در اولین جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای شهر و شهردار فومن مطرح شد:

عباسقلی زاده:فومن مانند شهرهای جنگ زده است/ابراهیمی: کمبود توان مالی از دغدغه اصلی شوراست/نظری:کسی کارهای بزرگ شهردار را نمی بیند/نعمتی:عوارض در گذشته صوری بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای شهر و شهردار فومن با شهروندان در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی و با حضور مردم و جوانان فرهیخته برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای شهر و شهردار فومن با شهروندان در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی و با حضور مردم برگزار شد.

photo_2016-05-01_13-37-59به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,در ابتدای این جلسه مهیار ابراهیمی رئیس شورای شهر فومن ضمن تقدیر از ادارات و نهادها مسئولان و شهروندان در این نشست گفت: کمبود توان مالی و اقتصادی شهر فومن از دغدغه اصلی شوراهاست و این کمبود باعث نارسایی ها در انجام امورات شهری است.

ابراهیمی ضمن تقدیر از رسانه ها که در تمام عرصه و در همه حال راهنما و همکاری با مجموعه شوراها داشتند گفت: سال سال اقدام و عمل است و همگی باید نقش ایفا کنیم.

وی بهرمندی از منویات رهبری را  برای دست یابی به اهداف بلند از مهمترین راهکارها خواند و افزود: دست در دست هم و با همدلی در تحقق این شعار گام برداریم.

رئیس شورای شهر فومن شوراها را از نهادهای تصمیم گیرنده خواند و گفت: ما امروز با همت روابط عمومی شهرداری و مجموعه همکاران آمدیم تا بگوییم که عاری از اشتباه نیستیم و نیاز به هم افزایی داریم.

ابراهیمی با بیان اینکه برنامه امروز به هیچ وجه تبلیغاتی نیست گفت: ما امروز آمدیم تا به سوالات شما شهروندان پاسخ دهیم و به شفاف سازی بپردازیم.

 رئیس شورای شهر فومن پیشرفت های حاصله را از همکاری مردم خواند و افزود: اگر نارسایی بوده از ماست و با تمام تلاشها سعی می کنیم عمران و آبادانی شهر را افزایش دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی کارها و امورات اولویت بندی شده است گفت: اگر مردم فهیم و شریف فومن فرصت دهند با هم فکری به کارهای بزرگ دست خواهیم زد.

رئیس شورای شهر فومن سر فصل درآمد شهرداری فومن را ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام و افزود: علاوه بر هزینه پرسنل و کارهای ضروری دیگر ۱۲ میلیارد تومان کار عمرانی در شهر انجام دادیم که شامل آسفالت معابر و کوچه ها، بلوار بندی، ایجاد توسعه معابردرون، ایجاد توسعه فضای سبز، ساماندهی بستر و حریم رودخانه ها و مسیر ها در محدوده شهر، لایروبی و احداث کانال و دیواره گذاری، احداث سی ان جی  و غیرو داشتیم که از منبع درآمد شهرداری بوده است.

ابراهیمی در مورد انتخاب شهردار غیر بومی خطاب به شهروندان گفت: براساس آموزه های دینی محدودیتی در زبان، قوم، شهر، استان یا کشور نداریم و شهردار فعلی نیز فردی مجرب و کاربلد هستند.

از وضعیت شهر فومن خجالت می کشم

هوشنگ عباسقلی زاده ضمن تبریک روز شوراها گفت: شورای شهر و شهردار مسئولیت هایی دارند ولی تمام نظر ها نباید روی شوراها و شهردار باشد زیرا ما قسمت کوچکی در این شهر هستیم و شهر ادارات و مسئولان دیگری نیز دارد.

شهردار فومن به رکود اقتصادی کشور در طی دو سال اشاره کرد و افزود: اعتباراتی که در سال ۸۶ به شهرداری فومن داده شد عدد ریالی آن بیشتر از اعتبارات امسال بود.

وی اعتبار ۵ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان را که امسال به شهرداری اختصاص یافته را یک رکودر خواند و گفت: نباید برای سود بردن برخی شهر را به سمت بی نظمی و ساختار غیر مهندسی سوق دهیم.

عباسقلی زاده شهر فومن را به شهرهای جنگ زده تشبیه کرد و گفت: من از این وضعیت حجالت می کشم ولی چه کار کنم که درآمد ها پایین است.

شهردار فومن احداث زهکش برای هدایت آبهای سطحی شهر را مهمترین عامل آب نگرفتن شهر فومن در سیل اخیر عنوان نمود و گفت: ایجاد کانال و زهکش که توسط شهرداری انجام گرفته حاصل تلاش اعضا بوده است.

وی آسفالت خیابانها و معابر شهر فومن را در تاریخ این شهر بی نظیر خواند و گفت: بنده و اعضای شورا ثانیه ای کار سیاسی نداشتیم.

عباسقلی زاده سه شنبه بازار را فومن را تهدیدی برای این شهر دانست و تصریح کرد: عامل اصلی ترافیک شهر فومن در روزهی سه شنبه همین بازار قدیمی فومن است.

شهردار فومن با اشاره به اینکه در کمربندی شهید شکوری آسفالت، تیر روشنایی و سرویس بهداشتی تدارک دیده شده است گفت: اگر شوراها همت کنند در ماه جاری بازار را برای از بین بردن سد معبر شهری به جای دیگری انتقال می دهیم.

عباسقلی زاده بسیاری از مخالفتها را چشم بسته خواند و گفت: ما برای گرفتن زمین از منابع طبیعی برای احداث پارک کاس احمدان دردسر های زیادی کشیدیم و گرفتن ۴۲ هزار متر زمین در شهر کار آسانی نیست.

وی همچنین به حمل و نقل و بی برنامه بودن آن اشاره کرد و اظهار داشت: برای ایستگاهای مسافربری برنامه ای داریم که باید این ایستگاه ها، نظم و ساختار آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

از کاندیداتوری در مجلس تا لباس رفتگرانphoto_2016-05-01_13-37-48

سید نوالدین نعمتی عضو شورای شهر فومن ضمن تشکر از شهروندان گفت: عوارض در گذشته صوری بود ولی امروز عوارض طبق اصول صادر می شود  و پرداخت عوارض بین شهروندان فرقی ندارد. وی به اختلاف سلیقه بین شوراها اشاره و افزود: شورا یعنی همین اختلاف سلیقه و دیدگاه های متفاوت.

نعمتی با بیان اینکه دوست دارم دوره بعد کنار بنشینم تا ببینم آنهایی که حرف می زنند چگونه می توانند اجراء کنند , یادآور شد: درآمدها را در نظر بگیرید و ببینید طبق آمار چند نفر عوارض سالانه به شهرداری دادند در حالی که اگر عوارض به موقع به شهرداری پرداخت شود می توان کارهای زیادی انجام داد.

وی به  رکود ساختمانی و فروش ملک اشاره و گفت: آیا شهرداری نمی گذارد که بساز و بفروشها واحدهای خود را بفروشند!؟

علیرضا علیدوست در پاسخ به سوال شهروندی در خصوص کاندیدا شدنش در حوزه انتخابیه رشت برای نمایندگی مجلس گفت: من اگر چه عضو ضعیف این مجموعه بودم ولی توانایی نمایندگی در شهر رشت را داشتم و این کار هیچ خللی در شورای شهر فومن نداشت.

علیزاده در مورد سوال شهروندی در مورد ناهماهنگ بود لباس رفتگران گفت: لباس رفتگران افتخاری بزرگ برای آنها است زیرا به شهروندان خدمات می دهند.

وی افزود: اگر به رفتگران چه لباس می دهیم ولی برخی از آنها به دلایلی از پوشیدن امتناع می کنند که من تاکید می کنم مسئول خدمات شهری دقت بیشتری کند زیرا با این لباس از بسیاری از خطرات نیز جلوگیری می شود.

سینا میر نرگسی نیز از شهروندان تشکر کرد و گفت: من اگر در حوزه تهران کاندیدای انتخاب مجلس شدم توانش را داشتم که در شهر خودم نیز خدمت کنم.

میر نرگسی به انتظارات بالا از طرف شهروندان اشاره کرد و افزود: ما باید با برنامه و قانون پیش رویم و اگر اختلاف بین ما وجود دارد صرفا برای بهتر شدن شهر است نه چیز دیگر.

زهرا نظری نیز از حضور شهروندان تشکر و از اینکه ما را به عنوان نماینده خود در شهرداری انتخاب کردند تقدیر نمود و گفت: من در اکثر طرح ها و نظریات در جلسه شورای شهر رای منفی می دهم چون موافق برخی کارها نیستم.

وی همچنین خطاب به شهردار گفت: شما بیلان کاری خود را به مردم از حضور در شهرهای دیگر می دهید و می گویید که کار بزرگ در هشتپر و تالش و آستارا و لوندویل و … داشتید چرا ما کار بزرگ شما را نمی بینیم.

خبرنگار:زلیخا صفری

tel final1

Share