در جلسه شورای ادارای شهرستان رشت مطرح شد:

فروش صنایع دستی مخصوص رشت در ایتالیا/لزوم توجه ویژه به بوم گردی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آذرپور آموزش ساخت صنایع دستی به زندانیان از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون چند رشته صنایع دستی مخصوص رشت در ایتالیا به فروش می رسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه شورای اداری شهرستان رشت پیش از ظهر امروز با حضور مدیران شهرستان رشت در فرمانداری این شهر برگزار شد.(گزارش تصویری)

IMG_9768اجرای طرح «تهک» توسط هواشناسی

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , عابد کارشناس هواشناسی در این جلسه گفت: هواشناسی طرحی به نام «تهک» دارد که در آن اطلاعات هواشناسی به صورت کاربردی در اختیار کاربران نهایی قرار گیرد که این کار می تواند برای کشاورزان بسیار مهم باشد.

باید داشته های خودمان را در حوزه گردشگری افزایش دهیم

آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه فضای باز سیاسی ایران در چند وقت اخیر سبب افزایش حضور گردشگران شده است گفت: در شهرستان رشت ۹ هتل، ۹ مجتمع اقامتی، ۲ هتل آپارتمان، ۶۰ خانه مسافری و ۱۱ مهمان پذیر می باشد.

وی با بیان اینکه از ۶۵ دفتر خدمات مسافربری ۳۶ مورد آن در رشت وجود دارد اظهار کرد: باید داشته های خودمان را در حوزه گردشگری افزایش دهیم.

IMG_9760آذرپور همچنین افزود: در منطقه ساحلی رشت اقدمات مثبتی صورت گرفته است.

وی ساخت نمازخانه بین راهی از اقدامات مهم این دستگاه دانست و گفت: روستاها هدف گردشگری آینده خواهد بود. بنابراین باید به بحث بوم گردی توجه ویژه ای داشته باشیم تا فرهنگ بومی خودمان را حفظ نماییم.

آذرپور آموزش ساخت صنایع دستی به زندانیان از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون چند رشته صنایع دستی مخصوص رشت در ایتالیا به فروش می رسد.

وی در پایان گفت: چلنگری، مس گری و ابریشم کشی در حال نبودی هستند که بزودی کارگاه ابریشم کشی احداث خواهد شد.

افتتاح دو پروژه در موزه میراث روستایی با حضور معاون میراث فرهنگی

باقریان معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: فردا دو پروژه با حضور دکتر محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در موزه میراث روستایی گیلان افتتاح می گردد.

وی برگزاری نمایشگاه عکس، مرمت مدرسه فروغ رشت و مرغانه پورد کوچصفهان را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از پروژه های بزرگ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در شهرستان رشت برون سپاری کاروانسرای لات به بخش خصوصی به مدت ۱۲ سال است.

نقش کشاورزی برنج شهرستان رشت در کشور جایگاه مهمی دارد

علی‌اکبر منصوری رییس اداره جهاد کشاورزی رشت با اشاره به اینکه شهرستان رشت با بیش از ۶۴ هزار ۲۵۰ هکتار زمین سطح زیر کشت برنج حدود ۲۸ درصد برنج استان و تقریبا ۱۱ درصد سطح زیر کشت کشور را در اختیار دارد بنابراین نقش و جایگاه مهمی در کشاورزی استان و کشور دارد گفت: با توجه با افزایش قیمت نیروی انسانی چاره ای نداریم که به سمت مکانیزاسیون برویم.

وی با بیان اینکه تمامی طرح تجهیز و نوسازی اراضی بین سوم تا پنجم خرداد به پایان خواهد رسید اظهار کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی با هیچ طرح دیگری قابل مقایسه نیست به علت اینکه باید به نشاء برسد.

 

tel final1

Share