حاشیه نگاری دیارمیرزا از روز تلخ فوتبال گیلان

عضدی سیاه پوش شد/مسئولین مسبب اصلی سقوط داماش از نگاه هواداران

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،روز تلخ فوتبال گیلان با همراهی اشک ها و فریادهای هواداران و سقوط تلخ و اندوهگین تیم داماش گیلان در ورزشگاه پیر عضدی رشت رقم خورد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،روز تلخ فوتبال گیلان با همراهی اشک ها و فریادهای هواداران و سقوط تلخ تیم داماش گیلان در ورزشگاه پیر عضدی رشت رقم خورد.(گزارش تصویری)

photo_2016-05-11_19-18-00به گزارش خبرنگار ورزشی دیارمیرزا،عصر سه شنبه ابری رشت میزبان یکی دیگر از بازی های دسته یک فوتبال ایران بین دو تیم داماش گیلان و صنعت نفت آبادان بود. دیداری که در آن یک تیم برای صعود و دیگری برای بقا به مصاف یکدیگر می رفتند.

 برخلاف بازی های گذشته جایگاه تیفوسی ها که با تشویق های بی امان خود زبان زد خاص و عام بود اینبار با یک پرده سیاه بزرگ و یک طبل مزین شده بود و هواداران دو آتیشه داماشی کمی آن طرف تر با لباس های یکدست سیاه حضور داشتند. دیگر نه از تشویق های بدون مکث خبری بود و نه از آن شور اشتیاق همیشگی. گویا همه می دانستند که دیگر داماش در لیگ دسته یک کشور جایی ندارد و باید ساک خود را برای رفتن به لیگ پایین تر ببندد.

نوع و محتوای شعارهای هواداران داماشی هم به صورت کامل عوض شده بود و خبری از تحریک و تشویق بازیکنان برای به ثمررساندن گل نبود و به صورت کامل به مسوولان و مدیران و برخی از اعضای کادرفنی تیم داماش گیلان اختصاص داده شده بود .

در تمامی شعار هایی که بین طرفدارن گفته می شد مسوولین گیلانی رکن اصلی را داشتند و گویا آن ها تنها مسوولان را مسبب و مقصر اصلی سقوط داماش گیلان به لیگ دسته دوم می دانستند.

هوای ابری و شعارهای متوالی هواداران که همراه با اندوه و غم بود فضای عضدی را به شدت اندوهگین و ناراحت کننده کرده بود به حدی که دل هر فرد فوتبال دوست گیلک که در ورزشکاه حضور داشت به حال تنهایی و مظلومیت داماش می سوخت.

تنهایی داماش گیلان جایی بیشتر به چشم می آمد که تنها مقام و مسئول حاضر در ورزشکاه قربانعلی الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان بود .

کسی توجه زیادی به بازی نداشت و اکثر خبرنگاران تحت تاثیر حال و هوای استادیوم قرار گرفته بودند. البته بازی هم چندان چنگی به دل نمی زد و در کل بازی جز تک موقعیت صنعت نفت آبادان در نیمه نخست و در محوطه جریمه  که با خطای اشکان توانا دروازبان داماش پدید آمد چیزی دیگر در آن دیده نشد که همان ضربه هم توسط درواه بان داماش گرفته شد تا بازی با همان تک موقعیت در نیمه اول به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم بازی و با اطلاع هواداران از سایر نتایج و عدم بازی مقبول از سوی داماشی ها کم کم بازیکنان هم مورد توجه و کانون شعارها قرار گرفتند .

اوخر بازی که دیگر همه به سقوط داماش به لیگ پایین تر ایمان آورده بودند به سمت پشت نیمکت داماش و نزدیک به جایگاه ویژه ورزشگاه عضدی آمدند تا با سر دادن شعار های گیلکی که با مضمون  اینکه «همه حسرت داشتن چنین هواداری را می خوردند اما شما قدر آن ها را ندانستید», « خاک بر سر شما» بازیکنان را به سمت رختکن بدرقه کردند و سپس به سمت جایگاه ویژه برگشتند و اندک مسوول حاضر در استادیوم را مورد هجمه خود قرار دارند.

در هنگام خروج هواداران از استادیوم درگیری هایی نیز رقم خورد تا این روز تلخ را تلخ تر کند و اشک های قدیمی های فوتبال گیلان به حال روز این فوتبال  صحنه های تلخی را در غروب سه شنبه بهاری گیلان رقم بزند.

tel final1

Share