در مسجد

شیعه و سنی به مناسبت مولود کعبه در اسالم گرد هم آمدند+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردم بخش اسالم دیشب در مسجد خالسرای ۵۹ میلاد امیرالمومنین (ع) را باشکوه هر چه تمام تر جشن گرفتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردم بخش اسالم دیشب در مسجد خالسرای ۵۹ میلاد امیرالمومنین (ع) را باشکوه هر چه تمام تر جشن گرفتند.

به گزارش دیارمیرزا این مراسم با مدیحه سرایی زیبای مداحان مجمع ذاکرین بخش اسالم شروع شد و در ادامه «رشید پاک »یکی از شعرای اهل سنت ؛ در توصیف امیرالمومنین (ع) شعرسرایی کرد.
IMG_5520
حجت الاسلام جدائی امام جمعه بخش اسالم نیز در ادامه این مراسم ضمن قرائت اشعاری در مدح حصرت علی(ع) و ضمن بیان خواب آیت الله مرعشی نجفی در مورد شعرهای مرحوم شهریار اظهار کرد:این که مولا علی (ع) ده سال قبل از بعثت در داخل کعبه متولد می شوند با وجود این که امربی نظیر ی بود ؛ پیام مهمی هم داشت.

وی افزود:در هرحال امروز دیگر حضرت علی (ع) فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه شخصیت محبوب جهانی است و الگوی انسان کامل برای تمام جهانیان است .

امام جمعه اسالم با بیان اینکه حضرت علی (ع ) بهترین مدل زندگی را به بشر ارائه داده است یادآور شد:آن حضرت در یتیم نوازی؛ انفاق و رسیدگی و محبت به فقرا؛ عدالت؛ شجاعت؛ خلاصه در همه جهات الگوی جهانیان است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام جدائی به تمام کسانی که اسم شان مزین به نام علی بود هدایایی تقدیم کردند و به خاطر پاسداشت روز پدر تابلوی زیبایی را به پدر دو شهید بخش حاج حیدر راحلی مقدم تقدیم کردند.

گفتنی است آقای بدری روحانی اهل سنت در وصف امیرالمومنین (ع) سخنرانی کردن.

وی خاطرنشان کرد:با هم اوصافی که برای علی (ع) مطرح است باید به این نکته توجه داشت که ایشان مثل ما یک انسان بود او هم می خوابید غذا می خورد, در خیابان ها راه می رفت. پس ما هم باید سعی کنیم راه او را ادامه دهیم.

Share