کاهش بیکاری در استان یادآور شد: بیکاری معضل بزرگ هر جامعه است و مسئولان برای رفع این دغدغه جوانان باید تلاش زیادی کنند و هر اقدامی که در راستای کاهش بیکاری انجام می گیرد باید ملموس باشد.

امام جمعه موقت رشت برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای گیلان را در خور شأن شهدای دانست و گفت: مردم گیلان با حضور پر شور خود در کنگره، دل خانواده شهدا را شاد کردند.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده همچنین با اشاره به میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار مجاهدت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نگه‌دارنده نظام خواند و تصریح کرد: سپاه برای استمرار انقلاب تلاش بسیاری کرده است.

خُلف وعده های آمریکا در برجام

وی در ادامه سخنان خود به بدعهدی آمریکا در برجام اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بارها و از همان ابتدای مذاکرات هسته‌ای به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا اشاره کرده و در این باره هشدار داده بودند.

امام جمعه موقت رشت گفت: متاسفانه به رغم عمل کردن اران به تعهدات خود، آمریکا هیچ حرکتی برای نشان دادن حسن نیت خود انجام نداده و حتی سرمایه‌های بلوکه شده ایران را به نفع خود مصادره می کند.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با تاکید بر اینکه دولت و مردم ایران نباید از احقاق حق خود کوتاه بیایند اظهار کرد: در حال حاضر قانون جنگل در دنیا حاکم است و مردم و مجلس، دولت و قوه قضائیه باید همدل و متحد، پیگیر حق خود باشند.

وی با تصریح بر اینکه هرچقدر ما کوتاه بیاییم دشمن جلوتر می آید خاطرنشان کرد: دشمنان ما همان کسانی هستند که می خواهند برای برگزاری رزمایش در خلیج فارس برای ما تعیین تکلیف کنند.

امام جمعه موقت رشت حقارت سربازان آمریکایی در برابر سربازان ایرانی را غرور آفرین دانست و تاکید کرد: کشورهای میکروسکوپی حاشیه خلیج فارس نباید در در مسایل نظام اسلامی دخالت کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده افزود: ۳۶ سال است که آمریکا توسط نظام اسلامی تحقیر می شود و این سرنوشت برای کشورهایی که در مسائل ایران دخالت می کنند نیز دور از انتظار نخواهد بود.

tel final1

Share